Ik scheer en knip eigenlijk alleen 's winters ivm haar enorme shetlander wintervacht. Ik scheer dr baard (zo vervelend al die haren tussen de neusriem en pijnlijk lijkt me), knip dr oren uit en als dr sokken boven dr knieholtes gaan groeien scheer ik daar ook wat weg. Verder scheer ik dr kootholtes bij dr achterbenen uit ivm kleine mokplekjes in de winter.
Van de zomer doe ik er eigenlijk nauwelijks wat aan, behalve af en toe dr baard bijwerken.
Nicolerein
Geplaatst: 11-03-10 21:48
Alleen de oren.. Puntjes van de staart.. Mn paard heeft veel behang en dat past gewoon bij hem..
Daisies
Geplaatst: 15-03-10 13:36
Ik knip de sokken, scheer de benen bij, de staart knip ik aan de onderkant, de kaak, de oren, bij de hoeven die rand knip/scheer ik bij..
love_nadesh
Geplaatst: 16-03-10 12:26
Ik scheer zijn baard en zijn oren en knip zijn staart vooral als er een keuring aan komt!!
Eigenlijk bijna niks, ze heeft ook geen enorme wintervacht, (zelfs een deken om moeten doen met het slechte koude weer) dus geen problemen. Heel af en toe knip ik haar wat uit de oren komt of als de manen scheef zijn iets bij.
Ik toiletteer de baardharen, oren en de benen. De benen tot de sokken netjes de lange haren eraf zodat alles wat meer gestroomlijnd is. Staart alleen als het te lang wordt.
ik scheer haar baard, oren (voor zover dat wil haha), en haar tastharen, maar die gaan er niet helemaal af, laat altijd 3 cm zitten ofzo. En verder haar benen, dat ze een wat langer been krijgt, en de kootholtes ivm mok.
Fotografie91
Geplaatst: 21-03-10 12:32
de oren de baart en een stukje achter der oren en de staart als die te lang word