Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
twinducklin schreef:volledige ontsluiting maar vruchtwater nog niet verloren? Weet niet hoe het bij paarden zit maar bij mensen om volledige uitsluiting te krijgen ben je al aan het bevallen, en dan krijg je ook persweeen, na mijn weten is het vruchtwater dan ook altijd al gebroken? correct me if i'm wrong, misschien is het bij paarden heel anders. Hopelijk heb je snel een gezond veulen!
Ik hoop het ook!
twinducklin schreef:volledige ontsluiting maar vruchtwater nog niet verloren? Weet niet hoe het bij paarden zit maar bij mensen om volledige uitsluiting te krijgen ben je al aan het bevallen, en dan krijg je ook persweeen, na mijn weten is het vruchtwater dan ook altijd al gebroken? correct me if i'm wrong, misschien is het bij paarden heel anders. Hopelijk heb je snel een gezond veulen!
JaBa schreef:Volledige ontsluiting is onmogelijk bij paarden zonder dat het veulen komt. Wordt ook gewoon helemaal niet gecontroleerd. Bij een paard gaat de ontsluitingsfase zo snel, dat je nooit ontsluiting kan opvolgen. Voor de duidelijkheid: met ontsluiting wordt de opening van de baarmoederhals bedoeld. Als een paard zogezegd volledige ontsluiting heeft, dan blijft het veulen echt niet zitten. Tenzij het volledig verkeerd ligt en er niet uitkan. Maar dan sterft het heel snel en de merrie wordt snel doodziek. Dus ontsluiting zal ze zeker niet hebben. Ik denk dat jij verwart met volledige verweking van de bekkenbanden. Het invallen naast de staart. Maar je mag zeker zijn, je merrie heeft nog geen ontsluiting hoor.
Foss schreef:Het kunnen heel goed voor weeen zijn geweest en dan kan het best nog even duren, als ze al ontsluiting heb zal het wel geen weken meer duren.
Ik heb een merrie gehad die 2 weken voor de bevaling voorweeen kreeg het lijkt echt of ze gaat bevallen dus ik iedereen uit bed gehaald en na een klein uurtje stopte het.
Sterkte ermee
suus_ schreef:aan het eind van de dracht gaat het veulen richting de achterhand, dus naar achteren, vandaar wss dat je het niet ziet bewegen. wanneer is je paard uitgerekend?
als het veulen overleden is zou je DA het toch zeker wel zien?
Ja, ze zou het moeten kunnen zien maar de placenta en vruchtwater was goed maar ze zag nix bewegen maar wie niet ongerust ofzow!!