hengst kimberley

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 07:48

ik heb ook een kimberley gehad. Had wel ocd, maar zo klein, dat t na de operatie bijna niet meer te zien was..
qua karakter was ie idd erg moeilijk en onvermoeibaar, net als kimberley zelf. Herman Wientjes heeft kimberley destijds even gereden ( ik kreeg toen les van hem) en die gaf al aan dat kimberley toen niet 1 vd makkelijksten was en dat de zonen, die hij kende, (hij had er 2 in de les, waaronder die van mij) hetzelfde karakter wat hadden...
Mijn paard was wel erg snel Z en leerde ook erg snel, alleen zijn bouw zat m niet helemaal mee (groot en lang in de rug)

Dees

Re: hengst kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:19

Hij komt uit dezelfde moeder als de hengst Oscar.
Als je naar het beenwerk van de beide halfbroers kijkt, is dat van Oscar veel matiger (lees minder goed) dan dat van Kimberley. Terwijl Oscar minder heeft hoeven doen in zijn leven en een paar jaar jonger is...

Bijzonder dat we dan met z'n allen helemaal idolaat zijn van Oscar, en Kimberley links laten liggen.
Kwa beenwerk zou heden ten dage de voorkeur toch uit moeten gaan naar Kimberley.

augurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 07:18

Kimberley <3 Paard met karakter! Behandel hem met respect en hij doet het voor je ;) Zijn formaat is imposant en dat weet hij :D Als je op stal kwam kon je hem niet over het hoofd zien _O-
We zijn bij v. Norel wezen kijken en zagen hem op het voorterrein al boven het publiek uitkomen! Was hij stout, had hij er zin in? Nou toen hij in de baan kwam wisten we het. Hij liet zich fantastisch zien _/-\o_ 18 jaar en dan nog in zo'n topconditie rondlopen!
De discussie over wel of niet met hem fokken wil ik niet aangaan maar er lopen toch heel wat afstammelingen van hem goed mee in de sport dus wil volgens mij al heel wat zeggen.

Een ding blijft "Kimberley is altijd de mooiste".

Afbeelding

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:09

Augurk, ik word er blij van, want ik zag in de fotosessie overduidelijk de goeie aan voor Kimberly. Ik haal mijn Sam er zo uit, alleen is die donkerbruin. :+ Maar idd wat een beauty! En de karakteromschrijving komt me ook heel bekend voor haha! Mijn paard kiest zijn ruiters. 8-)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 00:02

NehnaDagmar schreef:
Karakter van de hengst zegt ook niet alles, mijn zusje heeft een KimberleyxJazz en dat is een hartstikke braaf paard die heel graag wil werken en altijd een beetje extra geeft op wedstrijden.

Maar dat is ook wel eens een beetje anders geweest heur. O:) := (is mijn paard geweest, zelf aangereden en opgeleid tot en met M1/M2 niveau met letterlijk veel vallen en opstaan de eerste paar jaar, toen viel het kwartje en was het een superpaard. <3 )

Hier ook een Kimberley topic:
[HK] Wie heeft er een afstammeling van Kimberley?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 00:11

Zijn nakomelingen doen het bij de amateurs toch erg goed; vele zijn er Z of hoger, maar net dat laatste hebben ze dan blijkbaar net niet. Ik heb genoten van mijn Kimberley x Jazz merrie en ondanks het moeizame begin zou ik haar zo weer kopen als jong paard, nooit kreupel en supergezond (al had haar volle zus wel een OCD ook en dat heb ik meer gehoord).

PrimaDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 17:32

Ik ben toch nog even gaan zoeken naar die merrie via google wat daar verders mee gebeurd is nadat ik haar had laten staan omdat ze afgekeurd werd. Maar ik moet helaas toch berichten dat ze er niet meer is. De reden stond niet aan gegeven maar ze hebben haar niet veel later in moeten laten slapen... (eind 2007)
De merrie werd gereden door Mike Balm ze had in ieder geval de punten om ZZ-licht te mogen starten. Ik moet nu toch achteraf zeggen dat ik dus geen spijt heb dat ik haar toch heb laten staan. Ze was op dat moment van de keuring niet kreupel maar de foto's logen er ook niet om en ben dan blij dat ik het verstand heb laten spreken ipv het gevoel. Dit hoeft natuurlijk niet per definitie altijd zo te zijn maar je laat een paard natuurlijk ook niet voor niks keuren. Maar goed, ik ben nu aan het speculeren dat het met haar benen te maken had maar misschien was er wel iets heel anders aan de hand dit laat ik dus in het midden. Ik wilde het jullie in ieder geval nog wel mededelen ik was namelijk toch lichtelijk verontwaardigd toen ik het bericht las dat ze er niet meer was, vandaar.

groetjes, Primadonna

_Jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 01:25

Ik denk dat je het over een paard hebt wat ik ken stond bij ons op stal en was van de eigenaren van de pensionstal.
Zij is in de sloot beland en stond toen al op rust voor ik meen wel iets blijvend, niet meer hersteld na het incident in de sloot.

PrimaDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 10:16

O jeetje zeg, klinkt heftig! Het klopt idd dat ze van die mensen zelf was die daar een eigen spul hadden. Ik vond haar trouwens wel heel aardig en oprecht. Jammer dat het zo is afgelopen met die merrie was echt een top merrie vond ik!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 00:50

Ja, PrimaDonna, echt supervervelend! Helaas kan ik ook al zo'n verhaal vertellen over een zoon van Gribaldi. Je kan niet in de toekomst kijken van je paard hè? Om die reden riep een oude man jaren geleden al naar me, dat ik, omwille van zo min mogelijk risico lopen, het beste een veulen kon kopen, omdat ik dan de geschiedenis van het paard ken. En dan nog loop je risico. Ik heb mijn Sam ook verzekerd toen ik hem net had, omdat ie als een maloot door de wei racete. Ik had hem in gedachten al een keer of 20 zien crashen op de meest vreselijke manieren. Maar ja, sinds vandaag is ie echt 11 jaar en hij heeft zelden blessures. Ik denk dat het ook een beetje geluk hebben is? Idd wel een geluk bij een ongeluk, dat je er toen voor gekozen hebt om de merrie te laten staan.

De donkerbruine in dit topic is dus een zoon van kimberley... :+
[ITP] Lol met je knol(len): Pre, Kwpn en Dartmoor
Met foto's maken met dit toestel kon ik zijn gesteiger helaas niet vastleggen, maar dat kan ie ook.

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 15:17

Ik heb ook een Kimberley, een met precies dezelfde bles! egt heel mooi! kwa karakter idd erg moeilijk en idd, lange bouw. tis een best allround paard, mijn eigen paard ( Tenno) heeft dressuur wel goed, maar springen al helemaal! mijnpaard heeft idd, ook een OCD, in beide voorbenen, maar heb er nooit last van gehad, tis en erg sterk paard nooit kreupel of ziek geweest,

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 01:07

F-AM -> FB

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 11:44

Heb je een foto Tenno7? Altijd leuk!
Hoe is het met de Kimberley'tjes hier? :)

_Jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 14:21

Met mijn Kimberley gaat het goed, paar jaar terug was het best een draakje. Nu is ze volledig te vertrouwen en lekker mak met hier en daar wat karakterstreken :)

Afbeelding

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:02

Mooi paard Jen! Hoe gaat het in de sport? :)

_Jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:59

Haha nou iets minder ik ben nogal een zenuwe persoon en zij reageert daarop..
Plus dat ik zelf lichamelijk niet erg goed inelkaar zit dus we zijn van de zomer pas 2 keer B gestart.
Ik hoop in de toekomst wat fanatieker te kunnen rijden want ze heeft de gangen ervoor om lekker te gaan showen!

Edit: Heb jij nog een Kimberley?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 18:13

Nee, maar de 'mijne' loopt weer M1, volgens mij zelfs bijna M2 met haar 'nieuwe' (Die heeft haar al zeker net zo lang als ik haar had, vandaar de aanhalingstekens) baasje, wel knap als je nagaat dat ze spat heeft en 1,5 jaar op rust heeft gestaan! Ik vind dat er veel gebreken zijn m.b.t. het beenwerk bij de nakomelingen van Kimberley, wel erg jammer.

_Jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 18:17

Ooohja kan ik me nog herinneren van het huiskamer topic. Wat goed dat ze alweer M loopt met haar! Leuk beestje was dat ook!
Ja jammer he dat been werk, veraan heeft ook lichte vorm van spat.

Kimberley was zelf ook niet helemaal zuiver toch over de benen?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 23:27

Kimberly zit bij jouw paard wel vrij ver weg qua generaties, maar fijn dat de jouwe wel goed op de foto is. :)

_Jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 19:42

Dat is een andere Kimberley 8-)

Achter de Kimberley in dit topic zit namelijk Cabochon.
De Kimberley die achter jou paard zit heeft als vader Concorde. :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 09:00

En die is niet kwpn goedgekeurd, gaf reg. B nakomeling.

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:00

Ik heb een 12-jarige merrie van Kimberley x Saros xx. Zij is mijn eerste eigen paard, nadat ik altijd op een manege gereden had. Ze is ontzettend eerlijk en moet ook met respect behandeld worden anders kun je er niets meer mee. Op stal is ze eigenlijk altijd heel vriendelijk tegen iedereen, maar tijdens het rijden komt haar karakter nog wel eens om de hoek kijken. Ik heb haar nu 4 jaar en in het begin moest ik best wennen aan haar typerende gedrag. Ik was toen ook nog wel eens bang als ze haar kop de lucht instak, het bit beetpakte en het op een lopen zette richting de omheining van de bak. -O-

Toen ik haar nog net geen jaar had, liep ze een flinke blessure op (wond aan het spronggewricht omdat ze door het lint van de wei is gelopen, gevolgd door een gescheurde tussenpees) waardoor ze bijna een jaar stilgestaan heeft. Daarna moesten we weer helemaal opnieuw conditie opbouwen. Samen met mijn instructrice hebben we dat op onze voorwaarden gedaan en niet op de voorwaarden van het paard. Sindsdien heb ik er een superfijn paard aan wat alleen nog wat karakter vertoont als iets te moeilijk is naar haar zin. Dan wordt het net een hobbelpaard. :') Ik heb ontzettend veel van haar geleerd en leer nog steeds van haar en start nu in het M1.