Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) maar ik fok dat veulen puur voor mijzelf, adviseren ze Tango, Rhodium en Uphill.SantaCruz schreef:Voor de Gribaldi zou ik voor Vivaldi gaan. Een heel goed paard, met tritt in de benen. Wel even op de hals van je eigen paard letten.
voor het schimmeltje zou ik kijken naar Westenwind. Een paard met lengte, maat, kracht en werkwilligheid.
Andere tip: niet zomaar een willekeurige duitse hengst kiezen omdat ie wel mooi lijkt. In duitsland stellen ze andere eisen aan keuringen. Hou daar rekening mee. Als je goed wilt fokken moet je het goed aanpakken. Ook even advies aan het KWPN vragen.
succes
SantaCruz schreef:sorry had het daarboven niet gelezen.
Rhodium zou misschien ook goed op schimmeltje passen. Verhoogt zeker en heeft Ferro bloed. Kan net dat extra achterbeen meegeven. En Rhodium kan ook wat lengte doorgeven aan jouw schimmel. Ook niet onbelangrijk.
Heeft het KWPN een advies gegeven over de telefoon of hebben ze jouw merrie gezien?
Als het telefonisch is dan zou ik ook iemand vragen een keer te komen kijken.
Waarom vinden ze schimmeltje niet geschikt? Vanwege de maat?
Want als dat zo is, het gaat om de bouw van een merrie of ze een grotere kan geven en de hengst die je erop zet. Een paard van 160 kan bv makkelijk een paard van 172 geven. Daar zijn genoeg voorbeelden van. Sla de IDS er maar op na. Wel een hengst kiezen natuurlijk met voldoende maat, lengte en bot. En het klinkt gek, maar niet te veel willen veranderen in 1 x. Kan soms een generatie overslaan. Kies een hengst die niet alleen de tekortkomingen compenseert maar ook echt past bij jouw merrie!
succes
Anneke schreef:De Gribaldi merrie is geinsemineerd met Negro en de Junior met Oscar! Ben zooooo blij met mn keuze's!
Over een paar dagen moeten we scannen en zien we of het gepakt heeft.
Spannend!!
)