Nakomelingen van Haarlem

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Re: Nakomelingen van Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:59

Ik was voor de kleurencalculator eens op zoek gegaan.
En kwam bij z'n nakome;lingen van A t/m H 4 ''vreemde paarden tegen.
Andamio = schimmel
Breeze = bont
Hoppenbrouwers Stippie = bont
Haico = bont

Maar dit ligt allemaal aan de moeders kant.
Ben vooralsnog geen vos van haarlem tegengekomen.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 16:05

Klopt helemaal dat was mij ook opgevallen.
De meeste zijn bruin donker bruin.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:38

Haarlem fokt donker, hij is geen drager van de vosfactor.
Schimmel/bont/appaloosa nakomelingen van Haarlem komt altijd van de moederskant. Je kan namelijk geen één van deze kleuren fokken mits één van de ouders deze kleuren heeft, dit is anders dan bij vos/bruin/of zwart dus

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:06

Dat Zeoliet voornamelijk galbakken geeft is zooooo`n onzin! Nakomelingen van hem vind (met name: vond, want Zeo is alweer een poosje dood) je in alle klassen van de dressuur- en springsport. Een heerlijke allrounder met heel veel nakomelingen. En dan wil er natuurlijk best een rotte appel tussenzitten. Ik ben al jaren Zeoliet-fan en ontdekte pas later dat we op dezelfde dag geboren zijn :D

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:54

Binnenkort word hier in de buurt een veulentje van Haarlem geboren. Ben erg benieuwd,hoe "het" eruit gaat zien.
Wel leuk om te lezen dat veel karakter kenmerken terug komen in de paarden. Evenals de maat en kleur.
Maar ach wat doet het er toe, als je zelf maar tevreden en blij bent met je paard toch.
Ik ben het ermee eens dat Haarlem best in ere hersteld zou kunnen worden. Er lopen tussen het KWPN wel hengsten die mindere nakomelingen hebben gebracht dan Haarlem. En paarden die minder hebben gespresteerd (of nakomelingen daarvan).
Veel haarlemmers zijn verhuist naar Amerika. Daar waren ze erg van Haarlem onder de indruk, en gek op de nakomelingen.
En ach we blijven nederlanders die voor een beetje poen best wel wat willen verkopen. ;)

xSannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:36

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 17:26

Ik heb miijn haarlem gisteren verkocht heb nu een highline.

Groetjes

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:29

wilma12 schreef:
Ik heb miijn haarlem gisteren verkocht heb nu een highline.

Groetjes

Stap je nu uit het topic of blijf je ons toch nog stiekem volgen ;-)

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 17:33

haha blijf ik wel volgen hoor;)

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:35

Wij hebben vorige week een Haarlem gekocht, hij wordt 5 jaar. Maar hij was van een vriendin van mij, alleen zij was er bang voor. Hij was een maand onder het zadel toen ze hem kreeg, en nu heeft zij hem 5maanden gehad. Alleen hij vliegt er nog wel eens vandoor.. het is gewoon echt nog een jong paard. en dat klikte niet, dus nu hebben wij hem en heb er nu paar keer op gereden, en hij kent echt nog niks.. maar merk wel dat hij dingen (tot nu toe) erg snel oppakt. We zien wel wat het wordt. :) Het is echt een super mooi & lief diertje.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:39

Uums schreef:
Gitta: achter mijn ex-Haarlem zit ook Seclusive :)

Klopt Uums, die van jou was (even uit mijn hoofd) een zoon van een Burggraafdochter van de moeder van mijn paard... ;)

Hoe is het nu met hem? Weet je dat? Ben wel benieuwd eigenlijk! Haarlems zijn over het algemeen wel laatbloeiers, die van mij wordt nog steeds sterker...

KimRemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 08:48

er loopt een hele grote haarlem topic hier op bokt,
heel wat pagina's met allemaal nakomelingen van hem.
veel fotos en omschrijvingen van karakter, erg leuk om te lezen (A)

Yvette10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 22:32

En ook ik ben in het bezit van een 5 jarige werkelijk beeldschone gitzwarte ruin met afstamming Haarlem.
Deze blikvanger lijkt als twee druppels water op zijn vader Haarlem zelfs zijn aftekeningen en stokmaat zijn gelijk. Zijn grootmoeder is de moeder van de KWPN- hengst Tolando.
Als veulen heb ik hem rechtstreeks van de fokker gekocht en hij is enorm braaf karakter en zeer bereidwillig en leert enorm snel en hij heeft altijd looplust en veel zin in zijn werk en heeft daarbij een super lief en zeer braaf karakter, werkelijk om van te smullen.
Het is een droompaard voor iedere gemiddelde ruiter die een beetje kan rijden.
Met drie jaar heb ik hem zelf ingereden en toen was het nog een hengst en eigenlijk heb ik spijt dat ik hem heb laten castreren.
Vorig jaar begonnen in de B-Dressuur waarbij zeer veel eerste prijzen met zeer hoge scores zijn behaald, net als in de daaropvolgende klasse L-1. In beide klasses waren we ook kringkampioen.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 00:11

Gitta1977 schreef:
Uums schreef:
Gitta: achter mijn ex-Haarlem zit ook Seclusive :)

Klopt Uums, die van jou was (even uit mijn hoofd) een zoon van een Burggraafdochter van de moeder van mijn paard... ;)

Hoe is het nu met hem? Weet je dat? Ben wel benieuwd eigenlijk! Haarlems zijn over het algemeen wel laatbloeiers, die van mij wordt nog steeds sterker...

