Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Joki schreef:er zijn topruiters die er geld voor over hebben inderdaad, maar in mijn omgeving zijn het vooral de topbankrekeningen die een paard willen (vb voor de dressuur; ruiter is een leuke vent maar rijden kan hij niet, maar koopt wel zo een jong paard van 70.000 euro dat is een gevalletje topbankrekening).
meestal hebben doe ook nog eens geld te over om zich goed te laten begeleiden sarabande schreef:Dat is helemaal niet waar, want vaak zijn degene die weinig willen geven ook degenen die niet weten wat kwaliteit is. Topruiters hebben er geld voor over als ze een echt goed paard tegen komen.
Maar dit is niet een situatie die veel fokkers meemaken, omdat wij ze of als veulen, of als 3 jarigen verkopen, dan weet je nog niet of ze top kunnen presteren.
sarabande schreef:Joki schreef:Kijk en op het moment dat de fokkers (heel terecht in mijn ogen) kiezen voor koper 2 komen toppaarden niet bij topruiters terecht
Dat is helemaal niet waar, want vaak zijn degene die weinig willen geven ook degenen die niet weten wat kwaliteit is. Topruiters hebben er geld voor over als ze een echt goed paard tegen komen.
Maar dit is niet een situatie die veel fokkers meemaken, omdat wij ze of als veulen, of als 3 jarigen verkopen, dan weet je nog niet of ze top kunnen presteren.
Yamcha schreef:Voilà, dat maakt het anders.
Maar wat als ik een (in jouw ogen) getalenteerd maar onbeleerd paard koop, ik heb een budget van laten we zeggen E4000,- en daarnaast een spaarpot om hem (een merrie zal het niet worden bij mij) door een prof te laten beleren, doe je dat?

mo_van_dijk schreef:Interessante column!
Hetzelfde gelds voor de SGW in de B. Alleen maar positief, die stijljurys. In sommige uitslagen hebben maar weinig een 6 of hoger!

Yamcha schreef:Whahaha, eerlijk
Je hebt groot gelijk
Een goed paard mag wat kosten
p.s. Beleren is wel iets anders dan zadelmak maken..maar met een goed karakter kan men dat ook zelf. ceasario schreef:Beleren doe je toch zelf..daar geef je toch geen 600/mnd aan uit..Je leert elkaar dan ook direkt beter begrijpen .i.p.v. dat een andere er bepaalde knoppen heeft opgezet ( inprinting) die jij of het paard eventueel niet kunt volgen.
ceasario schreef:Dat laatste betaal je voor..zo simpel.mo_van_dijk schreef:Eilander, Ik kan aardig rijden, maar dat zie ik mij inderdaad niet doen!
Blijkbaar niet genoeg..of het heeft met angst te maken..