Voorjaarsonderzoek springen 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MissHIS

Re: Voorjaarsonderzoek springen 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:04

Haha denk wel dat niet alle eigenaren even blij met je zijn Yvonne :=

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:16

marije1987 schreef:
Dank voor je verslag Tickels! Jouw mening verschilt nogal 's met die van de jury :+

@Yvonne: Ai niet toeval dus, moet je maar merrie met goede voorbeentechniek hebben als je deze wilt gebruiken, al spreekt hij me zo vanaf het commentaar van Tickels ook niet echt aan ;)

Tja, ik oordeel over wat ik woensdag gezien heb, commissie vertelt natuurlijk hoe zij de paarden dagelijks zien.
Daar kan natuurlijk veel verschil tussen zitten.
Dat is de reden dat ik zo goed mogelijk het verslag van de hengstenkeuringscommissie genoteerd heb en ook op Bokt heb geplaatst.
Zo zie je maar, je kunt een hengst niet beoordelen op 1 of 2 keer kijken, je krijgt hoogstens een indruk.
Het zijn tenslotte 3 jarig hengsten die alleen maar naar je toe kunnen groeien!

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 13:17

De Clinton is er ook uit, lees ik net.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 14:13

inderdaad je laat een jong springpaard van net 3 toch niet staan voor een mindere voorbeentechniek ..dat kan nog zoveel evolueren ..meestal zijn dat paard die iets zoekerig zijn en met hun beentjes niet weten waar laten ..een mooi openende achterhand vind ik belangrijker want daar kan je niet veel aan veranderen ..als ze knijpen ..blijven ze dat meestal ook doen op lateren leeftijd ..

robertjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 17:40

Kan iemand iets meer vertellen over de reden waarom de clinton x caretino uit het verrichtingsonderzoek is gehaald? Zou de hengst eruit gegooid worden?

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 18:07

robertjong schreef:
Kan iemand iets meer vertellen over de reden waarom de clinton x caretino uit het verrichtingsonderzoek is gehaald? Zou de hengst eruit gegooid worden?

Het paard liet zich in elk geval woensdag slecht zien. Paard sprong zonder enige techniek.
Leek veel moeite te hebben met het werk.
De eigenaren zaten woensdag naast mij en zeiden zelf dat het er niet goed uit zag...
De foto op horses.nl is ook zoals het paard sprong.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 15:12

Het onderzoek is vandaag afgerond. 3 hengsten erbij! is er iemand nog geweest? Weet iemand waarom de andere hengsten eruit liggen oa de Van Gogh?

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 15:07

Ik ben woensdag in Stegeren geweest.
Vondt er veel tegen vallen.

Was wel erg te spreken over Caletto III, woensdag was die niet zo fijn van voren, maar ze denken dat die last heeft van het wisselen, want ze zeiden erbij dat die het hele onderzoek fijn meewerkte.

En vondt de Canturo x Candillo erg intressant :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:07

Ik weet al waarom hij er uit was. Ze vonden hem te heet!

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:24

Te heet.. Wat willen ze dan een paard wat niet vooruit te schoppen is..

Wiepke heeft mooi de naam gepikt van onze aangewezen hengst :P Crespo VDL is het geworden ..

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:26

Ben het helemaal met je eens Wonderboy. Blijkbaar kon men er niet mee overweg.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:23

Iemand enig idee waar Cedric wordt aangeboden/staat? (de schimmel hengst)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:26

Ja Reini Tewis. Is ook de eigenaar... Westdorp. 5 juni is er een veulenshow met presentatie van Cedric

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:50

Wat jammer van de hengst Curragh! Erg jammer, want in het begin vond ik hem inderdaad er bovenuit steken! Ik hoop dat hij beter door het 50 dagen onderzoek komt..
Ik vind het ook wel zwaar voor een 3 jarige, wss brak het hem een beetje..

