Home sweet home

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 01:10

Bonjoy schreef:
Je kunt wel 'jaren' meelopen, maar dat wil niet zeggen dat je zogenaamd heel erg ervaren bent in je doen en laten.
Zo hard als jij nu schreeuwt doet niet op mij overkomen dat je al jáááááááááren meeloopt :roll:

Whahaaa.........al veel langer als jij oud bent...
Enne whoswho: beter vergane glorie, als na jaren van proberen de glorie nooit bereikt hebben vind je niet ???
En nog steeds niet kunnen bereiken...

Arabiansp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 01:11

Nee, maar dat doe je uit vertrouwen ( zo blond ben ik ook) en dan kom je op de koffie.

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 01:15

Arabiansp schreef:
Nee, maar dat doe je uit vertrouwen ( zo blond ben ik ook) en dan kom je op de koffie.

Wie ? Ik ??

Toen ik 17 was heb ik al geleerd dat dat niet echt bestaat in paardenwereld.......de hard way.
Niet blond, maar toch.
Of nee, al eerder, in 1983 was dat, toen was ik eehh 15: ik had een hengst in training gehad bij de toenmalige besnorde toptrainer van NL, toen nog samenwonend, met een dame die ook daar ergens in jullie buurt woont, en moderator is op Straight Egyptians, en die hadden een koper voor de hengst, zou ook een goed tehuis krijgen, dat was absoluut verzekerd, dat was ook de afspraak, alleen hebben ze hem doodgewoon aan de handel verkocht, dus deze dame mag zich vooral onthouden van alle commentaar, en dan wil het over het "trainen"maar niet gaan hebben.

Overigens: als ik mij niet vergis, is er erg goed voor de merrie gezorgd ?? Bij de nieuwe baas ??
Laatst bijgewerkt door marengo op 04-04-10 01:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabiansp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 01:16

Trouwens jij beweerde ook dat ik ervan wist.

Echt niet. Wat ik wist is dat ...... merries aanleverde. Had ik zelf om gevraagd voor draagmerries.
Maar niet of het nou Jantje, Pietje of Klaasje was.

Arabiansp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 01:19

marengo schreef:
Arabiansp schreef:

Wie ? Ik ??

Toen ik 17 was heb ik al geleerd dat dat niet echt bestaat in paardenwereld.......de hard way.
Niet blond, maar toch.
Overigens: als ik mij niet vergis, is er erg goed voor de merrie gezorgd ?? Bij de nieuwe baas ??

Nee zeg niet dat jij blond bent, maar ik. Antiekblond op het moment. :D
En gelukkig is er goed voor de merrie gezorgd, maar waar het om gaat is de manier waarop ze aangekocht werd en dat is gewoon niet fair.

marengo

Re: Home sweet home

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 01:22

Ow, is dat de nieuwe trend, antiek blond ?? Ga'k dat eens aan moeders vertellen.....

Arabiansp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 01:24

marengo schreef:
Ow, is dat de nieuwe trend, antiek blond ?? Ga'k dat eens aan moeders vertellen.....

Hihi en nu ga ik op een oor ;)

Rumsley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 09:24

@marengo: alle respect voor je jarenlange ervaring, maar neem me niet kwalijk als ik denk dat ook dit toch iets genuanceerder moet.

Jouw persoonlijke ervaring met en persoonlijke mening over de NL'se tussenpersoon en de Belgische directrice zul je ongetwijfeld op je jarenlange ervaring gebaseerd hebben, en gegrond! Dat wil niet zeggen dat als een "nieuw" of "nieuwer" iemand in "het wereldje" een andere mening heeft of andere ervaring opdoet niet weet waar hij of zij over praat. Mensen behandelen elkaar nu eenmaal allemaal anders. Je doet het nu net overkomen alsof een nieuweling überhaupt aan het kortste eind trekt, maar ook een nieuweling kan het bij het juiste eind hebben.

Daarnaast beweer je dat je posts gebaseerd zijn op feiten en dat je in deze van de hoed en de rand weet.
Hoe dan? Was je erbij? Weet je wat er over en weer gezegd/beloofd/beweerd is? Nee! Dat weten volgens mij alleen CSA-Arabians ÉN de NL'se tussenpersoon. Verder NIEMAND. CSA-Arabians heeft hun kant van het verhaal verteld, er is maar ÉÉN partij die nu met hun kant van het verhaal kan komen om aan te geven hoe het naar hun idee werkelijk in elkaar zit. En geloof me, dan wordt het ongetwijfeld een welles/nietes spelletje.

