Dus we zullen af moeten wachten hoe die het gaan doen.....
Zelf zou ik de hengst niet kiezen voor de Burggraaf als je maat en beweging en ras wilt fokken/vasthouden.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
pajidin schreef:Op zich niet gek dat hij nog geen stamboekmerries of stermerries heeft gebracht, dit jaar komen zijn eerste nakomelingen op de keuring.![]()
Dus we zullen af moeten wachten hoe die het gaan doen.....
Zelf zou ik de hengst niet kiezen voor de Burggraaf als je maat en beweging en ras wilt fokken/vasthouden.
pajidin schreef:Afgelopen jaar hebben wij ook een Zappatero veulen gehad, die hengst fokt duidelijk verbeterend!
Het was een luxe veulen met veel front en kon goed bewegen. Als je voor Chin Chin bloed wil gaan, zou ik zijn zoon Zappatero zeker nemen!
Uit mijn Burggraaf merrie heb ik 2x een Cantos gefokt, het hengstje was wat degelijk en mocht meer ras hebben. De merrie is een stuk moderner, maar mist wat lengte en is wat kortbenig. Ook heeft de hengst niet vergrotend gewerkt....
Met Vleut zul je denk ik geen maat gaan fokken, hij is ook maar 1.63m.
Up to Date geeft ook mooie nakomelingen!
Lithya schreef:pajidin schreef:Afgelopen jaar hebben wij ook een Zappatero veulen gehad, die hengst fokt duidelijk verbeterend!
Het was een luxe veulen met veel front en kon goed bewegen. Als je voor Chin Chin bloed wil gaan, zou ik zijn zoon Zappatero zeker nemen!
Uit mijn Burggraaf merrie heb ik 2x een Cantos gefokt, het hengstje was wat degelijk en mocht meer ras hebben. De merrie is een stuk moderner, maar mist wat lengte en is wat kortbenig. Ook heeft de hengst niet vergrotend gewerkt....
Met Vleut zul je denk ik geen maat gaan fokken, hij is ook maar 1.63m.
Up to Date geeft ook mooie nakomelingen!
Even off-topic. Wij hebben een 2,5 jarige Cantos staan die beduidend groter is dan zijn moeder. Ondanks dat het een resusveulen was met een slechte start meet hij nu ruim 1,75. Het is een grote slungel, maar heeft veel kracht en lossigheid.
pajidin schreef:Zo dat is een joekel!!!!
Cantos schijnt wel vergrotend te fokken volgens de indexen!!! Maar elke hengst geeft af en toe en kleinere...onze 2,5 jarige Cantos is nu 1.60. Ze kan wel erg goed lopen en als 1,5 jarige sprong ze ook apart!
Dus TS, Cantos ook nog in t lijstje zetten? Concorde geeft wel beweging!
ladydarkness schreef:Vleut is geboren in 2002 en deed zijn verrichtingsonderzoek in 2005. Hij heeft dus in 2005 voor het eerst gedekt. Dat betekent dat zijn oudste nakomelingen dit jaar 5 worden. Zijn eerste nakomelingen zijn dus al twee jaar geleden op de keuringen gekomen.