[H] Hengst Ricardo v. Romantico voor deze merrie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 11:14

Wat is het dekgeld dan van FS PP? Ik kan dat nergens vinden.

Dat 'grove' vind ik juist erg mooi! :j Mijn merrie vult dat wat dat betreft ook wel weer prima aan. :)

Voltreffer vind ik niet interessant overigens. Ook weinig duidelijke foto's van te vinden.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 12:59

500 Euro toch? Ik vind hem ook niet op een mooie manier fors. Daarnaast vind ik die manier van bewegen niet mooi. Aan de voorkant wordt van alles beloofd maar aan de achterkant wordt er nauwelijks iets van waargemaakt. :o

Als je hengsten niet interessant vindt zou het trouwens wel helpen als je aangeeft wat je er niet interessant aan vindt, want anders blijft het echt wild gokken voor ons. :P

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 13:37

Haha ja dat is misschien wel makkelijk. :+ Ik vind hengsten die te 'welshachtig' zijn niet zo. Met heel fijne kleine hoofdjes in verhouding met hun ronde lichaam. Hengsten met veel massa vind ik prachtig.

500,- is natuurlijk wel iets om voor te sparen. Ik vind hem tot nu toe echt een van de tofste hengsten! :) Nadeel is dat hij volgens mij ook alleen natuurlijk dekt en ergens in Duitsland staat. :+
Laatst bijgewerkt door Aroree op 07-05-10 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 13:41

Marloez: waar woon je?
Als het kan ga is kijken naar Ismir Du Tilleul ... een schitterend hengst die aan al je eisen voldoet.

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 13:43

Peterina schreef:
Marloez: waar woon je?
Als het kan ga is kijken naar Ismir Du Tilleul ... een schitterend hengst die aan al je eisen voldoet.

In het noorden van Nederland; Groningen. := Ismur staat dus niet echt bepaald om de hoek! :+

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:23

Marloes, je moet niet alleen naar de hengst kijken, maar ook na zn nakomelingen. Als je bijvoorbeeld kijkt naar FS PP, hoeveel dekjaren, dekkingen en dan naar het aantal goedgekeurde hengsten, gepremierde merries en hoeveel nakomelingen er hoog in de sport lopen..... dan valt dat erg tegen. En ik hou het al lange tijd in de gaten, maar ook de nakomelingen zijn niet rijtypisch gebouwd (lees, te stug in de hals/mond en het lijf).
Over de hengst zelf hoor je mij niet klagen.. die loopt succesvol hoog in de sport (maar wel met 1 vd beste ruiters van duitsland)..... Je zal deze hengst nooit door een ander (bv kind) gereden zien worden (wat bij de andere hengsten van dit h.station wel het geval is). Dat zegt voor mij als fokker genoeg.
Als je in deze dekprijsklasse een hengst zoekt, zou ik eerder kiezen voor een van de andere hengsten van dit station. Maar inmiddels zijn er in NL ook nakomelingen goedgekeurd die lang niet zo hoog dekgeld vragen en dus hetzelfde bloed voert.

Maar bekijk dus goed de moederlijn.... wat er achter zit... en hoe de hengst fokt. Bekijk of de moeder meer goede nakomelingen heeft gebracht, en wat zit er achter de moeder voor afstamming

echt, Staar je niet dood op de hengst zelf (want de hengst kan zelf wel een toevalstreffer zijn..) je moet kijken of de hengst prestatiegenen bezit. Er zijn zat "gave" hengsten, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze hun eigenschappen ook doorfokken.

suc6 met je keuze !
Laatst bijgewerkt door marjolein88 op 07-05-10 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:31

Marloez schreef:
Haha ja dat is misschien wel makkelijk. :+ Ik vind hengsten die te 'welshachtig' zijn niet zo. Met heel fijne kleine hoofdjes in verhouding met hun ronde lichaam. Hengsten met veel massa vind ik prachtig.

