Keuring gelders paard thuis

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:51

:D Jouw paard heeft gewoon aanleg voor GP :D Maar dat geheel off topic. :o

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:52

rockydublin schreef:
Ze komt meestal wel snorkend en met de staart in de lucht de trailer af, op wedstrijd, en iedereen echt iedereen komt dan kijken wat er aan de hand is, zo hard snuift zij . Wel leuk, ze blijft eerlijk, maar gaat wel tien minuten passage lopen.

Zo komt die van mij de bak in...en dan zijn er een paar die er dan meteen uitgaan met hun paard omdat ze bang zijn dat die van mij ontploft :D

Heeeel soms ontploft ze een keer. Maar meestal is ze alleen maar heeeel erg voorwaarts.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:53

MissJ schreef:
:D Jouw paard heeft gewoon aanleg voor GP :D Maar dat geheel off topic. :o

Dat staat ook al op het papier he...fokrichting..GP.

Tja :D

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:54

NatasjavE schreef:
Dat staat ook al op het papier he...fokrichting..GP.

Tja :D

:') _O-

Poffie

Re: Keuring gelders paard thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:59

Nou, nog even terug over Koss: ik heb dat ook gezien met die vlieg en bril. Maar ik heb hem ook een keer bij een hengstenshow dwars door het publiek de bak uit zien vliegen. Ruiter die erop zat met zijn hoofd tegen een betonnen balk, bloed, hoedje op de grond. Ik ging kijken omdat ik Koss wilde gebruiken, maar wat twijfels had omdat mijn Roosje ook niet de makkelijkste is.... Nou, ik was gelijk genezen, helaas. Maar toen ik Alexandro bij vroege vogels tv met die presentatrice erop zag, dacht ik dat hij het wel eens zou kunnen zijn. Ook een paar keer bij hem op stal geweest en hij is echt lief! Dus hij is het geworden.

rockydublin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 18:02

Hee Natasja ga je ook rijden op de dag van het gelderse paard. Ik wordt wel erg nieuwsgierig hoe zij er in het echt uitziet. Ik vind dat wel heel mooi om te zien. Zo gek als een deur, maar toch weer heel eerlijk, leuk hoor. Ik kreeg vandaag een mailtje van Harm Bruil dat het KWPN zeer waarschijnlijk-bijna zeker- de gelderse paarden ook aan huis gaat opnemen in het stamboek. Ik ga meteen opgeven zodra dat in de strengen staat. Ze deden dat in 2009 voor het eerst bij de rijpaarden. En YES eindelijk gerechtigheid dat het ook gaat gebeuren bij de GP

rockydublin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 18:04

Ja Poffie dat is het verhaal wat ik dus ook hoorde van mijn broer. Wat een drama was dat.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:10

Ik ga dit jaar niet naar Hengelo ;( Ik moet met mijn gezin op vakantie :D ...mogelijk dat Bella er wel zal zijn.

Ik baal erorm want Hengelo is echt DE dag van het jaar voor mij.

Vorig jaar was Bella er wel..is ze voorlopig keur geworden. Ik ben wel eerst naar Didam gegaan.

Dat 2e verhaal over Koss ken ik niet...ai...heftig.

Alexandro staat voor Bella ook op het lijstje.

Poffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:14

Misschien gaan er wel twee verhalen door elkaar: Ik heb hem bij v. Donkelaar door het publiek zien gaan, dat was binnen, hij rende zo de bak uit. Zelfs met die stang en trens geen houden meer aan, dwars door het publiek, mensen alle kanten op. Verder in Hengelo over de dwanghekken, hup, de keuringsbaan uit. Ik blijf het een schitterend fokkende hengst vinden en in gedachten kom ik toch nog steeds in de verleiding, maar heb voor een prima alternatief gekozen, denk ik, met Alexandro, wat een peerd.....

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:22

Er gaan veel verhalen over koss, de ene nog erger dan de andere. meeste is onzin

MissJ het lijkt me stug dat jij de man die Koss heeft klaar gemaakt voor de keuring hebt gesproken.

Hij is al enkele jaren geleden overleden.

Poffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:30

Ja, Stoffel, de meeste verhalen zijn natuurlijk onzin. Verder is Koss geweldig en geeft ook geweldige nakomelingen. Daarom ben ik ook naar hem gaan kijken, door dat soort verhalen. Mijn merrie is nl niet zo gemakkelijk. Haar moeder en oma waren dit ook niet, zit dus in die stam. Dus ik wil proberen hengsten te vermijden die ook al lastig zijn. Verder moet ik het dan zelf beoordelen en ga dus kijken. Jammer dat je dan net zo;n bevestiging van die verhalen krijgt. Ik hoorde laatst ook dat haar vader ook niet de gemakkelijkste was, dus in haar geval dubbel op! Koss heeft ook nog bij Bles gestaan, iemand die er toen mee gereden had ken ik ook. Ik blijf erbij dat hij vooral erg mooi fokt en niet in alle gevallen een minder fijn karakter doorgeeft. Kijk maar naar Alexandro, maar die komt ook uit een erg lieve moeder. Kijk, ik heb dus een moeder die al niet zo lief is.... ;-)

