wie heeft zijn shetlander op een manege staan ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: wie heeft zijn shetlander op een manege staan ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 08:57

ik heb dan geen shet.
al heb ik wel toekomstplannen.
zou ik hem/haar nooit op een manege zetten :o
want dan heb je idd last van die rond rennende kinderen.
of van die andere pensiongasten je rijd niet goed. blablabla.
ik zou hem/haar liever ergens in de buurt bij een stukje land zetten met een stalletje. Of gewoon een privé stal :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:40

last van rondrennende kinderen: Worden ze mak van ;) En daarbij valt dat best mee. Commentaar van andere peniongasten zal aan je eigen instelling liggen, heb er nog nooit last mee gehad

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:59

Binky_Zephyr schreef:
kimxbabbel schreef:
ik zou mijn shet ook nóóit op een manege zetten.
al die kleine meisjes die ermee aan de gang gaan,
allemaal hapjes terwijl ze op dieet moet.
bovendien kijken mensen je idd raar aan als je op een shetlander rijd, als je 'al' 13 bent.
vaak onderschatten ze shetlanders toch, naar mijn weten kunnen ze meer houden dan welshen!
succes met je keuze ( of als je die al gemaakt hebt. )

nouja de meeste die 13 zijn kunnen ook niet meer op een shet rijden ! maar goed dat ter zijde .. ik rij er niet meer op.
als je bij ons een bordje op hangt met niet voeren doen ze dit ook niet :)
dat over dat een shet meer kan houden is bullshit, ze zijn misschien wat breeder en steviger gebouwd .. maar de botten en spieren zitten op dezelfde manier in elkaar.

Helemaal mee eens; ik kijk ook beetje raar op als ik hoor dat een 13 jarige een shet nog ohz. rijdt; dan moet je toch wel erg licht en klein voor je leeftijd zijn, wil je daar nog goed op kunnen passen. Dat een shet meer kan 'houden' dan een Welsh is onzin; ze zijn in verhouding sterk, maar óok voor shetten geldt de 20% regeling van het gewicht, daarbij maakt lengte net zoveel uit als gewicht. Uit je profiel blijkt dat jij dus eigenlijk veels te lang bent om nog shetten te rijden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:56

Ach, mijn verzorgster is 14 og 15 en ja, die hobbelt weleens. Meisje is tenger van bouw en niet extreem lang. Mooi plaatje is het niet, maar t kan best

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:26

Ik zou geen enkel paard op een manege hebben willen staan. Tenzij het een manege is waar de paarden 24/7 buiten in een kudde lopen. Paarden horen gewoon niet in een box. Helemaal geen shetlander. Die zijn vaak zo klein dat ze niet over de boxdeur heen kunnen kijken. Staat hij daar de hele dag in een klein vierkant hokje zonder uitzicht. Dat er veel kinderen rondlopen vind ik niet zo'n probleem, mits je shet het ook gezellig vindt.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 13:30

heel veel mensen hoor ik zeggen .. en zeker een shetlander hoort niet op stal.. wat is het verschil tussen een shetlander en een ander ras ?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:37

Binky_Zephyr schreef:
heel veel mensen hoor ik zeggen .. en zeker een shetlander hoort niet op stal.. wat is het verschil tussen een shetlander en een ander ras ?

daar heb je een goed punt,

mischien kun je een grote stal krijgen waar ze samen in kunnen staan !
word ook wel vaker gedaan,

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 13:40

nou mijn shet staat op dit moment gewoon in een goede stal waar hij ook overheen kan kijken ..

al zou dit op de manege niet kunnen haal ik een stal afrastering zo ding dat je je deur open kan doen, dan doe je dat ervoor en kan hij er gewoon overheen kijken ..

mijn fjord gaat nu eerst voor 2 jaar naar de opfok dus samen staan is op dit moment niet nodig .. daarbij is zep nog hengt en erg dominant dus dat gaat niet lukken.

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:42

Ik snap niet dat je naar een 'duurdere' stal wil omdat je daar meer mogelijkheid tot les hebt? Ik heb gewoon een vaste instructeur die naar mijn manege toe komt. Daar hoef je dus niet voor naar een duurdere stal te gaan? Bij ons op stal (geen manege maar pensionstal) hebben mensen ook een shetje staan. Betalen 60,- in de maand ofzo?

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 14:07

nouja het gaat er mij om dat het allemaal gewoon wat beter geregeld is .. beter afgezet ezv..
en het is eigelijk voor mijn fjordje .. maar aangezien er op de stal waar ik nu sta niet goed afgezet is (paardenhoogte) kan mijn shet er dus gewoon onderdoor lopen. ben ik van plan om binnen kort al te verhuizen (zou eigelijk pas over 2 jaar zijn)

we gaan vandaag bij een andere stal kijken (geen manege) en als ze daar een plekje hebben gaat hij daar binnenkort al heen.

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:05

Oke, dat is wel leuker voor je shet ja! Succes met de andere stal! :)

ellen_popey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 20:37

Dat er allerlei kinderen om mijn pony heen rennen is onzin. Als ik dat niet wil, zeg ik dat gewoon. Maar vind het ook wel goed voor m'n pony, hij is echt een stuk makker geworden sinds ie op de manege staat. Ik heb een stal en een eigen weilandje. En word elke dag voor me naar buiten gezet!!

RianneRianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 21:06

Ik zou hem eerder bij een boer zetten, zodat hij een eigen weiland heeft(met andere paarden waarschijnlijk). en misschien ook wel een stal. want ik zou het persoonlijk fijn vinden als mijn paardje een spekje heeft om te schuilen!