Ik probeer het te begrijpen, maar het valt niet helemaal mee. :o Twee pagina's terug was je droomveulen nog een Welsh Cob, maar nu moet de hengst vooral niet te 'welshachtig' zijn. Volgens mij verschillen FS Pearcy Pearson en Volltreffer niet heel erg van elkaar wat betreft massa of de grootte van het hoofd en bovendien heeft de eerste meer Welsh bloed dan de tweede. :P

Marloez schreef:
500,- is natuurlijk wel iets om voor te sparen. Ik vind hem tot nu toe echt een van de tofste hengsten! :) Nadeel is dat hij volgens mij ook alleen natuurlijk dekt en ergens in Duitsland staat. :+

Ik maak juist op uit de website dat hij via KI dekt.

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 14:38

@ marjolen88: Ja dat begrijp ik. :j Ik zoek ook steeds foto's van nakomelingen en bij hem zie je idd dat grove wat terugkomen wat ik juist erg leuk vind! :) Maar het moet nog wel verbeteren natuurlijk, hoewel ik geen perfect prestatiepaard hoef te hebben omdat ik geen wedstrijden ga rijden.

Ik neem lekker ruim de tijd om een passende hengst te zoeken dus het komt vast helemaal goed! :D

@ goeroe: Oh dat is dan weer een meevaller dat hij wel via KI dekt. :j

Een welsh cob is héél anders gebouwd, lekker grof. Maar dat is toch wel wat té grof voor mijn smalle merrie! Door het rondkijken en me er in te verdiepen, door jullie adviezen verandert mijn keuze ook constant, en dat is helemaal niet erg want zo kom ik uiteindelijk tot een goede keuze! :D

Van voltreffer kan ik weinig foto's vinden, uit die 2 foto's maakte ik dit op.

marjolein88

Re: [H] Hengst Ricardo v. Romantico voor deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:40

waarom kijk je niet naar new forest hengsten? die zijn ook forser gebouwd

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 14:59

Heb ik idd ook al op gezocht, maar de hengsten die ik mooi fors gebouwd vond waren vaak rond de 1.43.. En dat vind ik toch echt te klein! Ik zit er nu weer naar te speuren want opzich voldoet het ras wel aan veel van mijn eisen, wat forser, wat cooler..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:26

goeroe schreef:
anneliesdj schreef:
Edit; overigens ben ik het er niet helemaal mee eens dat een Arabier geen goede keuze zou zijn, juist een Arabier zou veel slechte punten van je merrie kunnen verbeteren, mn de hals en beenwerk. Arabieren zijn niet per definitie heethoofden en wat een Arabier pittig maakt is vaak van heel andere orde dan wat een ander paard 'heet' of 'druk' maakt. Mijn eigen hengst is ook alles behalve heet en druk maar toch is hij best pittig, maar het nerveuze waar Arabieren altijd zo op afgekat worden is grotendeels een fabel, de meeste Arabieren zijn het tegenovergestelde, zo ook de mijne, bomproof geboren ;)
Arabieren kunnen vooral de werkwilligheid en het mensgerichte verbeteren.
Bovendien; als je dekt met een NRPS hengst heb je meestal ook een aardig aandeel Arabisch bloed

Ik heb niet gezegd dat het geen goede keuze zou zijn, maar als ik naar de merrie kijk en lees wat TS met het veulen wil is een AV niet het eerste waar ik aan denk. Waar de merrie van TS een hellend kruis heeft hebben veel AV's een kort en plat kruis. Steile schouders en dito achterbenen zijn dingen die je bij de AV's ook nog wel eens ziet. Massa (wat TS graag wil) zal een AV niet toevoegen en eerlijk gezegd denk ik ook niet dat het veulen rustiger van karakter zal worden. Ik ben het helemaal met je eens dat AV's gemiddeld genomen 'prettiger heet' zijn dan kruisingen, maar het veulen van de merrie van TS zal ook zo'n kruising zijn. NRPS'ers hebben meestal ook veel Arabisch bloed, maar in tegenstelling tot veel AV's worden die ook onder het zadel voorgesteld zodat je tenminste een beetje een indruk kunt krijgen van de bewerkbaarheid.

In de eerste plaats; er zijn een aantal heel goede Arabische hengsten die goed presteren in de sport.