rockydublin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 19:59

Nou poffie dat ligt vast niet aan de vader van jou paard. Wij hebben ook met fortissimo gefokt bij een merrie van Wouter x Monarch. Die merrie hadden we gekocht voor de fok als 5 jarige. Aan de striemen op haar neus kon je zien dat ze flink "geprobeerd" was. En als je met de hand over haar schoft of rug rug , dan gingen de oren plat in de nek en probeerde je meemalen zeer gericht te slaan met de achterbenen. Van Fortissimo kregen we super brave veulens. 1 is daarvan nog op de hengstenkeuring geweest, maar kwam niet door de 2de bezichtiging. Moeder was alleen maar stamboekmerrie. Bij die merrie hebben we ook nog 2 veulens van Walser gefokt. Dat was geen succes. Die sloegen als veulen al met de voorbenen naar je toe en ook als 3 jarigen deden ze dat nog. Je stond er rustig mee aan de hand, en opeens -pang- dan sloeg die merrie je vol in je buik of tegen je arm. Weg ermee dus. Later hebben we nog wel gehoord dat het beleren ook geen succes was. Fortissimo is eigenlijk gelders. Nickson was ook een mooie hengst, hebben wij ook veulens van gehad, ook erg braaf, helaas is die hengst veel te vroeg op wacht gezet. Geeft we mooie gelderse paarden, is nu weer goed gekeurd geloof ik. Staat bij dezelfde eigenaar als Laurentz

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:32

En wij hebben weer een l*lletje rozewater gefokt van Walser uit een Zakerno x Indiaan moeder................. liefste veulen ooit, wat een goeie sul was dat. Zo zie je maar weer, een combi moet ook passen.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:43

stoffel schreef:
Er gaan veel verhalen over koss, de ene nog erger dan de andere. meeste is onzin

MissJ het lijkt me stug dat jij de man die Koss heeft klaar gemaakt voor de keuring hebt gesproken.

Mijn excuses, dan heb ik hem verkeerd begrepen. Hij had wel degelijk Alexandro getraind voor de keuring en veel met Koss gewerkt. Ik had begrepen dat dat ook voor de keuring was, blijkbaar is dat niet zo. Doet verder weinig af aan de strekking van het verhaal ;)

Poffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 00:14

Leuk dat te horen, Rockydublin, dat Fortissimo braaf was, dan toch alleen de moederlijn bij Roos. Ik weet dat er bij het Gelders Paard ook veel vragen gesteld zijn over het terugtrekken van Fortissimo. Vanwege zijn zuivere Gelders bloedlijnen. ( ik was op de vergadering waar die vragen gesteld werden) Is ook heel onverwacht gebeurd. In Roos zit 25 % ander bloed ( saddlebred), met Alexandro wordt dat iets minder. Uit Emka, de oma van Roos is Urgent goedgekeurd, ook vanwege zijn interessante bloedlijnen ( geen Renovo) Oma was ook volledig gelders gefokt ( v. Ureterp), ik heb haar ook gereden, of zij liep fijn in de eerste tien minuten, of het gebeurde gewoon niet :-) Zij was trouwens tweede op de UTV in haar jonge jaren....

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 00:31

MissJ schreef:
stoffel schreef:

Mijn excuses, dan heb ik hem verkeerd begrepen. Hij had wel degelijk Alexandro getraind voor de keuring en veel met Koss gewerkt. Ik had begrepen dat dat ook voor de keuring was, blijkbaar is dat niet zo. Doet verder weinig af aan de strekking van het verhaal ;)

niet mogelijk alexandro is klaar gemaakt door Peters en v Maanen en die hebben nooit wat met Koss van doen gehad

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:37

Je hebt gelijk Stoffel. Je kan het ook weten, aangezien je erbij was....Heeft verder ook weinig met het onderwerp van doen ;)

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 18:21

MissJ schreef:
Je hebt gelijk Stoffel. Je kan het ook weten, aangezien je erbij was....Heeft verder ook weinig met het onderwerp van doen ;)

Sorry maar ik snap hem niet.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 20:31

Ik denk dat ze het ironisch bedoeld...het gesprek met diegene die Alexandro getraint zou hebben.

rockydublin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 22:00

Die trainer voor alexandro kan best kloppen hoor missj want alexandro is vorige jaar pas vier geworden dus zolang is hij nog niet in training. Dus kan de trainer niet al jaren dood zijn, TOCH???

snd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:35

Weetje .....die thuiskeuringen erg handig hoor , maar zou het niet beter zijn als er gewoon op meer locaties stamboek opname zou zijn en veulen keuring. Wij zitten in NH . Dan wordt je niet vrolijk van Didam en Hengelo. Gezien de stijgende populariteit zou het toch mogelijk moeten zijn om nog een keuringsplaats aan te wijzen.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:08

Wij zitten in Groningen, en gaan ook niet met veulens naar Didam. 7 uren op de trailer voor een rondje stap en draf gaat ons wat te ver..............

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 14:55

rockydublin schreef:
Die trainer voor alexandro kan best kloppen hoor missj want alexandro is vorige jaar pas vier geworden dus zolang is hij nog niet in training. Dus kan de trainer niet al jaren dood zijn, TOCH???

Alexandro staat vanaf het begin bij Aris van Manen. Natuurlijk best mogelijk dat die man bij Aris gewerkt heeft...dat weet ik niet.

Zeg niet dat MissJ geen gelijk heeft overigens hoor..

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:38

stoffel schreef:

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:24

En zo blijkt maar hoe een medium als bokt eigenlijk erg ongeschikt is voor het voeren van een discussie...

Wat bedoel je stoffel?