Bretton Woods

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bretton Woods

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 00:07

Mijn merrie is ook krap 1.63 dus de maat en formaat van BW staan me om die reden wel aan.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 00:15

De onze nu wel 1m67, maar hoe groter, hoe liever!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 10:29

Moeder van Bretton Woods is maar klein hoor.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 11:29

s0173957 schreef:
Zoals ik al zei hebben wij een heel goeie Johnson eruit, maardie mocht iets groter zijn en wat meer massa brengen.
En ik denk dat dat De Niro dat wel kan brengen, BW komt uit een superstam!

In het artikel in de IDS staat juist dat De Niro nog al eens een kleintje gaf..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 11:58

Suzanne F. schreef:
Moeder van Bretton Woods is maar klein hoor.

Die is 1.65 en fokt groot, dat is toch een prima maat voor een merrie? :(:)

Marieke: alle hengsten geven wel eens een kleintje, en de moeder doet ook nog mee.

Persoonlijk vind ik de mooiste maat tussen de 1.65-1.70

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 12:53

Ik heb ooit een merrie bij Romancier laten dekken om maat te krijgen en bot, hij had pijpbeen 22
Ik kreeg de mooiste pony die ik ooit gezien heb en kon die grif naar Engeland verkopen, maar het was niet wat ik in gedachte had. We weten soms te weinig van Duitse moederlijnen

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 16:26

Mja, ik zou nu niet direct denken aan Rosenkavalier-bloed om meer bot...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:01

Ach zon 18 jaar geleden keken we daar anders naar denk ik

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 11:01

[***] schreef:
Persoonlijk vind ik de mooiste maat tussen de 1.65-1.70

Helemaal mee eens. Vind 1.65 ook niet echt klein trouwens. Dat had ik dan weer ff niet zien staan :o

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 11:14

als je zoals ik 1m90 bent denk je daar wel ff anders over ;)

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 15:58

Voor mijn merrie hetzelfde Janne :P
Maar als de moeder van deze hengst klein is en het moet het eerste veulen worden van mijn merrie, twijfel ik of het wel slim is om hem te gebruiken voor mijn merrie....

Moeilijk, ik vind het best een interessante hengst....
Ondanks dat ie ook uit een ander stamboek komt en nu pas in het KWPN stamboek is bijgeschreven....

[***] schreef:
Mijn merrie is ook krap 1.63 dus de maat en formaat van BW staan me om die reden wel aan.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:14

Wat denken jullie met deze hengst te verbeteren? :)

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:18

Umeo schreef:

De kleur!!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:21

_O- :')
Dat is de reden waarom je gek bent van Bont, MA? }>

misterA schreef:
Umeo schreef:

De kleur!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:24

VDB schreef:
Voor mijn merrie hetzelfde Janne :P
Maar als de moeder van deze hengst klein is en het moet het eerste veulen worden van mijn merrie, twijfel ik of het wel slim is om hem te gebruiken voor mijn merrie....

Die merrie is 1.65, dat is helemaal niet klein!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:13

Dan heb ik verkeerd gelezen? :-)
Of is dit een andere merrie van je die je interessant vindt voor BW?
[***] schreef:

[***] schreef:
Die merrie is 1.65, dat is helemaal niet klein!

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:39

De moeder van BW is 'maar' 1.65m. Maar ze fokt wel groter door, dus daar zou ik dan niet bang voor zijn? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 21:07

Mijn merrie staat 1.61 op papier, is denk ik ietsje groter maar een merrie met een maat van 1.65 zul je mij nooit klein horen noemen. Zeker niet als ze hengsten van 1.77 fokt!

Ik snap die hele discussie hier trouwens niet zo over de verrichtingskampioen.
Topic was geopend voor mensen die hebben gedekt of gaan dekken met BW en niet voor mensen die er niet mee willen dekken of wiens 'type hengst het niet zo is'. Die kunnen hun commentaar prima kwijt bij het topic over het verrichtingsonderzoek.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 21:18

Ik ga er ook niet mee dekken...Heb nog nooit iets zelf gefokt, dus ik gebruik in eerste instantie bewezen hengsten. Maar ik vind het wel interessant om de beweegredenen om met BW te dekken te horen :o De hengst voegt zeker iets toe in mijn ogen!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 21:33

