wie o wie rijden er officiële wedstrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: wie o wie rijden er officiële wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:07

Gefeliciteerd met je winst!

Als je je paard gewoon netjes voor elkaar hebt word je niet benadeeld. Ik heb met selecties ook wel eens in de prijzen gereden, en dat zijn hier altijd grote rubrieken.

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:53

Ik reed met Renske L1 tussen de pony's dit jaar moet de overstap naar de paarden gemaakt worden, maar madam moet eerst de trailer weer op willen.

De startkaart voor Nico is net binnen, en binnenkort zal ik hem dan B starten tussen de paarden :D

zib

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:06

Mando schreef:
Ik hobbel met mijn 43 jaar vrolijk met mijn blondje tussen de paarden. Ben geen topruiter maar we hobbelen nu lekker het L1 door. Nog 3 puntjes te gaan met Doos.
We zijn vorig jaar in de B gestart en hij doet het gewoon leuk... en als we aan de top zitten is dat zo... (of als IK aan mijn top zit) hahahahahaha

Vwb vlecht, ik was de manen zelden maar als ik ze was doe ik dat met driehoek vloeibare zeep dan doe daar geen equishine is en ik maak een hengstenvlecht bovenop (met krukje ernaast) en daarna doe ik er haarlak in en blijft prima zitten.
(echt erg dat ik een blondje heb die zijn eigen bus haarlak heeft)....

ha ha hier ook een "oudje" 40 jaar die sinds vorig jaar gestart is en nu L1 +1 heeft... tja en wordt beetje saai maar onze prinses Brit heeft ook haar eigen haarlak in haar toilet/poets kist.....

Zo zie je maar dat starten is gewoon leuk, want ik zie dat je al lekker bezig bent, Goed hoor

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:13

ik rijd ook wedstrijden met me haflinger(s). Ben nog nooit afgerekent omdat ik op een haflinger rijd. Vind het onzin dat mensen dat zeggen omdat er gejureerd wordt hoe JIJ rijd en niet op wat voor pony of paard je rijdt. :)

In het begin had ik vooral van 'Oh kijk wat doet die haflinger hier nou' :roll: maar dan als ze me pony ziet springen dan is die mening snel veranderd..

Zit ook gewoon in de prijzen,
laatst nog winnaar geworden van heel klasse L. En 1e geworden op CH abcoude Vorig jaar op de regio eindplaatsing 3e.
van al die leuke springgefokte beesies :)
En natuurlijk heb ik ook mindere momenten maar dat heeft iedereen..

dressuur doe ik dan weer niet aan. :o

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:24

Ik rij wedstrijden bij de paarden en als het goed gaat heb ik wel een winstpunt, maar hoe je het ook went of keert, een haffie is gewoon niet zo lenig en ruim in de bewegingen als al die dressuurpaarden en daar zijn je punten soms ook wel naar.
Neem bijvoorbeeld de middendraf, krijg ik een 6 op en staat bij, mag ruimer, maar mijn pony kan gewoon niet ruimer, en zulke kleine dingetjes kom je tegen, maar echt super veel nadeel merk je maar af en toe.

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 19:49

Dat heb ik inderdaad ook rosanna, bij mij staat dat ook bij de midden stap.
En som ook wel eens moet ruimer niet sneller :P

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 11:10

Rosanna1990 schreef:
Ik rij wedstrijden bij de paarden en als het goed gaat heb ik wel een winstpunt, maar hoe je het ook went of keert, een haffie is gewoon niet zo lenig en ruim in de bewegingen als al die dressuurpaarden en daar zijn je punten soms ook wel naar.
Neem bijvoorbeeld de middendraf, krijg ik een 6 op en staat bij, mag ruimer, maar mijn pony kan gewoon niet ruimer, en zulke kleine dingetjes kom je tegen, maar echt super veel nadeel merk je maar af en toe.

ohh de mijne heeft een hele goede stap en ik krijg bijna altijd een 8 of een 7 voor de middenstap, voor de middendraf heb ik zelf ook weleens een 7 of een 8 gehad..
alleen de galop gaat nooit echt hoe ik het wel, terwijl het thuis beterder gaat.. maar ook daar heb ik de laatste wedstrijd een 7 voor gehaald..

zijn jullie haffies in de galop ook zo lomp? de mijne gaat nog zo snel en als ik dan een overgang wil maken knal ik heel raar terug..
en als ik iets terug wil nemen valt hij er al uit :Y)
maar kan ook niet klagen ik heb hem pas 2 maand :o

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:01

Heb ik inderdaad ook, is het bij die van mij nog sneller omdat ze atrose heeft in haar achterbenen.
Maar je moet ze goed terug door sluiten en wel zorgen dat ze mooi voorwaarts door blijven springen.

