merrie met extreem klein hoofdje?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Navayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 14:35

hier zijn al zooooo veel topics over geopend...
Het is ook haar alleen haar hoofd geweest die deze merrie 'beroemd' heeft gemaakt want zo ver ik weet heeft ze in de fokkerij, show of sport weinig gepresteerd.
Zoals Saskia zei; speling der natuur

MadameFanny

Re: merrie met extreem klein hoofdje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 15:06

Oh Namusca, vind haar ook niet zo mooi, maarja smaken verschillen. Er zijn vast een heleboel mensen die haar juist om haar bijzonder unieke schoonheidsfoutje een prachtige volbloedmerrie vinden.

Anne Marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 15:22

In Amerika is alles in het extreme doorgevoerd, zo ook het fokken van Arab's. (En ook Belgen trouwens, maar dat is weer een heel ander topic) Dit vinden ze bv heeeel mooi daar:

Afbeelding

Paard is compleet uit verhouding... Echt niet mooi meer... :n

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 15:25

Arm dier..net als die foto hierboven.
Soms vraag ik me weleens af waarom mensen zich zo tegen de natuur aan bemoeien, want je ziet wat je ervan krijgt en het dier is de dupe.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 15:31

die namusca doet me denken aan een zeepaardje! :=
Vind het in ieder geval niet vreselijk uit zien ofzo.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 15:37

Wat ik me afvraag is waarom een fokker het aandurft met zo'n 'gehandicapt' paard te fokken. is ze zó bijzonder qua lijnvoering dat het het risico waard is meer van deze paardjes op de wereld te zetten? Dat ze het niet doorfokt is natuurlijk pas achteraf gepraat..

Navayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:15

Anne Marie schreef:
In Amerika is alles in het extreme doorgevoerd, zo ook het fokken van Arab's. (En ook Belgen trouwens, maar dat is weer een heel ander topic) Dit vinden ze bv heeeel mooi daar:

http://www.midwestarabian.com/photos-ne ... -bey-2.jpg

Denk dat dit ook een beetje de hoek is waarvanuit de foto is gemaakt
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 18-02-10 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Geen foto's quoten aub

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:23

ik vind het ook idd geen mooi dier.
ik vind der ook een beetje eng.
zij lijkt me wel een lekker dier om mee te knuffelen, maar verder niet.

ik zou mijn arabiertje voor geen goud willen ruilen met die van Amerika hoor! ik vind ze dus echt niet mooi.
de hals is veel te dun vergeleken met de rest van het lichaam.
sorry voor de mensen die ze wel mooi vinden.

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 14:31

Navayo schreef:
Anne Marie schreef:

http://www.midwestarabian.com/photos-ne ... -bey-2.jpg

Denk dat dit ook een beetje de hoek is waarvanuit de foto is gemaakt

Dat is idd de hoek van waar uit de foto genomen is , het dier loopt net in een naar buiten gestelde stelling ,valt als nog naar binnen toe [want er zit niemand op om met het binnen been te begrenzen :+ ] , drukt de rug weg en het lijkt als of de rem er op komt!!
Nou deze mogen gerust bij me thuis afleveren hoor , ik wil ik wil ik wil ik wil ... :9
gr,sas.
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 18-02-10 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Geen foto's quoten aub

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 14:39

Chubby schreef:
Wat ik me afvraag is waarom een fokker het aandurft met zo'n 'gehandicapt' paard te fokken. is ze zó bijzonder qua lijnvoering dat het het risico waard is meer van deze paardjes op de wereld te zetten? Dat ze het niet doorfokt is natuurlijk pas achteraf gepraat..

hoi ,
Dit is letterlijk een speling der natuur en was niet te "voorspellen" voor de fokkers van dit paard dat er zo een misvormt hoofdje zou ontstaan.
Dat zij het niet door zou fokken is geen achteraf gepraat ...zo'n mismaking zit niet in de genen , het overkomt je!

robesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:34

blijf het een mooie merrie vinden . Ik zie liever een wat extremere dish dan geen dish. Ze beweegd ook niet verkeerd.

jorik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 23:44

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het een erg mooi paard vind! En ook ik ben een liefhebber van de amerikaanse types, die van de foto hierboven zal ik dus moeten delen met jou sas? Begrijp ik? ;)
Helas weet je nooit wat er uit een fokproduct komt, en uit elke combinatie kan zoiets ontstaan en de kans dat het nog eens gebeurd is echt nihiel!!!

