Haflinger fokken! Juiste hengst gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

woollieh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 21:59

Ja ik wil graag afspraak maken, alleen zit ik nu in hele drukke stageperiode.. Dus dan zal het waarschijnlijk Juli worden wanneer ze bij de hengst gaat.

Ga wel even navragen bij de Kymmelhof. Ben benieuwd! Ik laat jullie het nog wel weten! :)

yolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:51

Midas Hanja vind ik ook echt geweldig. Hij is perfect voor 1 van mijn merries omdat zij naar mijn smaak te luxe is en te weinig Haf. Verder heeft zij een lastig karakter en is het zijne echt geweldig.

Voor een andere Haf merrie ga ik voor Aquino. Dit vanwege zijn bouw, zijn gangen, zijn formaat en zijn karakter.

Ook hij staat bij de Kymmelshof!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 17:07

Ik zelf heb een nakomeling van Abel. Super karakter en heel mooi uiterlijk vind ik zelf. Foto's van haar kun je in mijn profiel terug zien!

Ze is twee jaar bevallen van een veulen van Natif & later nog eens gedekt door Midas Hanja. Helaas heeft ze hier een miskraam van gehad, maar ik zou zelf ook richting die hengsten zoeken. :) Vind ze erg leuk.

Succes in ieder geval! Lijkt me erg moeilijk.

Edit: lees dat je merrie zomereczeem heeft. Ik meende dat dit wel erfelijk kan zijn..

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 17:13

Hoe is jouw pony zelf gefokt? Het is natuurlijk ook belangrijk te kijken of je niet teveel inteelt krijgt bij de keuze van de hengst.

woollieh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 17:30

janouk schreef:
Hoe is jouw pony zelf gefokt? Het is natuurlijk ook belangrijk te kijken of je niet teveel inteelt krijgt bij de keuze van de hengst.

Zoals je had kunne lezen; Is niets van bekend. Terwijl ik complimenten krijg van haflingerfokker dat ze goed is voor een haflinger (luxere type) Vandaar dat ik zoek, maar niet de bekendsten, omdat de kans dan op inteelt groter is. (Neem ik aan)

Rianne_

Re: Haflinger fokken! Juiste hengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:08

Hm.. Persoonlijk zou ik mijn merrie dan niet laten dekken als ik jou was. :o Ten eerste omdat ze zomereczeem heeft en dit waarschijnlijk erfelijk is. En ten tweede omdat je de ouders niet kent en dus niet weet of je aan inteelt doet of niet..

Donna89

Re: Haflinger fokken! Juiste hengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:14

ik ben persoonlijk weg van Argentino II, ken deze hengst ook, vriendin van mij rijd hem. staat in haaksbergen, is momenteel m1 dressuur en kan ook leuk sprongetje maken.

woollieh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 16:11

Rianne_ schreef:
Hm.. Persoonlijk zou ik mijn merrie dan niet laten dekken als ik jou was. :o Ten eerste omdat ze zomereczeem heeft en dit waarschijnlijk erfelijk is. En ten tweede omdat je de ouders niet kent en dus niet weet of je aan inteelt doet of niet..

Dat zomereczeem is niet bewezen, maar momenteel heeft ze er eigenlijk geen last meer van, maar heeft ze wel gewoon de eczeemdeken op van rambo. Overgenomen van vorige eigenaar. De kans op inteelt is heel klein, omdat bij de bekende hengsten nakomelingen wel ouders van bekend zijn! ;)