[TI] Is hij nou gewoon niet verkoopbaar of is het een slechte...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 18:39

Iedereen bedankt voor de reacties. Heb al veel gelezen waar ik wat aan kan hebben.

De advertentie die ik geplaatst heb bevat ook een link naar een youtube filmpje die ik speciaal gemaakt heb om hem ook in beweging te zien. Deze link staat ook in mijn onderschrift. Het is een showbink net als mams en zijn grote broer :D . Ik dacht dat dit ook eventueel wel zou aanspreken op veel mensen.

Zijn kleur is inderdaad erg lastig. Je moet er echt van houden. Wat ze dan ook zeggen "een goed paard heeft geen kleur" gaat dan ook niet helemaal op :D

In de nieuwe advertentie (want de oude verloopt al snel) zal ik ook foto's van Anouk en King Arthur plaatsen. Het is inderdaad niet duidelijk wie de ouders zijn (of je moet googelen).

Rino zal ik niet schoon op de foto kunnen krijgen, aangezien de gelegenheid er niet voor is. Of hij moet er over een paar maanden nog staan zodat ik hem flink schoon kan borstelen en nieuwe foto's speciaal voor een advertentie moet maken.

De prijs vind ik persoonlijk ook niet te hoog, maar als het niet anders kan zal hij op den duur wel moeten zakken.

Op buitenlandse advertenties zou ik graag willen adverteren, maar helaas is mijn talenknobbel niet zo groot dat ik hem daar aan kan bieden, of het moet allemaal in het engels zijn.

@Cris: Dank je Cris ;) Ik ga duimen dat jullie de hoofdprijs winnnen +:)+

Nuage

Re: Is hij nou gewoon niet verkoopbaar of is het een slechte...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:41

Je kunt de advertentie toch wijzigen en verlengen? Is volgens mij goedkoper?

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 18:47

Ik heb hem al een keertje verlengd, maar kreeg bericht dat hij ergens in maart verlopen is en verwijderd wordt.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:50

Oh dat is balen.. altijd zo duur die dingen op MP!

koko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 09:53

Het filmpje vind ik erg mooi!!! Leuk om hem zo in verschillende leeftijden te zien! Dit zal zeker helpen met de verkoop!! Is er niet iemand die je kunt helpen met de duitse taal (zo moeilijk is het echt niet hoor) ivm het aanbieden op die duitse site.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 10:06

Ik vind 't een leuk paardje.
Maar ik zou énorm blijven hangen op de prijs, als ik een koper zou zijn.

€ 1.900 euro voor zo'n jong paard dat nog niets kan?
Vind ik veel geld... Er zijn al leuke ingereden volwassen paarden voor die prijs te krijgen.
Ik denk niet dat het een realistische prijs is.
Wij hebben enige tijd geleden een 3 jarige beleerde (onder zadel én ingespannen) kampioens tinker ruin verkocht voor slechts ietsje meer dan die prijs. En dat viel al niet mee.
Dus ik zou niet de illusie hebben dat je zo'n enorm bedrag kunt vragen voor een 1,5 jarige.

En zoals eerder gezegd; foto's doen zó veel...
Op deze plaatjes ziet het er wat armoedig uit.

Als je een paard voor zoveel geld wil verkopen, moet je er denk ik toch wat meer aandacht aan besteden om 'm even echt mooi op de foto te zetten. ;)

Dus ik zou zeggen:
- Prijs flink omlaag
- Leuke serie foto's maken
- Even tot de lente wachten, want als die vacht er af is, dan is hij al veel aantrekkelijker.

Kijk, je kunt een paard op verschillende manieren aanbieden:

zo...
Afbeelding

of bijv. zo:
Afbeelding

Dat is hetzelfde paard...
Maar een wereld van verschil.