Maar dat is vaak een kwestie van veel oefenen en de achterhand goed sterk maken :)

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:39

Zaterdag de eerste! :D

Ben benieuwd hoe hij gaat reageren op de drukte en de bordjes.
Maar heb er alle vertrouwen in ;)

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:42

Veel succes, komt vast helemaal goed :)

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 10:05

Ben nu druk bezig met het poetsen van mn schoenen en chaps.
Vanmiddag om half 5 moeten we de eerste proef rijden, heb er zin in :D

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:01

En hoe is het gegaan.

Ik ben ook weer 2 winst rijker :D

krnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:50

hoi hoi
meld ik de mijne ook even aan(A), me haflinger loopt succesvol M2 tussen de paarden, vroeger z gelopen is mij verteld. knotjes en hengstenvlechten hoefde ik me geen zorgen over te maken, had er een hanenkam in geschoren.
hoorde ook vaak van mensen wat een mooie fjord het wel niet was :(:)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 15:35

DDW1190 schreef:
Rosanna1990 schreef:

ohh de mijne heeft een hele goede stap en ik krijg bijna altijd een 8 of een 7 voor de middenstap, voor de middendraf heb ik zelf ook weleens een 7 of een 8 gehad..
alleen de galop gaat nooit echt hoe ik het wel, terwijl het thuis beterder gaat.. maar ook daar heb ik de laatste wedstrijd een 7 voor gehaald..

zijn jullie haffies in de galop ook zo lomp? de mijne gaat nog zo snel en als ik dan een overgang wil maken knal ik heel raar terug..
en als ik iets terug wil nemen valt hij er al uit :Y)
maar kan ook niet klagen ik heb hem pas 2 maand :o

Gun 'm de tijd. Dat komt wel goed.
Jim crosste ook eerst door de bak. Tegenwoordig springt hij netjes aan en komt ook weer netjes terug.
Kleine stukjes galopperen, steeds aanspringen, even doorgalopperen en weer terug. Worden ze sterker van en zo train je de balans.

Ik had overigens een 7 voor Jim zijn draf. Strekken/verruimen ging voor een 6, maar de jury vond hem juist heel mooi dragen en sluiten in draf.
Stap en galop waren 6en. Stap was wat gehaast (hij was nogal druk :+ ) en galop wat ongecontroleerd. Maar hij kan het wel. Dat was gewoon de stress van vreemd terrein en komt vanzelf goed.

krnn: dat is wel lüllig :=

krnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 19:08

haha, ja ach zijn manen waren altijd al heel kort, vind een haflinger met een mooie hengstenvlecht altijd wel errug leuk, maar daar waren zijn manen te kort voor en voor knotjes te dik, stond ook wel altijd erg stoer bij hem zo'n hanenkam. :9
scheelt ook heel wat werk :o

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:54

Zamero schreef:
En hoe is het gegaan.

Ik ben ook weer 2 winst rijker :D

Gefeliciteerd!

Ik ook :D

Meneer was erg onder de indruk van alles dus ik had een buffel onder mijn kont tijdens het inrijden.
Maar tegen de tijd dat we mochten starten was hij behoorlijk ontspannen en de 1e wedstrijd is super gegaan!

direct 186 punten in beide proeven, en beide keren net buiten de prijzen.

tijdens het inrijden;
Afbeelding

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 17:07

Netjes gefeliciteerd :j

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 17:20

Mooie foto hoor :) normaal rijd ik gewoon met een gigant van een paard wedstrijden, maar ga nu ook onze halfinger beleren en uitbrengen op wedstrijd :) tis een prachtig beestje, dus ben bnieuwd!

krnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:12

mooie foto:)