Uiteindelijk zijn we er (toch) allemaal wel op uit om met het veulen dat je wilt fokken of gefokt hebt de mond van de kijkers proberen open te laten staan
.En uiteraard een mooi gebruiks paard, dat je natuurlijk verbeterd wilt hebben op de eigenschappen van de moeder.
Al hecht ik zelf wel veel waarden aan het karakter, want ik ben er van overtuigt dat sommige karakters niet voor iedereen is weggelegt en dan heb je niks aan een paard wat zo spectaculair loopt als je er niet (relax) op kunt rijden.
En het stamboek maakt mij zelf eigenlijk niks uit, maar als je eerlijk bent en je wilt elk jaar toch een of meerdere veulen fokken, dan kun je ze niet allemaal houden (helaas
). En als ik zelf een veulen zou moeten kopen en ik kon kiezen uit 2 gelijkwaardige veulens (zelfde hengst zelfde prijs (want zelfde dekgeld) enz) en de ene staat in het veulen boek van ... en de andere is een kruising en heeft geen of een b papier, dan kies ik toch voor het vb. En daarom ga ik er vanuit dat een ander dat ook doet