Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
ruth91 schreef:Is niet niet iets om dat te bepalen, heb ik met bio geleerd iig, met dominante en reccesieve genen, en dan zoveel procent daarvan en daarvan blabla
_janet_ schreef:Om vos te zijn moet een paard 2 recesiefe genen hebben. En aangezien zwart dominant is. Dus een vos kan nooit een zwart gen hebben.Dus kunnen 2 vossen nooit een zwart veulen krijgen.
Avelienvd schreef:Denk dat je in de war bent met zwart x zwart, dat kan wel vos geven
frenia schreef:ik zeg niet dat de afstamming ergens niet klopt, alleen dat de kleurbepaling niet klopt
zoals leon zegt: er worden wel vaker zomerzwarten bruin verklaard, en bruinen vos verklaard, roans schimmel enz
frenia schreef:er is helemaal geen wonder aan...
zou zeggen dat de eigenaren van de hengst eerst maar eens even zich in genetica moeten gaan verdiepen vooraleer ze allerlei wijsheden gaan verkondigen
deniece schreef:hahah.. Nou ik ben m'n boek aan het zoeken die ik daarvoor had maar kan het dus niet meer vinden.... Maar heb mijn post aangepast, en volgens mij kan een paard dus ook vos zijn maar WEL het zwarte gen bij zich hebben....... En als het veulen dat gen dan heeft kan het zwart worden.. Denk ik.. Sorry als ik nu iedereen in de war maak
Bubsj schreef:Heb je aan de optie zwartvos gedacht?
Geen idee wat de nederlandse benaming is, maar je vind ze wel op 'black chestnut'
Er zijn daadwerkelijk vossen die zwart ogen..
http://www.whitehorseproductions.com/ecg_basics1.html