[H] 8j merrie Orlando x Goldschlaeger Z

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

davy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:41

Karennnn schreef:
Davy: Hopelijk is je merrie vlot drachtig! :)

Merci, ik hoop het ook.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:27

Even een praktische bedenking.
De merrie heeft twee nakomelingen gebracht, en die zijn beiden relatief klein.
Okee, dat kan toeval zijn,
maar van haar vader Orlando kwamen wel meer kleinere, beknopte producten.
Met die achtergrond is het niet verstandig om Clinton te gebruiken,
want dan wordt de kans erg groot dat je écht een kleintje krijgt.
En qua karakter ligt het ook al niet simpel...

Nee, Clinton klinkt aantrekkelijk, maar ik zou toch naar iets anders uitzien.
Alleen maar mijn mening, natuurlijk.

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 16:04

Karennnn schreef:
Dakario schreef:
mss wel te laat maar ik denk dat deze hengst wel aan alle vereisten voldoet voor uw merrie: http://www.roshoeve.be/hengsten/Clarence.htm

Nog niet té laat hoor :) Maar Clarence gaat het niet worden. Het dient echt een commerciele hengst te zijn en Clarence is zo bekend nog niet, heeft zelf nog geen topprestaties geleverd en er is nog niet zo veel bekend van de nakomelingen. Daar ik het wel een leuke hengst vind, vind ik hem op deze merrie niet geschikt door zijn ietsbeperkte vermogen, daar de merrie net een hengst nodig heeft met tonnen vermogen :) toch bedankt voor de inbreng, heb je hem op de hengstenshow van de roshoeve aan het werk gezien?

een vriendin van me is gaan kijken en heeft het gefilmd voor mij. echte springkrack. vooral zijn nakomelingen spreken me echt aan. Ik zou mijne merrie graag laten dekken door die hengst maar nu nog niet. (plaatsgebrek). deze hengst blijft wel in mijn lijst zitten.
Zelf ben ik weg van zonen van stakkato en Contender. Ze geven veel vermogen en lopen ook heel mooi. ze zijn ook veel gevraagd. en een beter karakter dan clinton.
van Stakkato himzelf kost 1800 geloof ik?

Carri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:01

BigBen heeft wel een punt!

Karennnn

Re: [H] 8j merrie Orlando x Goldschlaeger Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 21:07

Ik dacht dat Clinton net maat gaf? Degene hier in de buurt zijn allemaal minstens 1.70m.
Als dit zo is, is dit inderdaad een 'hinderpaal'. De tangelo is trouwens echt niet klein valt ons nu op, die gaat een goede maat halen en de Electro haalt zo'n 1.63m ook zeker wel. Maar het blijft voor ons wel een aandachtspunt.

Stakkato niet omdat die zelf ook behoorlijk klein is, verder vind ik die hengst wel echt top en zoek ik ook in die richting maar dan eentje die zeker maat geeft.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:34

Citaat:
Ik dacht dat Clinton net maat gaf?

Net omgekeerd.
Gemiddeld niet te grote, iets beknopte, vrij licht uitgevoerde paarden.
Moeder kan dat eventueel compenseren,
maar dat zal met jouw merrie (waarschijnlijk) niet direct het geval zijn.

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 22:09

BigBen schreef:
Citaat:
Ik dacht dat Clinton net maat gaf?

Net omgekeerd.
Gemiddeld niet te grote, iets beknopte, vrij licht uitgevoerde paarden.
Moeder kan dat eventueel compenseren,
maar dat zal met jouw merrie (waarschijnlijk) niet direct het geval zijn.

Nee dat is met deze merrie inderdaad net niet het geval.. daar ze zelf niet te groot, beknopt en licht uitgevoerd is...
maar vind het echt vreemd, goede kennis heeft 2 Clintons uit een 1.63m bloedmerrie: beide echt grote, koele paarden...
Als dat idd zo is staan dus Calvaro en Nabab wel bovenaan!