Daarom zijn goede foto's zo belangrijk.
Onderschat dat echt niet.
Ik weet dat 't niet eenvoudig is om bij een opfok je paard grondig t poetsen, maar als je er echt vanaf wil, is het toch de moeite waard om daar wat tijd in te steken ;)

kick1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 10:39

onvoorstelbaar wat een verschil in foto's he??? de eerste 2 foto's kijkt het paard zo sip... en de foto's daarna zijn inderdaad plaatjes van een paard wat er zin in heeft!!!!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:09

Ik las het al eerder maar ik was het vergeten te vragen, waarom kun je hem nou niet poetsen? Ik begrijp dat hij niet bij jou thuis/Anouk staat, maar ergens in de opfok? Kun je hem daar niet poetsen?

Een goed paard heeft ook geen kleur, maar dat is wel het eerste waar mensen op af gaan. Dat in combinatie met niet heel aansprekende foto's kan er voor zorgen dat mensen al te snel zeggen 'laat maar'. En dat is zonde :j

Tip om nog even te wachten en hem in strakke zomervacht op de foto te zetten vind ik ook een goede. Niet alleen zijn ze dan net wat strakker, ze zijn vaak ook beter schoon te krijgen :)) Maar, die tijd moet je natuurlijk wel hebben, om te kunnen wachten tot april/mei.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:59

€1900 euro voor een leuk zadelmak volwassen paard Femke? Waar dan? Wij vinden ze nooit.. Of kijken we dan verkeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:03

Ik schreef al; "iets meer"... ;)
We hebben voor die tinker geloof ik 2250 gekregen.
En dat was écht een leuk paardje. Heeft toch een aantal maanden gekost voordat hij een nieuwe eigenaar had.

Mijn fjord (merrie) heb ik destijds voor zo'n 2500 euro verkocht.
Definitieve 1e premie, model en prestatie predikaten.
L2 dressuur, B springen en goede verrichtingsresultaten bij de aangespannen proeven.
Super karakter.
Zij was binnen 1,5 week verkocht.

Veel meer krijg je tegenwoordig niet voor dit soort rassen.
Tenzij je écht iets unieks te bieden hebt, met super papieren en super prestaties.
Het is momenteel een hele zware markt.

koko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:43

Jeeeee... nou dan heb ik blijkbaar ook verkeerd gezocht. Ben nu sinds zo'n twee maanden de trotse bezitter van een mooie tinker maar heb hier toch veeeeel meer voor betaald dan de bedragen die hier genoemd worden! En ze zat ook in haar wintervachtje...

De foto's van "hypofocus" zijn geweldig!! Zo zie je inderdaad wat je met een beetje fotografie kan doen!

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:59

1900 euro voor zo'n paardje die bijna 2 word vind ik een fatsoenlijke prijs ,een liefhebber betaald het er wel voor .Hij heeft toch een apart kleurtje en ik denk dat in het buitenland dat meer gewaardeert word dan hier .
Ik geef toe dat de markt niet zo denderent meer is kwa snelheid in het verkopen maar een liefhebber weet het te waarderen en betaald het er wel voor .

het is een beetje flauw hyppofocus om te zeggen dat je zulke prijzen alleen voor superpaarden krijgt .
ik heb mijn 3 jonge paarden van onder de 2 jaar ook kunnen verkopen de afgelopen 3 maanden voor een fatsoenlijke prijs ,die niet beneden de marktwaarde van van het zomer ligt .(en ja daar zat ook een hengst bij ) dus het kan wel .

Wel ben ik heel benieuwd wat de markwaarde van het zomer gaat doen met alle veulentjes die te koop komen ;) .

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:05

ik zou ook niet op een advertentie reageren met z'n foto.
Hij kijkt wel grappig en lief daar niet van, maar ja een stand foto en bewegingsfoto zeggen duizendmaal meer.

En tsja dat hij in de opfok staat is wel lastig ja!

Probeer als ze weer in het land staan een paar leuke foto's te schieten van het paard helemaal!

