Nakomelingen van Rubinero

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ccathalijne

Re: Nakomelingen van Rubinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 14:38

Ik was eerst ook van plan om het beleren uit te besteden maar nu hij zo braaf reageert doe ik dat eerst niet.

palissander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 09:00

Ja hoor! Nog één gevonden!!!
Sinds dinsdag heb ik er ook één! Moest eerst worden goedgekeurd en dat is met vlag en wimpel gelukt.
Niet helemaal in conditie nog maar daar wordt hard aan gewerkt en dat gaat ook hélemaal goedkomen!!!
Vandaar nog even geen foto, haha!!
Ik denk alleen wel dat ik het win qua stokmaat, volgens mij is deze een hoogterecord aan het vestigen.......
Hij meet nu 1.90 en is 2 weken terug 4 geworden.

Hebben jullie nog adem of zijn jullie flauw gevallen?? :D

benweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 13:38

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! En welkom hier :D
1.90?? :oo da's enorm!
Hoe is ie verder qua karakter enzo?

palissander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 16:28

Het één grote bonk met liefde!
Er zit geen kwaad in en hij is heel cool in het hoofd zoals het zich nu laat aanzien.
Gelukkig maar want als hij met zijn grootte besluit kwaad te willen dan kun je er met 10 man aan gaan hangen maar dan maak je niets meer klaar natuurlijk!
Hij heeft zelf niet door hoe groot hij is, kruipt het liefst in je broekzak! Vooral als hij iets moet doen wat nieuw voor hem is dan zoekt hij ongelooflijk steun bij je.
En hij is vreselijk nieuwschierig!!!! De kruiwagen met poep wordt echt binnenstebuiten bestudeert!! En wat heb jij daar in je hand, laat eens zien! Zit er ook nog iets in je jaszakken soms, zal ik even kijken?? Nou dat is ongeveer hoe hij tot nu toe op ons overkomt.
Herkenbaar????

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 16:44

JAAAAAAAAAAAA heel herkenbaar!
En er is ook niets eng? alles wordt grondig onderzocht (wellicht in het begin wat aarzelend, maar daarna wordt het uitgebreid besnuffeld en beknabbeld)

Maaruh die foto willen we nu wel zien hoor!

palissander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 12:38

Ik heb gisteren wat foto's gemaakt, zal proberen ze hier op te krijgen. Ben een enorme digibeet dus.......

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Volgens de 'gebruiksaanwijzing' zouden we nu beeld moeten hebben.... :D

Even voor de duidelijkheid; de 2 vossen (r. Jazz x Ulft en l. Gagson Wimborn x Legaat) zijn respectievelijk 1.74 en 1.75 schofthoogte. Hoef ik vàst niet meer te zeggen wie mijn Rubie (Rubiniro; Rubinero x De Niro x Ramiro) is.... :o
Nou ik ben benieuwd naar jullie oordelen..... kom maar op, ik kan ertegen! :D

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:23

wat een joekel! maar ook zo'n heerlijk compleet paard al! Heb je ook een foto van zijn hoofd (als ie ergens naar staat te kijken)??

palissander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:51

Als je bedoelt een close up van zijn snoet, nee die heb ik nog niet.
Hij is wat bewegelijk om op de foto te krijgen en ik ben een flutfotograaf, niet de beste combi dus, haha!
Ik ga mijn best doen om er één te maken'.

benweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 22:00

Wauw bijzonder groot! Maar inderdaad al heel compleet, zeker voor groot jong dier.
Ik vind hem leuk!! Hij heeft ook echt een superlieve uitstraling.
Ben je al een beetje met hem aan het werk?