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 10:12

Dashke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:33

[/quote]en een beter karakter dan clinton. ?[/quote]

Ik wil je toch het advies geven om even naar de site van Dirk Demeersman te surfen en daar te lezen wat hij (die Clinton het beste kent!) van Clinton te vertellen heeft. Ik heb respect voor de meningen van anderen maar niet voor meningen die komen van 'horen zeggen'. Ben je al eens bij Clinton geweest? Of heb je hem al eens live aan het werk gezien? Akkoord, Clinton is gewoon één en al karakter. Maar eerder POSITIEF dan negatief hoor. Er lopen toch een aantal grote talenten rond in het circuit. Allemaal (met uitzonderingen misschien, maar ben er nog geen tegengekomen) springtalenten!, paarden met een groot hart, en karakter! (note: geen slecht!), bovendien zijn het plaatjes om naar te kijken. Het karakter van je paard wordt ook gestuurd door wederzijds respect.

Ik ben misschien fanatiek maar vond toch dat ik dit even moest zeggen. Zelf heb ik een merrie van Clinton en ik moet zeggen dat ik nog nooit in mijn leven zo'n fantastisch paard heb gehad. En ja, ze zit ook vol karakter. Maar als je het bekijkt heb je wel wat karakter nodig om successen te boeken.

Zie hier mijn fiere meid! :D
Afbeelding

Clinton lijkt mij bijgevolg dus een goeie keuze! Succes!

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 11:39

Karennnn schreef:
Dakario schreef:
mss wel te laat maar ik denk dat deze hengst wel aan alle vereisten voldoet voor uw merrie: http://www.roshoeve.be/hengsten/Clarence.htm

Nog niet té laat hoor :) Maar Clarence gaat het niet worden. Het dient echt een commerciele hengst te zijn en Clarence is zo bekend nog niet, heeft zelf nog geen topprestaties geleverd en er is nog niet zo veel bekend van de nakomelingen. Daar ik het wel een leuke hengst vind, vind ik hem op deze merrie niet geschikt door zijn ietsbeperkte vermogen, daar de merrie net een hengst nodig heeft met tonnen vermogen :) toch bedankt voor de inbreng, heb je hem op de hengstenshow van de roshoeve aan het werk gezien?

Davy: Hopelijk is je merrie vlot drachtig! :)

De Clarence nakomelingen die op de hengstenshow gepresenteerd werden vielen heel erg tegen.
Niet mooi in model en o zo lomp springen. Zelf vind ik hem wel onwijs gaaf maar ik zou de gok toch (nog) niet nemen.

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 17:23

Ik ben nu eigenlijk vooral benieuwd naar mensen met ervaring met Clinton nakomelingen.. De nakomelingen die ik over het internet terugvind zijn bijna allemaal paarden met voldoende maat en voldoende 'grof', maar door de inbreng van BigBen, zou ik hier dus graag wel verder naar zoeken...
Karakter is een aandachtspunt maar geen 'overheersende' daar haar halfzus dooodsbraaf was en ook haar nu net onder het zadel 3jarige zoon van electro is echt een abnormaal braaf karakter. Maat daarintegen is voor mij wel overheersend..
Graag daarom meningen van mensen die ervaring hebben met clinton-nakomelingen als die er hier zijn :)

xxx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 22:25

ik heb zelfs geen ervaring met clinton nakomelingen maar hij staat bij ons wel bekend als een hengst die kleine paarden geeft.
zijn moeder was zelf ook heel klein (rond 1.60 m denk ik)
maar er zullen inderdaad ook veel grote clintons zijn

badtothebone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:48

Wij hebben Clinton op kleinere merrie's gebruikt en in alle gevallen vergroot. Toppertje!

Dashke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 08:02

Karennnn schreef:
Ik ben nu eigenlijk vooral benieuwd naar mensen met ervaring met Clinton nakomelingen.. De nakomelingen die ik over het internet terugvind zijn bijna allemaal paarden met voldoende maat en voldoende 'grof', maar door de inbreng van BigBen, zou ik hier dus graag wel verder naar zoeken...
Karakter is een aandachtspunt maar geen 'overheersende' daar haar halfzus dooodsbraaf was en ook haar nu net onder het zadel 3jarige zoon van electro is echt een abnormaal braaf karakter. Maat daarintegen is voor mij wel overheersend..
Graag daarom meningen van mensen die ervaring hebben met clinton-nakomelingen als die er hier zijn :)

Zoals je hierboven kunt zien is mijn paardje niet enorm groot. 1m64, maar heb haar moeder nooit gezien dus weet niet hoe groot zij is. Maar ik ken verschillende afstammelingen van Clinton die groter zijn. Ik ben alleszins ontzettend positief over mijn paardje!

