Lalkanikki schreef:Ps, heb net filmpje gekeken van Blue Hors Zack,
ik dacht dat je een sterk achterbeen zocht....

Daar ben ik het wel deels mee eens, hij heeft wel veel afdruk in de draf maar actief ondertreden en zich mooi dragen doet ie niet beter dan de meeste andere hengsten.
Wbt die afstammelingen; volgens mij redeneren jullie allebei een beetje vreemd.
Citaat:
Als je goed gekeken hebt op de afstammelingenkeuring van Zhivago liepen daar hele goede merries rond en ook daarvan waren de veulens heel gewoon tot bijna slecht te noemen.
Lalkanikki schreef:Als je Zhivago zelf ziet lopen, word het achterbeen goed gebogen en is actief.
Ik wil dus zeggen, dat de veulens die zijn getoond, bv via de moederlijn ook genen hebben mee gekregen.
Hier ligt het mi in dit geval niet aan het vaderdier....
Die twee quote's spreken elkaar nogal tegen.
Als hij overwegend goede merrie's tot zijn beschikking heeft gehad is het op zijn minst 'vreemd' om te zeggen dat al die veulens slecht bewegen omdat ze dat van hun moeder hebben.
Er kunnen er altijd een paar tussen zitten die het van moeder hebben geerfd maar als Zhivago het doorgeeft moet de meerderheid beter lopen dan mams en ik begrijp dat het eerder andersom was. Conclusie; Zhivago geeft zijn goede bewegingen niet door. Dat kan hoor, zijn meer hengsten die zelf heel goed kunnen bewegen maar dat niet vererven, Osmium lijkt me daar ook een goed voorbeeld van.
Lilliputter schreef:Van Zack zijn toch nog geen tot weinig nakomelingen?

Olrike schreef:Rachel, de nakomelingen die wij tot op heden van Zack hebben gezien spreken ons erg aan. Hij lijkt eigenschappen door te geven die wij in onze merrie graag terugzien.
Hier geld een beetje hetzelfde voor, ik weet niet of je de moeders ook hebt gezien maar als je 3 nakomelingen hebt gezien die allemaal goed bewegen kan dat natuurlijk ook bij mams vandaan komen, zeker als de moeders van goede kwaliteit waren.
Hoe minder nakomelingen, hoe minder betrouwbaar het beeld wat ze geven (uiteraard).
Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat Zack betere bewegingen vererft dan hij zelf laat zien, om dat te weten zou je goed naar de moeders van de veulens moeten kijken en het overige deels blijft natuurlijk gokken als er nog maar een handvol veulens van hem rondlopen.