Dit slaat werkelijk nergens op [***] want dit forum is bestemd om de hengst te bespreken en om meer te weten te komen over de hengst die nog maar enkele weken goedgekeurd is bij het KWPN. Of mensen nu wel of niet de hengst gaan gebruiken doet niet ter zake en het is voor velen nog helemaal niet duidelijk om te weten OF ze bijvoorbeeld deze hengst gaan gebruiken. Het exterieur wordt besproken en er zijn vast meerdere mensen die gaan bekijken of en waarom ze wel of niet de hengst gebruiken. De positieve en negatieve punten, of het bespreken van voorouders van deze hengst is daarom ook interessant om te lezen, zoals bijvoorbeeld de post van Suzanne die info geeft over de stokmaat van de moeder van deze hengst.
Omdat ik nu zeg dat het geen passende hengst zou kunnen zijn voor mijn merrie betekent niet dat ik dan maar ergens anders info moet gaan zoeken over de hengst terwijl hier al een topic is geopend. Mensen die interesse hebben in deze hengst, de hengst wel of niet willen gebruiken voor hun merrie, kunnen dus gerust info lezen, info vragen, info delen en info posten over de hengst OMDAT er een topic als deze is geopend. :-)
[***] schreef:
Topic was geopend voor mensen die hebben gedekt of gaan dekken met BW en niet voor mensen die er niet mee willen dekken of wiens 'type hengst het niet zo is'. Die kunnen hun commentaar prima kwijt bij het topic over het verrichtingsonderzoek.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 10:20

VDB schreef:
Dit slaat werkelijk nergens op [***] want dit forum is bestemd om de hengst te bespreken en om meer te weten te komen over de hengst die nog maar enkele weken goedgekeurd is bij het KWPN. Of mensen nu wel of niet de hengst gaan gebruiken doet niet ter zake en het is voor velen nog helemaal niet duidelijk om te weten OF ze bijvoorbeeld deze hengst gaan gebruiken. Het exterieur wordt besproken en er zijn vast meerdere mensen die gaan bekijken of en waarom ze wel of niet de hengst gebruiken. De positieve en negatieve punten, of het bespreken van voorouders van deze hengst is daarom ook interessant om te lezen, zoals bijvoorbeeld de post van Suzanne die info geeft over de stokmaat van de moeder van deze hengst.
Omdat ik nu zeg dat het geen passende hengst zou kunnen zijn voor mijn merrie betekent niet dat ik dan maar ergens anders info moet gaan zoeken over de hengst terwijl hier al een topic is geopend. Mensen die interesse hebben in deze hengst, de hengst wel of niet willen gebruiken voor hun merrie, kunnen dus gerust info lezen, info vragen, info delen en info posten over de hengst OMDAT er een topic als deze is geopend. :-)
[***] schreef:

Ben ik het mee eens.
Als ik op zoek ben naar een hengst wil ik er ook graag alles over horen, niet enkel de positieve dingen. Bovendien kan je op deze manier dingen aan de weet komen waar je eerder misschien niet aan gedacht had en dit kan in sommige gevallen een heel andere blik op de feiten werpen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 10:33

VDB of Umeo: ik heb jullie beiden nog niets zinnigs zien schrijven over de hengst.
En Suzanne geeft geen info, stokmaat van de moeder is gewoon na te zoeken op paardenfokken en staat op het verrichtingsverslag van BW. Bovendien is die merrie geen 'kleintje' dus dergelijke gekleurde info is weinig zinvol.

Dus als jullie geen interesse in de hengst hebben snap ik de aanwezigheid hier niet, lees dan alleen mee, het topic over het verrichtingsonderzoek kan je al je algemene commentaar kwijt.
De vraag in de openingspost was duidelijk:
wie gaat er mee dekken?

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 10:54

Sorry, verkeerd been uit bed gestapt? :(:)
Ik vroeg wat hij volgens jullie zou kunnen toevoegen (wat voor vele toch interessant is veronderstel ik) als ik dan als antwoord => kleur krijg kan ik inderdaad niks toevoegen aan dit gesprek :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 10:59

Umeo schreef:
Mijn type hengst is het ook niet zo (wist trouwens niet dat hij een jaar ouder was) :o

Nee erg nuttige bijdrage

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 11:01

misterA schreef:
Umeo schreef:

De kleur!!