Heel veel succes ermee!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:06

Hypofocus met 1 p ;)
Maar waarom is dat flauw?

Als je nu naar de markt kijkt, zie je weinig paarden van 1,5 zonder primering ofzo die voor zo'n hoge prijs verkocht worden.
Maar ik denk dat het in de huidige markt verrekte lastig is om met déze advertentie dit paard te verkopen voor die prijs.

Dat is gewoon mijn mening, van wat ik in de praktijk om me heen zie. Daar is niets flauws aan hoor ;) Het is gewoon een blik op de realiteit van de huidige markt.
Je kunt voor een paard vragen wat je wil, want het is áltijd een kwestie van wat de gek ervoor geeft.
Maar je moet wel de persoon kunnen vinden die het ervoor geeft.
Zo lang je die niet vindt, zit je met een paard dat niet verkocht wordt ;)

TS geeft aan dat ze beperkt de tijd heeft om het paard te verkopen, dus dan kun je jezelf niet de luxe veroorloven om jarenlang te wachten op die éne koper die bereid is de hoofdprijs te betalen.
Vandaar mijn opmerking om te zakken met de prijs. Dan maak je het wat toegankelijker voor een grotere groep mensen, voor wie de prijs nu de drempel is om het paard níet te kopen.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:36

ik zou het echt compleet gek vinden om hem voor minder te verkopen, mijn veulens gaan zo goedkoop de deur niet eens uit :n

maar ben er verder wél van overtuigd dat een leuk stel foto's een wereld van verschil zou maken :j

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:39

Een maand is niet zo lang hoor? Mijn E-pony stond een half jaar te koop.
Maar het licht inderdaad ook wel aan de tijd van het jaar, veel sneuw en dus mensen die geen zin hebben om ver te gaan rijden!
Misschien kun je wat betere foto's maken? Succes

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:28

ik heb nog eens even gekeken, maarhet filmpje is denk ik te langdradig..
Zou wat meer actie momenten eruit pikken, heb nu een hele poos een beetje stap gezien en z'n hoofdje, vond het zolang duren dat ik maar niet verder gekeken heb.
Misschien geld dit voor meerdere mensen.

En ik denk dat er in april/mei meer animo voor is. Aangezien hij nu nog niet weg kan...
Mensen willen het paardje wat ze gekocht hebben het liefste snel thuis hebben

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 19:39

Hij kan gelukkig langer bij de opfok blijven lopen, en over een paar maandjes als het weer lekkerder weer is en hij weer op de wei loopt dan zal ik hem uitgebreid gaan poetsen en op de foto zetten. Poetsen kan altijd daar, en dat doe ik ook regelmatig wel, maar ervoor zorgen dat hij spierwit op de foto komt gaat niet lukken. En echt heel alert op de foto krijg ik hem ook niet (het is echt een sulletje :D ). In het filmpje van mijn onderschrift rent hij lekker met de kudde mee en is hij best wel actief, maar dan is er ook wel iemand bij me die de hele kudde opjaagt.

Ik heb wel foto's waar hij redelijk wit opstaat, maar die zijn van vorig jaar, en hij is in de tussentijd wel enorm veranderd qua postuur.
Enkele voorbeelden:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KHQ7ESOK.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6AAC67MD.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CY34UP8X.jpg

Tinkels: Ik vond juist zelf dat mensen het misschien leuk vonden om hem door het jaar heen te zien. En als het te langdradig is kan je altijd stukjes overslaan natuurlijk. En in overleg met de opfok zou hij misschien wel eerder weg mogen, maar de afspraak was april.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:41

ik denk niet dat het aan de prijs ligt en ook niet de foto's.
Hetzijn waarschijnlijk toch de tinker mensen waar je op moet mikken en die kijken echt wel door een wintervachtje heen hoor.