AV's hebben idd nogal eens een steil achterbeen, de schouder varieerd en het wat plattere kruis lijkt me juist gewenst bij de merrie van TS gezien de korte gangen. Massa is niet iets waar AV's om bekend staan maar er zijn ook hengsten die niet zo luxe zijn als meestal wordt aangenomen, het ligt eraan hoeveel massa TS wil, bedoeld ze dan dat ze aan een Tinker zit te denken of wil ze een veulen wat er hetzelfde uitziet als zijn moeder? (die ik helemaal niet iel vind overigens)
Een kenmerk van Arabieren is dat ze rondgeribt zijn, veel mensen zien dat al als fors ;)
En dat karakter is opnieuw hetzelfde verhaal, het ligt eraan welke hengst je kiest, welke richting je uit gaat.

Als jij een showarabier neemt, tjah, dan heb je idd een arabier zoals veel mensen die zich voorstellen; rank, iel, flinke deuk in de neus, plat kruis en dribbelend en snuivend door de baan.
Je kunt natuurlijk ook iets zoeken wat geschikter is voor de sport, bv Russische of Poolse Arabieren; forser, minder dish, kruis meestal hellender en de rust zelve, al ontploft er een bom naast. (maar ook zeker geen slome drol die je continu moet aanschoppen; ze willen graag werken en staan ook te draaien als er wat leuks gaat gebeuren, dat is wat ik bedoel met 'heet' op een prettige manier)
Ik neem aan dat de merrie van TS op een heel andere manier heet is? Waarschijnlijk bedoeld zij juist schrikachtigheid en daarvoor hoef je echt geen AV's te mijden hoor.

Even concreet; Lobeke, Z springen, Z dressuur en Z samengesteld (bij de paarden!!), 1,53m hoog. Plaatje van een hengst, kan je merrie verbeteren op die punten die nodig zijn maar zal niet meteen zo'n superrank veulen geven.
Wil je een super sportpony waar je echt alle kanten mee uit kunt dan is Lobeke de aangewezen hengst, er zijn er maar weinig zo veelzijdig als hij(en dan bedoel ik paarden in het algemeen, niet alleen AV's).
http://www.zenitharabians.nl/

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:35

Marloez schreef:
Dat 'grove' vind ik juist erg mooi! :j Mijn merrie vult dat wat dat betreft ook wel weer prima aan. :)

Als je 't zo grof wilt zullen er idd geen AV's zijn die aan je eisen voldoen ;)

Ik hou normaal ook wel van fors maar ik vind dit spuuglelijk, wat voornamelijk komt door die eerste foto; op de kop, voorbeen in de lucht, achter gebeurd helemaal niks en zijn hoofd lijkt veel te groot voor zijn lijf.

Waarom denk je dat jouw merrie dat forse goed aanvult?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:35

Kijk niet alleen naar de hoogtemaat van de hengst zelf.
Waar mogelijk, neem de afstammelingenonderzoeken mee.

De ene hengst fokt verkleinend, de andere weer vergrotend.

Ik heb nu Haarlem bij mijn merrie gehad, hij heeft een - voor de hoogtemaat, dat is iets om rekening mee te houden, maar dat heeft mij niet weerhouden om het te gebruiken.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 18:06

@anneliesdj: Ik ben het in grote lijnen wel met je eens hoor. Ik denk alleen niet dat TS zo op een AV zit te wachten (hoewel ik sowieso eigenlijk niet meer zo goed weet wat ze nu wel wil :o ). Lobeke is natuurlijk een fantastisch sportpaard, maar wel een schimmel en dat is nou net de enige kleur die TS liever echt niet wil. Zelf zit ik nu aan Scapino BB te denken, geen schimmel en voor een AV behoorlijk fors, bovendien zou hij goed bij de merrie van TS passen als je naar het afstammelingenrapport kijkt:
Citaat:
De nakomelingen van Scapino BB ox zijn rijtypisch gebouwd met een sprekend hoofd en een goede uitstraling. De hals is goed van vorm en lengte. Een enkele keer is de hals wat arm bespierd in de bovenlijn. De schoft is goed ontwikkeld. De schouder is overwegend schuin en van voldoende lengte. De rug is goed van lengte en bespiering. Zowel de lendenen als het kruis zijn goed bespierd. Het kruis is een enkele maal wat kort.
Het voorbeen is overwegend goed gesteld maar is wat teer. Het beenwerk zou wat massaler mogen zijn. Het achterbeen is meestal goed gesteld. Het totale beenwerk straalt hardheid uit.
De stap is voldoende ruim en wordt met voldoende souplesse getoond. Een enkele maal gaan de kinderen van Scapino BB ox wat hakkig in stap.
De draf wordt correct getoond met een goede bewegingsvorm. De draf is meestal ruim, tactvol en wordt dan met veel draagkracht getoond. Scapino BB ox werkt zowel in beweging als in type verbeterend.

