wedstrijden met haflinger

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 19:20

mamabird schreef:
Carlijnnn schreef:
je moet trouwens wel opletten dat het een jury sport blijft en dat die niet altijd blij zijn met jou en je haf

ik zie meer 'hopeloze' kwpn'rs dan haflingers, maar puur en alleen omdat er meer kwpn'rs rondlopen. Iedere jury kan een goedgaand paardenbeest waarderen, of het nou een haf of een KWPN-er is. Er zullen er altijd zijn die een voorkeur voor een bepaald type hebben, maar dat wil niet zeggen dat je met een Haf ondergeschikt bent. Er zijn genoeg voorbeelden van haffies op hoog niveau (evenals fjorden trouwens), dus ik denkt dat het meer ligt aan te weinig zelfreflectie als de punten keer op keer tegenvallen.

ik wil niet zeggen dat het aan mij ligt hoor, ik rijd wedstijden voor mijn plezier en niet voor de punten.
maar dat ik op een dag proefje 3 en 4 rijd dan bij de ene 210 heb, en bij de ander 173 terwijl voor mijn gevoel de tweede beter ging. heb ik mijn twijfels.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:39

qua gewicht misschien niet maar het plaatje klopt niet meer

loontjjeee schreef:
voor ene haflinger ben je nooit te groot, ik ben ook 1,78 en rij ook nog steeds om me haf.. dus het kan makkelijk chelletje. zonde dat je ze daardoor verkoopt

Ils_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:45

chelletju schreef:
qua gewicht misschien niet maar het plaatje klopt niet meer

loontjjeee schreef:
voor ene haflinger ben je nooit te groot, ik ben ook 1,78 en rij ook nog steeds om me haf.. dus het kan makkelijk chelletje. zonde dat je ze daardoor verkoopt

wat jammer!
je hebt erg mooi hafje zeg! :~ (even in profielgespykt)

chivaldi

Re: wedstrijden met haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 08:36

haha kopen??? :P

a_n_giee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 23:32

ik start L-2 met mij haf, ik heb hem nu 5 jaar. Toen ik hem kreeg kon hij echt helemaal niks niet eens in de goede galop aanspringen enzo... Nu train ik hem op M nivo en doe ik allemaal gekke en leuke dingen met hem.. ennneee,..... hij word 8 april 20 :D hij is in de bloei van ze leven..
Mijn eerst B proef zal ik nooit meer vergeten; ik was hartstikke zenuwachtig omdat ik het idee had dat ik soort van voor banketstaaf stond met mijn had tussen de paarden, kwpners enzo.. Maar ik was 2x 1e en 4 winstpunten ;) en zo zijn we de B doorgekomen met alleen maar 1e prijzen, ook de L-1 is soepeltjes verlopen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(deze moest er even bij ;))

Veel mensen zeggen dan ook wel is wat over zijn leeftijd, maar als ze hem dan in het echt zien en vooral meemaken(hij voelt zich soms net nog een puber) dan zeggen ze niks meer over leeftijd.

ook al heb je een haf of een fjord of wat dan ook, elk paar kun je volgens mij naar de Z bij wijze van rijden.. daar hebben we tog geen kwpn-ers voor nodig 8-)

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:35

Geen seconde over te twijfelen dat haflingers het niet goed
zouden doen op wedstrijden :n Tuurlijk is het anders kijken
een goede sportpony/paard of een haflinger..

Ik heb er in ieder geval geen seconde spijt van gehad dat
ik mijn haflinger ben gaan starten. We vliegen inmiddels het
L1 door en hebben nu in 4 wedstrijden 3 1e plaatsen gehad
en 1x 2e en hebben we 6 winstpunten behaald. Laat toch
wel zien dat ik die dressuurpony's achter me laat met mijn
haflingertje. En wie is dan diegene die extratrots en met
misschien een beetje arrogantie naar huis gaat na de
prijsuitreiking? Ik ja! :D Ik ben altijd maar wat trots dat
ik de rijpony's boven ben gebleven!

Ik krijg wel vaak rot-opmerkingen. "Wat moet dat hier met
die knol?!" "Die maakt geen schijn van kans" maar des te harder
lach ik als ik weer een 1e prijs binnen haal.
Verder zijn er ook vaak mensen die veel respect hoor, krijg
ook vaak erg leuke reactie's. Verder vind ik het ook erg leuk
als je weer herkend wordt!!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:42

Dat wordt alleen maar leuker als je hoog gaat rijden LoveLita :))

Hoewel ik vanaf de M1 wel eventjes moest slikken; zonder zweep, schouderbinnenwaarts, en in de M2 travers, uitgestrekte draf.. Door zijn bouw heeft een haf daar gewoon meer moeite mee. Die van mij althans wel, die is nog wat meer van het oudere type ;) .
Ik vind de laatste tijd niet dat ik afgerekend word op het feit dat ik een haflinger rij, in de lagere klassen vond ik dit juist wel vaak zo! Op mijn laatste M2 wedstrijd was ik 5e van de 15 of 16, tussen de enorme paardenbeesten die in passage door de bak gingen.

En wat betreft het plaatje: ik ben 1.75 en mijn haf is dik 30 cm kleiner (1.43), het staat niet prachtig meer, maar ik ga haar niet alleen om die reden verkopen :n

LoveLita

Re: wedstrijden met haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:46

Lita is dan wel een luxe type, ze is soms zelfs ranker als een New Forestje ofzo.. :')

Ik rij Lita nu al zo min mogelijk op zweep, dus hoop daar niet zoveel last van te krijgen. Volgens mij mag je vanaf morgen ook gewoon met zweep rijden toch? Of was het alleen dan sporen niet meer verplicht waren? En al die oefeningen, daar moeten we in groeien, dat zien we dan allemaal wel weer :) Ze doet het nu super in ieder geval en we doen het lekker rustig aan :D

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:23

Ik rij sinds een maand officieel wedstrijden, heb er nu 2 gehad en de teller staat op 4 winstpunten. Ik red me prima met mijn bolle pony tussen de paarden.

luca_kiboa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:42

ik rijd ook wedstrijden met Anton.
heb nu 2 wedstrijden in de B gereden en de teller staat nu op b+2.
de eerste keer ging super en meteen 2 winst.
de tweede keer ging ook wel goed maar de jury vond het niet goed genoeg dus jammer genoeg geen winst..
maar 17 april gaan we weer knallen. :D

Debbie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:56

Toen ik zei dat ik wedstrijden met mijn haf ging rijden, werd ik uitgelachen, en ik kreeg veel succes..
Maar ik ben toch gaan rijden, en soms krijg ik nog wel eens te horen: woow, ik heb nog nooit een haflinger aan de tuegel zien lopen! Of: dat ben ik niet gewend van haflingers! En dat geeft je dan wel weer de kick om door te gaan.. :o
Nu heb ik B+8, en volgende week weer 'n wedstrijd. Daarna 20 juni in Vragender!
Doeg! <3