Dat is ook zo! Was ik alweer vergeten :)

Met Wolkers gaat het prima. Hij doet alleen vrij weinig voor de kost. De nieuwe eigenaren hebben daarom besloten hem te verkopen. Hij is nu twee jaar bij hen en de klik is er gewoon niet genoeg.
Hij is in die twee jaar in ieder geval uitgegroeid (van een mooi) tot een adembenemend mooi paard. Echt een schitterend dier en inderdaad een laatbloeier - volgende maand wordt hij zeven en nu pas zo`n beetje af. Ik ben heel benieuwd waar hij terechtkomt en of hij bij een nieuwe eigenaar ook in de sport zal worden uitgebracht.

Kimremy: is dat topic niet op slot gegooid ten bate van dit topic?

lukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 19:26

Wie weet of Haarlem nog leeft, waar ie staat en of het goed met hem gaat? Ben wel benieuwd naar de oude heer.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 19:39

Hij staat bij Janet Kruger in Tolbert, voor zover ik weet:
http://www.jkstables.nl/
En daar heeft hij vast goed naar z`n zin :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 19:59

Uums schreef:
Hij staat bij Janet Kruger in Tolbert, voor zover ik weet:
http://www.jkstables.nl/
En daar heeft hij vast goed naar z`n zin :)

Klopt, hij ziet er nog erg goed uit voor z'n leeftijd.
Hij heeft vorige week m'n merrie gedekt, hopelijk houd ze in 1 keer.

lukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:17

Wat leuk! Hoop dat allles goed gaat met je merrie.
Fijn dat het goed gat met Haarlem. Jammer dat ie zo ver weg staat. Zou hem best wel eens willen zien. Vindt het een pracht beest zo tijdens zijn jonge jaren.

janou3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 07:50

Ik heb ook een Haarlem merrie. Is nu inmiddels 7 jaar en heeft vorig jaar voor het eerst een veulen gehad. (Westenwind)
Tijdens het rijden is het een aparte merrie. Zit een eigen wil in en probeert dat willetje ook regelmatig door te drukken. Ze wil wel werken, en je moet haar goed bezig houden anders maakt ze er een potje van. heeft echt uitdaging nodig in het werk!
Op concour loopt ze eigenlijks wel altijd fijn. Ben in een paar wedstrijden tijd van de L1 naar t M1 gereden (ze was toen vijf), steeds winstpunten en prijzen... (liep ze thuis maar altijd zo fijn haha) Ze is wel een echte laatbloeier.
Omdat het zo snel ging en ze eigenlijks nog wat tijd nodig had heb ik haar bij de hengst gehad. Nu na anderhalf jaar gaat ze volgende week weer voor het eerst mee op concour. Je kan echt zien dat ze nu sterker is en begint qau beenwerk nu super te lopen.

Leuk zo'n Haarlem-topic... En ook grappig om te zien dat de meeste Haarlems wel redelijke heethoofden zijn!
Ik ben twee jaar terug bij Haarlem wezen kijken, hij staat vijf minuten bij mij vandaan. Was echt leuk om hem te zien en hij zag er toen nog super uit!

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 13:05

janou3 schreef:
Je kan echt zien dat ze nu sterker is en begint qau beenwerk nu super te lopen.

Leuk zo'n Haarlem-topic... En ook grappig om te zien dat de meeste Haarlems wel redelijke heethoofden zijn!

Dat zal een mooie combinatie zijn met Westenwind :)

Wolkers is ook echt een laatbloeier. Toen ik hem op z`n vierde kocht oogde hij een jaar jonger (misschien ook door het volbloed erachter), maar na overleg met de DA heb ik besloten hem rustig te gaan doorrijden. Noodgedwongen moest hij mee voor m`n Orun-examens en dat deed hij heel braaf.
Hier was hij vier:
Afbeelding
Na twee jaren op het land bij de nieuwe eigenaar staat er een prachtig paard dat echt af is.

Hij is helaas bij hen niet altijd de makkelijkste geweest en staat nu in de verkoop.

janou3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 00:38

Het is inderdaad een leuk veulen geworden.

Wat een gave Haarlem ook op die foto zeg!! jammer dat het bij de nieuwe eigenaar niet helemaal goed gegaan is en dat hij nou verkocht wordt.

Zal het een beetje een Haarlem trekje zijn dat het laatbloeiers zijn??

Ik zal eens kijken of het mij lukt om een foto van mij merrie te plaatsen.

lukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 18:45

Die van mij ziet er ook nog uit als een 3 jarige. Hij is wel aan het groeien nu. Het is echt een slungel aan het worden.

xSannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 19:02

lukkie schreef:
Die van mij ziet er ook nog uit als een 3 jarige. Hij is wel aan het groeien nu. Het is echt een slungel aan het worden.

herkenbaar mijne ook is nu officieel 4, maar oogt meer als 3.
Ook kan ze heel goed bang kijken, het schijnt dat haarlem dit ook heeft, dan krijgt ze heel veel wit bij haar oog, zal ff een foto zoeken en plaatsen waar ze dat heeft :)

xSannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 19:09

lukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 19:11

Leuke foto! Die van mij kan ook erg angstig kijken,maar dan is ie het helemaal niet.