Dat je het niet eens bent met het verhaal van CSA-Arabians is duidelijk, maar ik denk niet dat jij in de positie bent om nu te gaan vertellen hoe het dan wel werkelijk in elkaar steekt. Gewoonweg omdat je dat ook niet kunt! Kanttekeningen plaatsen en bedenkingen hebben is ook het enige wat jij kan doen. En nogmaals, naar mijn idee niet (geheel) gebaseerd op feiten maar zeker ook op aannames.

Pashon

Re: Home sweet home

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:07

marengo of zij het paardje nou wel of niet had moeten verkopen staat in het midden. Het gaat erom dat zij geruime tijd voorgelogen is door de AFgrijselijke tussenpersoon.
Dat het paardje het heel goed heeft gehad is alleen maar hartstikke mooi, maar niet de manier waarop het heeft moeten zijn.

Buiten dat om is Marion echt niet de enige die in de achterbakse streken van deze tussenpersoon is getrapt, spijtig maar waar.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:54

Zo Marengo ben je beetje op je teentjes getrapt, je neemt het nogal persoonlijk op zeg :o

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:13

Rumsley schreef:
@marengo: alle respect voor je jarenlange ervaring, maar neem me niet kwalijk als ik denk dat ook dit toch iets genuanceerder moet.

Jouw persoonlijke ervaring met en persoonlijke mening over de NL'se tussenpersoon en de Belgische directrice zul je ongetwijfeld op je jarenlange ervaring gebaseerd hebben, en gegrond! Dat wil niet zeggen dat als een "nieuw" of "nieuwer" iemand in "het wereldje" een andere mening heeft of andere ervaring opdoet niet weet waar hij of zij over praat. Mensen behandelen elkaar nu eenmaal allemaal anders. Je doet het nu net overkomen alsof een nieuweling überhaupt aan het kortste eind trekt, maar ook een nieuweling kan het bij het juiste eind hebben.

Daarnaast beweer je dat je posts gebaseerd zijn op feiten en dat je in deze van de hoed en de rand weet.
Hoe dan? Was je erbij? Weet je wat er over en weer gezegd/beloofd/beweerd is? Nee! Dat weten volgens mij alleen CSA-Arabians ÉN de NL'se tussenpersoon. Verder NIEMAND. CSA-Arabians heeft hun kant van het verhaal verteld, er is maar ÉÉN partij die nu met hun kant van het verhaal kan komen om aan te geven hoe het naar hun idee werkelijk in elkaar zit. En geloof me, dan wordt het ongetwijfeld een welles/nietes spelletje.

Dat je het niet eens bent met het verhaal van CSA-Arabians is duidelijk, maar ik denk niet dat jij in de positie bent om nu te gaan vertellen hoe het dan wel werkelijk in elkaar steekt. Gewoonweg omdat je dat ook niet kunt! Kanttekeningen plaatsen en bedenkingen hebben is ook het enige wat jij kan doen. En nogmaals, naar mijn idee niet (geheel) gebaseerd op feiten maar zeker ook op aannames.

Om te beginnen: mensen die pas nieuw zijn moeten met zeker zoveel omzichtigheid behandeld worden als een fokker die het al 30 jaar doet, dat is mijn opinie, ik zeg ook zeker NIET dat je die af moet wimpelen of anders moet behandelen, in tegendeel.
Er zijn er bij mij vele geweest, en die zijn allemaal naar beste eer en geweten behandeld en geholpen, en voorgelicht, en dat heb ik altijd met veel plezier gedaan.
Er is over de verkoop van de onderhavige merrie gecorrespondeerd, en, dat is mag ik aannemen naar waarheid wat er op papier staat.