CAS_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:10

Hey Karen,
Wat is het nu geworden, clinton of toch iets anders?
Is ze al drachtig?
x

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 14:28

Clinton ;) Maar ze laat dit jaar slecht zien dat ze hengstig staat, dus nog niet gedekt.. We hopen ze binnen dit en 14dagen te kunne laten insemineren, afhankelijk dus van haar hengstigheid.

Dashke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:14

Suuuuper! Khoop voor jou dat ze even mooi wordt en evenveel techniek heeft als de mijne, want dan kan je jezelf heel gelukkig prijzen. Superveel succes ermee!

davy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 11:44

davy schreef:
Zondag mijn merrie afgeleverd bij Nijhof. Hopelijk snel drachtig van Clinton.

Even een update: merrie dus niet drachtig van Clinton ;( . En bij de laatste hengstigheid was het sperma van Clinton ook niet van de beste kwaliteit omdat hij weer problemen had met een doorgezakte balzak. Hij is er trouwens ondertussen aan geopereerd. Ik heb de merrie dan laten dekken door Eldorado (waar ik ook wel toekomst in zie) en ik hoop dat ze nu wel drachtig is (scan is voor 6/7).

@karennn: ondertussen laten dekken van Clinton?

Dashke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 11:45

Ach! stom stom stom! Zware tegenvaller van Clinton!

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 10:01

Davy: net hetzelfde hier!! Chiva is altijd van eerste keer drachtig geweest maar met clinton geen succes na 2x proberen. 1e keer was net zoals je zegt geen beste kwaliteit, tijdens 2e keer werd hij geopereerd en kregen we enkel diepvries :s Dus ik vertrouw er niet op dat ze drachtig is.. Als ze deze keer niet drachtig is, veranderen we naar Nabab, anders wordt het een te laat veulen voor ons.

CAS_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:04

Dat is echt wel klote!!!
Hopelijk 3e keer goei keer... :)
Licari was bij ons ook pas na de 3e keer vol maar die heeft maar 1e eierstok en het is dus altijd moeilijker om haar te laten dekken. Vandaag komen ze een 6 weken controle uitvoeren en hopelijk is ze nog steeds drachtig (vorig jaar bleek er na 6 weken iets mis te zijn en is het veulen eraf gekomen & daarna niet meer vol gekregen) spannend dus!!! Bij ons is het wel niet van Clinton maar van Balou du rouet.

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 18:34

Dorien_Vdp schreef:
Dat is echt wel klote!!!
Licari was bij ons ook pas na de 3e keer vol maar die heeft maar 1e eierstok en het is dus altijd moeilijker om haar te laten dekken. Vandaag komen ze een 6 weken controle uitvoeren en hopelijk is ze nog steeds drachtig (vorig jaar bleek er na 6 weken iets mis te zijn en is het veulen eraf gekomen & daarna niet meer vol gekregen) spannend dus!!! Bij ons is het wel niet van Clinton maar van Balou du rouet.

Tis nog maar de 2e keer, maar diepvries, dus weinig hoop :P
Hengstenhouder had vorig jaar blijkbaar maar 1 van de 6 merries drachtig die hij met clinton moest insemineren, toen ze overschakelden op andere hengsten waren ze dadelijk vol :s
Balou heeft goed sperma Dorien, dus ik duim mee! Is dat veulen voor jullie of Carlo?

davy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:21

Karennnn schreef:
Dorien_Vdp schreef:
Dat is echt wel klote!!!

Tis nog maar de 2e keer, maar diepvries, dus weinig hoop :P
Hengstenhouder had vorig jaar blijkbaar maar 1 van de 6 merries drachtig die hij met clinton moest insemineren, toen ze overschakelden op andere hengsten waren ze dadelijk vol :s
Balou heeft goed sperma Dorien, dus ik duim mee! Is dat veulen voor jullie of Carlo?

Jammer. Waar heb je de merrie laten dekken?

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 21:27

Idd, erg jammer vinden we zelf! Wij laten ze nu dekken bij stal De Roover. Hengstenhouder die vorig jaar 6 merries moest dekken was een andere.