wie rijd hier bitloos met zijn/haar fjord?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: wie rijd hier bitloos met zijn/haar fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:12

Vaak zitten er al teugels aan als je er 1 koopt, maar ja, je kan er dus teugels aan vast maken die je zelf fijn vindt.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 22:45

Je kunt er toch gewone teugels aan vast maken die je wilt gebruiken? snap je probleem niet zo?
en idd wat Sjolvir zegt normaal zitten er al teugels bij ;)

De gene die ik besteld heb heeft een bling bling frontriem en leuke steentjes op de neusriem het is een kruislingssysteem ben benieuwd of ze ermee te rijden is..
Heb ook al een barebackpad gekocht :D

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 22:57

Ik rijd bitloos met een hoofdstel van Emiel Voest. Vooral als we naar het bos gaan gebruik ik hem, en dat is echt
heerlijk ontspannen!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 12:32

ik merk dat mijn merrie ook veel ontspannender loopt met halster en touw. daarom wil ik dus ook overstappen op bitloos.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 12:35

Ik rijd mijn fjord buiten met een hackamore. Niet omdat ik fan ben van een hackamore, maar omdat ik geen ander bitlooshoofdstel heb, en het er echt alleen maar hangt voor hele kleine correcties.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 14:28

Ik heb een bruine kruislingshoofdstel gekocht :D
Het is maatje cob dus nu maar hopen dat hij past, naja anders heb ik al iemand die hem wil overkopen maar hoop uiteraard datie zal passen

tljrtos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:09

Omdat ze nog zo jong is kan ze best tanden aan het wisselen zijn en vindt ze het bit daarom nu niet prettig.Mijn Fjord had ook duidelijk last van haar tanden toen ze aan het wisselen was.Ik ga trouwens ook binnenkort eens bitloos proberen.Maar de mijne is al 19,ben dus heel benieuwd.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 18:16

grr mijn bruine kruislings is net iets te klein
dus die is te koop mocht iemand intresse hebben?

Heb nu net een bruine sidepull gekocht :D

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 09:15

ik heb vorige week voor het eerst bitloos gereden op lynda!
toen ik haar kocht 2 jaar geleden hing er zo'n groot menbit/ stang in. ik ben toen gelijk overgestapt op een billy allen bitje met rolletje en lange teugels. nu wilde ik toch graag de overgang maken naar bitloos voor de buitenritten. (ik maak vaak dagtochten of trektochten)
een touwhalstertje geprobeerd. hier keek ze heel vreemd van op. zo van volgens mij vergeet je iets. vervolgens liep ze gewoon door mijn hulpen heen naar uitgang bak. hier hebben we duidelijk eerst nog meer oefening voor nodig. ;) voor het grondwerken gebruik ik een touwhalster nog wel graag.
toen een touw crossrope bridle geprobeerd. ik snapte zelf de hulpen niet goed meer, raakte er van in de war en dus lynda ook haha. ook niks voor deze domme blondjes... hahaha :P
en nu heb ik gewoon toch maar weer mijn hackamore met korte scharen uit de kast gehaald. hier reed ik mijn draver ook graag op. ik vind het eigenlijk nog wel een wat strenger hulpmiddel, maar dan heb ik ook een noodrem. in principe rijd ik aan een lange teugel dus staat er doorgaans geen druk op. Toen ik het indeed bleef ze maar prutsen met die scharen langs haar neus. die moesten toch in haar mond? steeds naar happen, preosten hoofd schudden oh oh oh heb nog nooit een paard zo vreemd zien doen... maar onder het rijden ging het super! na anderhalve maand kwam ik buiten, ze was best fris maar prima te sturen op stem, zit en dit hoofdstel. ik vind het dus een aanrader!

en wie weet stappen we later nog eens over op een sidepull of touwhalstertje. (touwhalstertje vind ik toch wel het ultieme bitloosrijden eigenlijk)

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 09:17

@ tjrltos mijn fjord is ook 19 en nu voor het eerst bitloos aan het experimenteren. haha

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:39

Sinds een paar weken rijd ik mijn merrie ook bitloos, kaakgekruisd hoofdstel van Dr. Cook. Deze is van kunststof en is dus heel makkelijk schoonmaken. Ik ben erg enthousiast en zal er niet zomaar maar een bit inhangen want ze loopt er erg goed op. Ik kan gewoon dressuurmatig rijden en ze komt veel minder in protest. Aanrader!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:14

nou ik heb er nu 2 geprobeerd maatje full en allebei te klein voor mijn merrie, ik weet het niet meer

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 23:27

Hebben ze niet nog groter? De mijne is ook een full maar die kan een stuk groter dan ik hem nu heb. En volgens mij is ie er zelfs nog een maatje groter.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 23:35

hij kan nog ruimer versteld alleen het touwgedeelte op de neus is volgens mij te kort de rest past opzich wel

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 23:36

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:14

Ik zou toch kijken voor een maatje groter. Hij zit niet slecht maar t bakstuk zit wel wat hoog. Het lijkt alsof de frontriem wel goed zit maar de bakstukken te hoog aan de neusriem zitten. Als ie er nog een maatje groter is zou ik dat proberen. Wel een lekker wollig koppie :D

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:25

dit was al een full haha, heb deze als het goed is weer verkocht en mijn zoektocht gaat verder :D
Neusriem was veeltste klein voor mijn merrie haar grote hoofd :P

FjordFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:55

Ik rijd ook bitloos met mijn fjord. In de bak met een dr. Cook en buiten met een s-hackamore en dat bevalt mij prima. De dr. Cook is trouwens ook in de maat extra full te krijgen. Deze maat heeft mijn fjord wel nodig.