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:36

jorik schreef:
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het een erg mooi paard vind! En ook ik ben een liefhebber van de amerikaanse types, die van de foto hierboven zal ik dus moeten delen met jou sas? Begrijp ik? ;)
Helas weet je nooit wat er uit een fokproduct komt, en uit elke combinatie kan zoiets ontstaan en de kans dat het nog eens gebeurd is echt nihiel!!!

hoi,
Hahhaaaa...nou die mag rustig bij me komen wonen hoor :9 .....ze is een merrie uit 1998 van de hengst Beh Shah en waarschijnlijk heeft ze al behoorlijk wat kindjes gegeven, ze staat te koop bij D.Boggs van Midwest.

jorik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:24

Hmm, tweede hypotheek materiaal dus, Jammer dat het net valentijn is geweest, had nog een kadootje tegoed van al die jaren dat ik niks heb gehad. helaas heb ik die nual ge-int.
Als jij dr nou koopt, zal ik dr van je leasen? Is dat een idee?

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:41

Anne Marie schreef:

Afbeelding

ondanks dat ik erg gecharmeerd ben van sommige AM gefokte arabs, vind ik deze merrie een zeer slechte topline hebben(en veelste te lang in de rug). Not my cup of tea :o

jorik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:04

De manier van lopen op deze foto heeft ook te maken met haar rughouding.
Wat betreft slechte topline of body daar is met een goede hengst een hoop mee te doen, dat zou jij moeten weten met een justice zoon. (Bijna elke paard wat hier rondloopt heeft wel iets).
Ruglengte ben ik met je eens.
Neemt niet weg dat het een goede fokmerrie zou kunnen zijn met een super pedigree.

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:43

jorik schreef:
De manier van lopen op deze foto heeft ook te maken met haar rughouding.
Wat betreft slechte topline of body daar is met een goede hengst een hoop mee te doen, dat zou jij moeten weten met een justice zoon. (Bijna elke paard wat hier rondloopt heeft wel iets).
Ruglengte ben ik met je eens.
Neemt niet weg dat het een goede fokmerrie zou kunnen zijn met een super pedigree.

Aaaahhh deze dame heeft al wat kindjes op de wereld gezet en ze is aan de lange kant!! ...dan mag ze op deze foto onvoordelig overkomen , ik zie jonge dieren met 'n slechte topline en die moeten uberhaupt ooit nog aan een [hopelijk] carriere beginnen dus mag deze bewezen fokmerrie wat week overkomen op de kiek ....kijken we wel doorheen!

jorik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:30

Nou idd!! Moet zeggen heb even wat beebs gegoogled maar die zijn niet mis!
Wij doen het ervoor toch?

jorik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:25

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:10

Hoi,
Ja ken de video en wat een lekker knap veulentje zeg :9

jorik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:44

God en wat kan die merrie lopen!
Je kan daar goed zien, hoe slecht de foto is want ze heeft op film niks aan te merken!

Ja ook niet mag met postorde bezorgt worden.
Nummer 95B graag!

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:47

njah ik vind het maar niks...

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:49

het eerste wat ik dacht was: Wat voor halster maat zou ze hebben, maar die hebben arabische halsters natuurlijk :+

Voor de rest vind ik het niet mooi, maar begrijp dat er ook 'niks'mee werd gedaan en dan vind ik het ok. Het oogt als een lief ding

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:36

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 20:25

zo is er nog 1! magnum psyche