Waar het MIJ om gaat, en wat ik al een aantal keer gezegd heb, is dat ik vind dat als je een paard verkoopt, je zeggenschap DAAR ophoud, de koper is vrij om te doen met het paard wat hij wil, zo simpel is het.
En OOK bij mij is dat wel eens fout gegaan, dat ik dacht een paard aan een super eigenaar te verkopen, en dat paard een maand later gevlogen was, door omstandigheden of wat dan ook, daar kun je één keer niets aan doen.
Ik vind het ongepast hoe dit verhaal uit verband getrokken wordt en hier zo gepresenteerd wordt, en mensen hier een grote bek open durven te trekken, ook naar mij, maar dan WEL nadat ze 2 minuten van te voren een anoniem account aan hebben gemaakt.....want in mijn gezicht durven ze niet, en dan ben je in mijn ogen een laf, achterbaks huftertje, die het bestaan niet waardig is, als de naam eronder moet durven ze niet namelijk.
En ach, dat IK besloten heb te stoppen met de fokkerij nadat Tadeusz overleden was, en ik het achterbakse gedoe beu was is mijn keus, en geen vergane glorie, want als ik wil is dat volgende week weer op de rit, vergis u niet, en misschien doe ik het wel, hebben ze weer iets om te schuimbekken van afgunst.
Pashon had met haar/zijn opmerkingen gelijk van het forum gesodemieterd moeten worden, simpel.

Wat Marion had moeten doen is de telefoon grijpen, of in de auto stappen en bij de tussenpersoon in NL gaan horen wat er aan de hand was, dan had ze misschien meegekregen dat de Belgische fokster tegen hen ook niet exact heeft gezegd waar de merrie voor bedoeld was.........en samen het probleem oplossen.
En ik alle eerlijkheid, als zij bij mij een paard kwam kopen, zou ik dat ook niet vragen, want ik mag aannemen dat iemand van haar niveau de paarden goed verzorgd, en dat blijkt ook: de merrie is in blakende gezondheid teruggekomen.

Het is heel simpel de tussenpersoon moet van zijn handel leven, zoals ik dat ook ooit gemoeten heb, dus moet je eraan verdienen, en dat plaatst de zaken en emotie in een ander perspectief als wanneer je het voor de fun doet.
Ik zal je vertellen dat ook ik vaak naliet om te vertellen waar de paarden heen gingen: ik deed dat altijd wel, maarre totdat ik een keer een Negatraz dochter aan iemand verkocht voor een hele schappelijke prijs, want de eigenaar wilde ervanaf, en die koper heeft de verkoper bijna BELAAGD, want er MOET iets mis zijn met dit paard, want hij is te goedkoop, hij is goedkoper als het dekgeld, en de verkoper heeft mij verzocht om aub nooit meer haar adres door te geven...........
Deze merrie is later grondlegger van de stoeterij van deze koper geworden, en een zeer succesvolle grondlegger zelfs.

Ik had ook HELEMAAL begrip gehad voor het verhaal van Marion, en de manier waarop ze het brengt, als de merrie het slecht had gehad, of als ze hemel en aarde had moeten bewegen om haar terug te krijgen, maar de mensen in België kennende durf ik te zeggen, dat ze alleen maar meewerkend geweest zullen zijn.
Kijk de merrie IS verkocht als fokmerrie, en IS aan een supergoed tehuis verkocht aan de franse grens.
Marga heeft ook merries als draagmoeder verkocht begrijp ik van haar (toch Marga ?) en ik weet dat ook zij dat NOOIT zou doen als ze een seconde de gedachtengang had dat ze het niet goed zouden hebben bij diezelfde Belgische fokker.

Ik vind het niet goed dat je iemand zo op een forum, of op 4 fora gewoon tracht te vernietigen, dat kan echt niet, dat kan alleen als je een misdaad begaan hebt, en dat is hier niet het geval.
Er is een paard gekocht en doorverkocht, dat is alles, en dat is éénmaal hun beroep, NET als van meerdere mensen hier en ook van de fokster en fokker in België, dat is gewoon zakelijk.
Dat is niet achterbaks en niet afgrijselijk, dat heet zaken doen.

Ik ben op mijn teentjes getrapt ?? Nou dat valt mee, maar ik kan niet goed tegen van een mug een olifant maken, ik weet hoe moeilijk arabieren mensen zijn, die willen namelijk de koe verkopen en het uier zelf houden, en als men meent mij te moeten aanvallen, is dat prima, maar heb dan wel het lef om je naam erbij te zetten, en hou anders je mond, en DAT vat ik wel persoonlijk op, geeft niet , geloof me ik kom erachter wie dat zijn, en dan ben ik neit te beroerd om eens lekker in persoon een bak koffie te gaan doen bij deze figuren.

