ArabianRanch schreef:Ragdollcat schreef:Wat een mooie arabieren zeg, alleen die sommigen die hebben zulke extreme snoekshoofden dat het lijkt of de snoet is gebroken en naar boven is gezet om een kromme hoofd te krijgen, eng gewoon dat is niet normaal meer, dat is te veel erin gefokt dan dat een arabier er hoort uit te zien.
OMG
Dit vind ik echt zo'n onzinnige reactie. Volgens mij mogen oneliners ook niet op bokt.

In elke fokrichting kom je tegen dat er mensen zijn die paarden niet mooi vinden, dat zie je bij KWPN'ers, bij Quarters, bij Fjorden, noem 't maar op en er zijn mensen die het geen leuke paarden vinden. Dat zijn ook mensen die dit op bokt mogen uiten, het is immers je goed recht om iets niet mooi te vinden. Uit reacties als die van Ragdollcat kan je interessante discussies starten over het ontstaan van bepaalde rasstandaarden binnen het ras en waarom men dit wel of niet mooi vindt. Die discussie sla je bij voorbaat al dood als je niks beters kan zeggen dan "OMG". Daarnaast is de vraag zoals gesteld in de topictitel "wat vinden jullie", lijkt me vrij duidelijk dat iedereen een mening mag spuien, mits onderbouwd.
Als je er niet tegen kan dat niet iedereen jouw type paard leuk vindt, kan je misschien maar beter niet reageren op bokt.

dat baseerd op zeer slechte basiskennis en 'kip zonder verstand' praat. Dan komt persoon in kwestie over als ongeinteresseerd en penny type.

belediging voor het ras en dat zijn ook vaak de mensen die zeggen dat AV's een rot karakter hebben, heet zijn etc etc, puur omdat ze de moeite niet nemen om zich eerst van informatie te voorzien voor ze zulke opmerkingen plaatsen, dom dom dom.

De toon van je bericht is trouwens echt precies waar ik op doel.
)
Ik spreek nu voor mezelf en ben van mening dat ik iemand ben die open staat voor vragen, eventueel voor kritiek zolang nieuwsgierigheid, oprechte interesse zonder vooroordelen maar de boventoon voert.