Zelf heb ik een halfzus van Scapino BB en dat vind ik zelf een mooi gebouwde pony om te zien. Vrij stevig, flinke hals erop vooral en kan goed bewegen. Karakter vind ik geweldig maar ik zou liegen als ik zei dat ze gemakkelijk is.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 19:07

Marloez schreef:
Heb ik idd ook al op gezocht, maar de hengsten die ik mooi fors gebouwd vond waren vaak rond de 1.43.. En dat vind ik toch echt te klein! Ik zit er nu weer naar te speuren want opzich voldoet het ras wel aan veel van mijn eisen, wat forser, wat cooler..

De meeste hengsten zijn toch echt groter. :) Ik zoek zelf altijd een niet te grote foresthengst bij mijn merrie, maar helaas lukt dat niet omdat het bestand alleen maar uit grote D-ponyhengsten bestaat. :)
FS PP ben ik zelf ook eens voor gaan kijken, en die viel zwaar tegen. Op de foto lijkt hij leuk, maar in het echt ziet het er toch wel anders uit. Qua gangen valt hij tegen, maar ook qua souplesse, en met name in de hals en in de kaak. Hij fokt dit ook door, en stug in de kaak is nooit lekker te rijden.
Zelf heb ik een appaloosahengst van 1.51m die 75% New Forest bloed heeft, en ook massa heeft. Hij zou je merrie op veel punten kunnen verbeteren, echter heeft hij ook wel weer een steil achterbeen, op dat punt zal hij wellicht niet verbeteren (hoewel zijn eerste veulens dat niet hadden, maar die merries ook niet). Foto's zijn in mijn profiel te zien.

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 19:32

Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 08-05-10 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's ter illustratie, rest in link

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 20:55

@ anneliesdj:
Ik vind naast grovere pony's AV's ook erg leuk. Dus dan vind ik het slanke juist wel weer mooi. :+ Ingewikkeld he, ik zit nogal complex inelkaar geloof ik. :D Lobeke lijkt me erg geschikt trouwens.. ondanks dat ie dan een schimmel is. Mijn merrie is btw absoluut niet schrikachtig. :+ Ik doe er alles mee, maar ze wordt naarmate je langer rijdt steeds heter, dan is gewoon stappen er niet meer bij en gaat madame dribbelen. Op buitenrit wil ze tijdens de terugweg het liefst snoeihard galopperen en stilstaan voor stoplichten daar doet ze niet aan. := Dan gaat ze liever achteruit lopen of ze gaat van ongedult steigeren.

annastasia schreef:
Kijk niet alleen naar de hoogtemaat van de hengst zelf.
Waar mogelijk, neem de afstammelingenonderzoeken mee.

De ene hengst fokt verkleinend, de andere weer vergrotend.

Ik heb nu Haarlem bij mijn merrie gehad, hij heeft een - voor de hoogtemaat, dat is iets om rekening mee te houden, maar dat heeft mij niet weerhouden om het te gebruiken.

Klopt, ik kijk ook steeds naar de ouders van een hengst, om te kijken wat voor maat die hebben!