Ik heb een 1.65 merrie van 13 jaar te koop, betuigd, onder het zadel en kan nog springen ook. Perfect leuk dier waar je wat ambitie in kwijt kan en ook prima als fokmerrie gebruikt kan worden. Vraag er echt weinig voor, en iedereen die reageerd zegt echt interessen te hebben, maar blijven allemaa; steken op dat ik geen foto's van onder het zadel heb. Nou sorry hoor, je mogen komen kijken en rijden etc. Maar die moeite wordt niet eens genomen.
Denk dat er een stel mensen zijn die zitten te wachten tot de prijzen nog lager gaan en dan hun slag willen slaan.
Nou lager ga ik niet, dan laat ik haar dekken en zet ik haar bij vrienden neer. Want wanneer ik een paard wil dan moet ik de hoofdprijs betalen en wanneer ik er een verkoop dan zou ik er nog een pakje boter bij moeten geven ook... ik denk het niet...
Jou prijs is een nette prijs. Een leuke tinker van een mooie maat met leuke papieren voor het stamboek.
Ik zou niet lager gaan als ik jou was. Gewoon helemaal van het net halen en over een tijdje weer proberen als het weer beter gaat worden. Wanneer je je paard al een half jaar aanbied dan hebben mensen sneller de neiging om verder te kijken, denken dat er wat mis mee is omdat hij anders wel al verkocht zou zijn.

Ik bied de mijne (geen tinker) over een maand of zo wel weer aan wanneer de zon schijnt en mensen meer buiten dan binnen willen zijn...

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:44

Dat is ook leuk, maar ik zou het wat korter houden....

Heb zelf ook net een paard gekocht, geen tinker maar dat maakt niet uit, en ik merkte wel dat een korte boeiende advertentie makkelijker leest en dat je anders al snel door klikt.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 23:53

Ik denk dat het een combinatie is van beide. De markt ligt op zijn gat, dat is gewoon zo, en een jonge hengst verkopen is ook al iets lastiger dan een merrie. Daarnaast is Rino een paardje waar je voor moet vallen. Als ik hem zo op de foto's zie dan spreekt hij me totaal niet aan, hij kijkt lief enzo maar er is geen 'wauw' gevoel. Ik denk dat andere foto's op een wei zeker beter bekeken zullen worden maar het is een blijft een aparte tinker waar je net naar op zoek moet zijn :-)

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:08

Tis een dotje om te zien....en de prijs in deze (nog steeds)gekke tinkermarkt is niet eens zo raar.

Maar goed verkopen doe als veulen of als 3 jarige.

Tussentijds moet je er echt meer werk van je foto's en aanbieden maken.
Premies merrie/hengst vermelden in de advertentie en oppimpen die tinker voor de juiste fotos.
Dan is de groep maar even van de leg...zullen ze ook zijn als hij door verkoop weg gaat.

Cowboy magic in de manen staart sokken en fluffen (nog wat talkpoeder en wat opkammen) doekje baby olie wrijven rond de snuit en ogen ......zonnetje met groen weiland op de achtergrond *-:) kost even wat tijd maar dan heb je er wel alles aan gedaan(waarom denk je dat al die tinks in o.a the USA mega sokken/behang hebben zo zien ze er ook niet uit als ze ingevoerd worden vanuit Nederland/Belgie....herken sommige amper meer) :D ;)

Cecille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:54

Ik vind dat bedrag zeker niet extreem veel ik heb vorig jaar mijn veulens nog voor wat meer verkocht en dit jaar liggen de prijzen ook weer tussen de 1900, en de 2500,- voor veulens

Ik denk ook dat foto's een hele hoop doet... dus idd goede tip

Ben het er totaal niet mee eens dat die prijzen van Irish Cobs gelijk liggen met hafjes en fjorden.... De Irish Cob is in een korte tijd heel populair geworden en de prijzen zijn een stuk hoger dus die andere rassen

Ik weet niet wat dit jaar brengt maar ben zo vorig jaar ook allemaal goed kwijt geraakt dus geef niet op voor ieder paard is een koper :D