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:14

Zarena schreef:
Wat jammer van de hengst Curragh! Erg jammer, want in het begin vond ik hem inderdaad er bovenuit steken! Ik hoop dat hij beter door het 50 dagen onderzoek komt..
Ik vind het ook wel zwaar voor een 3 jarige, wss brak het hem een beetje..

Die gaat hoogstwaarschijnlijk gewoon na-examen doen hoor, ik verwacht binnen een week.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:22

MissHIS schreef:
Die gaat hoogstwaarschijnlijk gewoon na-examen doen hoor, ik verwacht binnen een week.
Oh? AH zegt wat anders:
Citaat:
"De trainingsachterstand is inmiddels te groot geworden om hem via een uitgesteld examen alsnog in te schrijven", zegt Hamoen. "Het is heel erg jammer, maar het werk volhouden is ook een kwaliteit. We zien hem graag terug in het vijftigdagenonderzoek komend najaar."

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:28

yvonnepuntnl schreef:
Oh? AH zegt wat anders:
Citaat:
"De trainingsachterstand is inmiddels te groot geworden om hem via een uitgesteld examen alsnog in te schrijven", zegt Hamoen. "Het is heel erg jammer, maar het werk volhouden is ook een kwaliteit. We zien hem graag terug in het vijftigdagenonderzoek komend najaar."

Oke dat had ik nog niet gelezen :) Dan is het inderdaad zonde!

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:01

Jammer..
Maar wel goed dat ze hem nog een kans geven!!
Vond het toch 1 van de betere van het onderzoek :j

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:38

marije1987 schreef:
Mooie foto's! 25 heeft wel een beetje een vage voorbeentechniek :+

Hij is er wel mee goedgekeurd. En zo aan de foto in Het Sportpaard te zien springt hij nog steeds zo.

Tinkeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 23:03

Sorry dat ik hier nog een reactie plaats terwijl het al 2 weken minimaal geleden is dat hier iemand had gepraat.
Maar ik kwam via google op deze link terecht!

Een van onze gefokte hengsten: Crocket W van indoctro x nimmerdor (148) was ook aangewezen,
en omdat hij nog erg jong was deed hij mee aan het najaarsonderzoek. Weet iemand hoe dit zit?
Heeft iemand informatie over deze najaarstest? Ik ben namelijk erg benieuwd hoe hij uit de test komt.

Zijn volle broer Dior W die wordt volgend jaar gekeurd in België omdat hij daarheen is verkocht.
Als hij hier wordt goedgekeurd, kan hij dan ook als KWPN hengst in Nederland dekken?

Alvast bedankt voor de moeite !!!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 23:40

Tinkeee schreef:
Sorry dat ik hier nog een reactie plaats terwijl het al 2 weken minimaal geleden is dat hier iemand had gepraat.
Maar ik kwam via google op deze link terecht!

Een van onze gefokte hengsten: Crocket W van indoctro x nimmerdor (148) was ook aangewezen,
en omdat hij nog erg jong was deed hij mee aan het najaarsonderzoek. Weet iemand hoe dit zit?
Heeft iemand informatie over deze najaarstest? Ik ben namelijk erg benieuwd hoe hij uit de test komt.

Zijn volle broer Dior W die wordt volgend jaar gekeurd in België omdat hij daarheen is verkocht.
Als hij hier wordt goedgekeurd, kan hij dan ook als KWPN hengst in Nederland dekken?

Alvast bedankt voor de moeite !!!

Het najaarsonderzoek is in het najaar.. dus als Egbert de hengst dan nog heeft, zal hij hem dan aanbieden bij het KWPN. Zo niet heeft hij ook volgend voorjaar nog de kans om deel te nemen aan het verrichtingsonderzoek.

Lijkt me sterk dat je nu al weet/kan zeggen dat zijn volle broer in België gekeurd gaat worden. Als hij bij het KWPN alle selecties doorstaat, kan hij als kWPN-hengst in Nederland (of België, of wat dan ook) dekken.