Neonlight schreef:
De meeste hengsten zijn toch echt groter. :) Ik zoek zelf altijd een niet te grote foresthengst bij mijn merrie, maar helaas lukt dat niet omdat het bestand alleen maar uit grote D-ponyhengsten bestaat. :)
FS PP ben ik zelf ook eens voor gaan kijken, en die viel zwaar tegen. Op de foto lijkt hij leuk, maar in het echt ziet het er toch wel anders uit. Qua gangen valt hij tegen, maar ook qua souplesse, en met name in de hals en in de kaak. Hij fokt dit ook door, en stug in de kaak is nooit lekker te rijden.
Zelf heb ik een appaloosahengst van 1.51m die 75% New Forest bloed heeft, en ook massa heeft. Hij zou je merrie op veel punten kunnen verbeteren, echter heeft hij ook wel weer een steil achterbeen, op dat punt zal hij wellicht niet verbeteren (hoewel zijn eerste veulens dat niet hadden, maar die merries ook niet). Foto's zijn in mijn profiel te zien.

Grappig, ik zocht vandaag op Bokt naar new forest hengsten en kwam bij jouw appaloosahengst terecht. Had hem opgeslagen in mijn favorieten om hier te plaatsen, en om reacties af te wachten. Ik vind hem erg leuk! Mooi maatje ook.

@ September:
Sorry, ik heb over je bericht heen gelezen! Good Looking heb ik ook al eens naar gekeken en vind ik ook erg mooi qua bouw! Ben benieuwd wat de anderen van hem denken. Wat is zijn stokmaat eigenlijk?

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 23:17

Zijn eerste jaargang veulens is geboren, hier kun je er wat vinden: http://romantico.nl/nieuwtjes%20pagina.htm

Prestaties: * 2006: als veulen Gold-medaille Rheinland
* 2006: als veulen over-all winnaar van het Nationaal Duits veulen kampioenschap
* 2008: goedgekeurd HK Rheinland. Prämiehengst en 2e reserve-kampioen
* 2009: goedgekeurd NWPCS. Nederlands Welsh Pony en Cob Stamboek
* 2009: erkend voor Weser-Ems

Zijn stokmaat is 1,51m.

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 11:15

Hij is echt prachtig, en volgens mij een goede match met Dusty! :j Zijn maat is ook precies goed.. Ik kan op de pagina alleen zijn dekgeld niet vinden.

Hij staat hier in de buurt dus dat is ook ideaal. :)

[edit] Ik heb de prijs gevonden, 350,- (KI)

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:56

marjolein88 schreef:
Marloes, je moet niet alleen naar de hengst kijken, maar ook na zn nakomelingen. Als je bijvoorbeeld kijkt naar FS PP, hoeveel dekjaren, dekkingen en dan naar het aantal goedgekeurde hengsten, gepremierde merries en hoeveel nakomelingen er hoog in de sport lopen..... dan valt dat erg tegen. En ik hou het al lange tijd in de gaten, maar ook de nakomelingen zijn niet rijtypisch gebouwd (lees, te stug in de hals/mond en het lijf).
Over de hengst zelf hoor je mij niet klagen.. die loopt succesvol hoog in de sport (maar wel met 1 vd beste ruiters van duitsland)..... Je zal deze hengst nooit door een ander (bv kind) gereden zien worden (wat bij de andere hengsten van dit h.station wel het geval is). Dat zegt voor mij als fokker genoeg.
Als je in deze dekprijsklasse een hengst zoekt, zou ik eerder kiezen voor een van de andere hengsten van dit station. Maar inmiddels zijn er in NL ook nakomelingen goedgekeurd die lang niet zo hoog dekgeld vragen en dus hetzelfde bloed voert.

Ik heb hem 1 keer gereden zien worden door een klein meisje op een Duitse hengstenshow. Ik kan alleen niet meer zo snel voor de geest halen dewelke. Hij werd er voorgesteld als "de professor"
Ik snap langst de ene kant wel dat ze vooral Jana erop laten zitten, die stuurt hem natuurlijk iets "spectaculairder" rond. ;)

In ieder geval ja, z'n nafok... ik hoor of zie er ook maar barweinig van maar ik weet ook niet in hoeverre deze hengst veel wordt ingezet? Hij heeft immers een stokmaat die vlees noch vis is, als "doorsnee" ponyfokker heb je er in ieder geval niet zoveel aan. Ik weet niet of veel mensen een merrie voor hem hebben, hij is behoorlijk groot en zwaar en je wil toch een D-pony fokken als het kan. Ik denk dus, maar dat dénk ik maar, dat de echt goeie merries sowieso niet naar FS PP gaan. Ook al vanwege het dekgeld. En dat je daarom ook maar weinig van de nafok ziet? Ik weet niet hoor, is maar een gedachtegang.