Pashon: of het paard wel of niet verkocht had moeten worden is de kern van de zaak: NIET verkopen namelijk als je grip op het paard wil houden, en wat ik me afvraag: het paard is al eerder verkocht geweest en, naar ik begrijp zwaar verwaarloosd terug gekomen, maar DAT is niet zo breed uitgemeten op internet, waarom niet ???
Zeker omdat het minder effect, minder sensatie zou opleveren.
Geloof me, de meerderheid van de roepende goegemeente is BLIJ als ze hun paardaan wie dan ook verkocht kunnen krijgen, en geven hem soms graag gratis af, omdat hij weg moet.
Is hetzelfde als alle mensen die zo afgeven op de trainers en sheiks, maar vervolgens niet weten hoe snel ze hun paard aan deze betreffende mensen verkocht moeten krijgen, als ie maar geld opbrengt, dan maakt het plotseling niet meer uit, ik heb het al ZO vaak gezien....

Rumsley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:34

marengo schreef:
...
Er is over de verkoop van de onderhavige merrie gecorrespondeerd, en, dat is mag ik aannemen naar waarheid wat er op papier staat.
...
Kijk de merrie IS verkocht als fokmerrie, en IS aan een supergoed tehuis verkocht aan de franse grens.
...

Volgens mij mis ik iets hoor, maar WAAR is er door CSA-Arabians gesproken over dat de merrie als fokmerrie zou worden verkocht? Hoe kom je daarbij?
En ongetwijfeld is er gecorrespondeerd over de merrie en zal die correspondentie de waarheid op papier zijn. Maar die informatie heb jij toch ook niet, dus hoe kan je in jouw posts alles dan zo stellig zeggen? Dit zijn dan dus gewoon aannames van jou en geen feiten!? En als het wel de feiten zijn, hoe kom je dan aan deze informatie? Volgens mij ben je verder geen schakel geweest in de hele transactie, dus óf je hebt de informatie zomaar ergens gevonden, óf ze is je toegespeeld.....

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:42

Rumsley schreef:
marengo schreef:
...
...
...

Volgens mij mis ik iets hoor, maar WAAR is er door CSA-Arabians gesproken over dat de merrie als fokmerrie zou worden verkocht? Hoe kom je daarbij?
En ongetwijfeld is er gecorrespondeerd over de merrie en zal die correspondentie de waarheid op papier zijn. Maar die informatie heb jij toch ook niet, dus hoe kan je in jouw posts alles dan zo stellig zeggen? Dit zijn dan dus gewoon aannames van jou en geen feiten!? En als het wel de feiten zijn, hoe kom je dan aan deze informatie? Volgens mij ben je verder geen schakel geweest in de hele transactie, dus óf je hebt de informatie zomaar ergens gevonden, óf ze is je toegespeeld.....

Ik vind altijd heel veel als ik iets vinden wil.............

Rumsley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:45

marengo schreef:
Ik vind altijd heel veel als ik iets vinden wil.............

Knap.....twijfelachtig, maar knap.....

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:29

Sjonge zeg Marengo je bent werkelijk geen haar beter dan wat jij beweert, jij vindt dat Marion mensen afbrand op iets wat in jouw ogen nergens op slaat maar ondertussen brand je Marion flink af want die is volgens jou de boeman.

Werkelijk waar GET A LIFE, je trekt het je veeels te persoonlijk aan *zucht*

Citaat:
Ik vind het ongepast hoe dit verhaal uit verband getrokken wordt en hier zo gepresenteerd wordt, en mensen hier een grote bek open durven te trekken, ook naar mij, maar dan WEL nadat ze 2 minuten van te voren een anoniem account aan hebben gemaakt.....want in mijn gezicht durven ze niet, en dan ben je in mijn ogen een laf, achterbaks huftertje, die het bestaan niet waardig is, als de naam eronder moet durven ze niet namelijk.

Tja zelf ben je toch ook niet een haar beter als je een ander het licht in de ogen niet gunt, heeft diegene een misdaad begaan dan door anoniem te blijven?? NEE als diegene dat wilt niks achterbaks, maar eigen keuze. O ja en even om je ergens op terug te pakken, jij vindt dat marion het persoonlijk moet afhandelen met diegene, WAAR BEN JIJ MEE BEZIG DAN? Nu vlieg jij ook iemand in de haren OPENBAAR in een forum, flauw hoor en tegenstrijdig :+

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 17:34

Moderatoropmerking:
Dit topic blijft gesloten, zo is na overleg beslist. De gemoederen lopen hoog op, en wij zijn vanuit het moderatorteam van mening dat deze zaken onderling opgelost dienen te worden.