Als alles goed verloopt breng ik volgend jaar (dit jaar dekken we niet) mijn Downland Welsh merrie naar FS PP, bloedaansluiting én enerzijds ook spreiding met hopelijk toevoegende stokmaat. Zal mij benieuwen hoe het uitpakt.
In het echt vond ik de hengst trouwens veel aansprekender dan op foto of film :o

Overigens verwachten wij deze maand 2 veulens van Good Looking.

Zonder mensen tegen hun schenen te stampen, zou ik persoonlijk met de merrie van de topicstartster niet naar New Forest bloed gaan.

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:54

Ik zou echt Petra Datema bellen voor informatie over Good Looking. Het zijn hele vriendelijke mensen!
Als je voor hem kiest is het ook zeker het overwegen waard daar in Groningen op hun stal te gaan kijken. De paarden daar zijn voor het grootste deel allemaal familie van elkaar (romantico) en ze is er helemaal gek van. :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:13

TS, als je de kans hebt zou ik gewoon langs een aantal stallen gaan om een aantal hengsten te bekijken.
Meeste hengstenhouders doen daar echt niet moeilijk over hoor.
Al zulen ze hun eigen hengst in vele gevallen wel aanprijzen.

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:05

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 20:26

Loolapelooza schreef:
Als alles goed verloopt breng ik volgend jaar (dit jaar dekken we niet) mijn Downland Welsh merrie naar FS PP, bloedaansluiting én enerzijds ook spreiding met hopelijk toevoegende stokmaat. Zal mij benieuwen hoe het uitpakt.
In het echt vond ik de hengst trouwens veel aansprekender dan op foto of film :o

Overigens verwachten wij deze maand 2 veulens van Good Looking.

Zonder mensen tegen hun schenen te stampen, zou ik persoonlijk met de merrie van de topicstartster niet naar New Forest bloed gaan.

Wat is de stokmaat van je merrie dan? En waarom zou je niet voor new forest bloed gaan? :)

September schreef:
Ik zou echt Petra Datema bellen voor informatie over Good Looking. Het zijn hele vriendelijke mensen!
Als je voor hem kiest is het ook zeker het overwegen waard daar in Groningen op hun stal te gaan kijken. De paarden daar zijn voor het grootste deel allemaal familie van elkaar (romantico) en ze is er helemaal gek van. :)

Ja ik ben sowieso van plan om daar eens een keer te gaan kijken. :j Hij lijkt me zeker geen slechte keus.

@ annastasia: Ja dat lijkt me ook wel wat. Alleen zullen ze idd allemaal hun hengst aanprijzen gok ik. :P

@ Tamara_H: Thanks, ik had ze tijdens mijn grote internetspeurtocht al voorbij zien komen. :P

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 01:18

Marloez schreef:
@ anneliesdj:
Ik vind naast grovere pony's AV's ook erg leuk. Dus dan vind ik het slanke juist wel weer mooi. :+ Ingewikkeld he, ik zit nogal complex inelkaar geloof ik. :D Lobeke lijkt me erg geschikt trouwens.. ondanks dat ie dan een schimmel is.

Even bot gezegd; je moet een hengst niet laten staan omdat hij schimmel is. Je merrie is zelf schimmel dus de kans dat het veulen dat wordt is al vrij groot, beetje jammer als je dan een hengst laat staan omdat hij schimmel is.
Maar er zijn meer mooie AV hengsten, ik zal nog eens nadenken, anders kun je altijd de mijne nog gebruiken ;)

Weet je watvoor kleur het vorige veulen van je merrie had en watvoor kleur de hengst had?

Ik zou zelf Good Looking niet nemen, voornamelijk door zijn weke lendenen maar jouw merrie heeft daar niet zo'n last van dacht ik(even zonder naar de foto te kijken) dus je kunt de gok wel nemen als je hem erg aansprekend vind.