palissander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:22

Hoi Benweg,
Hij is inderdaad net zo lief als dat hij groot is!
Maar wel een tikkie opdringerig af en toe. Als ik met de kruiwagen de wei in ga dan kan ik er soms amper meer bij omdat meneer de hele toegang vespert met zijn lijf om de boel te 'inspecteren'! Ook weet hij dat ik (bijna altijd) snoepjes bij me heb, nou dan kan hij zò opdringerig worden dat hij me bijna omver kegelt!! Maar dat accepteer ik niet hoor! Hoewel hij ook niet echt onder de indruk is van een tik op zijn neus...
Hij moet gewoon respect krijgen en wat meer in de hand komen om opgevoed te worden, dat is tot nu toe niet echt gedaan heb ik het idee.
We hebben hem gelongeerd, dat kan hij netjes, lekker showen, haha!!! Hij zweeft echt door de baan dan met die reuzestappen van hem, gooit ze lekker naar voren dus dat komt wel goed. Ook halster en hoofdstel omdoen is niet echt een probleem.
Heb hem vorige week, de dag nadat hij aankwam bij me, gelijk getoileteerd. Gewoon aan het halster in de wei. Manen eraf, sokken geknipt en later nog met de tondeuze. Ook het stukje achter zijn oren met de tondeuse weggehaald, allemaal geen probleem!
Donderdag kwam de ostheopate die heeft hem onderzocht en waar nodig behandeld. Op een kruk ernaast en ook geen probleem.
Alleen de hoefsmid zaterdag was een minder succesvol verhaal. Ik weet niet wàt het precies was maar toen we naar haar busje liepen ging hij in de ankers en zette zijn kop erop. Helemaal over de flos! Geen idee waarvoor maar we zijn niet verder gekomen dan zijn voorhoeven. Ik hing eraan en de smid lag er steeds bijna onder, dan maar even wachten tot hij op stal even op zijn gemak gedaan kan worden, ik ga niet vechten.
Hoor heel graag jullie ervaringen over het werken met jullie Rubinero's! Weet ik een beetje wat me te wachten staat, haha!!!
Hierbij nog een foto van de behandeling door de ostheopate, gelukkig was ze voorbereid en had ze de wereldberoemde Ikea kruk al achter in de auto gezet!!

Afbeelding

benweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 10:26

Leuk om te lezen! Dat koele karakter kan inderdaad soms ook een keerzijde hebben, maar dat komt vast helemaal goed als je consequent bent.
Is hij ook al ingereden, of ga je dat zelf doen?

Je schreef iets over sokken knippen...: mijn hengstje heeft echt enorme, krullende sokken en rastafari manen (dreadlocks)!! Heb geen idee waar dat vandaan komt. Hebben jullie Rubinero's ook aanleg tot zo'n "woest voorkomen"? :D

Ik kan nog niks zeggen over het werken, want de mijne is pas twee. Hij loopt nog in de opfok, waardoor ik hem ook niet in handen heb. Ik kan nu alleen zeggen dat hij erg dapper is, dominant naar andere paarden, maar lief naar mensen.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:17

benweg schreef:
Je schreef iets over sokken knippen...: mijn hengstje heeft echt enorme, krullende sokken en rastafari manen (dreadlocks)!! Heb geen idee waar dat vandaan komt. Hebben jullie Rubinero's ook aanleg tot zo'n "woest voorkomen"? :D

Ik kan nog niks zeggen over het werken, want de mijne is pas twee. Hij loopt nog in de opfok, waardoor ik hem ook niet in handen heb. Ik kan nu alleen zeggen dat hij erg dapper is, dominant naar andere paarden, maar lief naar mensen.

mijn heeft een dreadlock staart, en in de manen zit een flinke golf! Dus dat "woeste" zit er bij mij ook in.
Wat betreft de tondeuze hier ook geen problemen. Moeiteloos gaan de oren zelfs kaal!

Wat betreft de hoefsmid. Ze laat het braaf toe, maar ze wil wel weten wat er gebeurd en vouwt zich het liefste dubbel om te zien wat de smid doet (en ja, dan worden achterbenen best zwaar voor mijn smid)

Ik heb gisteren gebeld naar mijn zadelmakmaker, en die is er helemaal gek mee! hij zit er al op, en als het goed is gaat ze morgen de eerste stapjes onder de man zetten (nu stapt hij alleen nog maar op en af, om dat zo normaal mogelijk te maken) Aan de hand stappen, sturen en remmen is ook al gebeurd. Dus ik ben echt heel benieuwd!
Wel hoorde ik dat ze ook daar ontzettend op de omgeving gefocust is, en het dan heel moeilijk vindt om de aandacht erbij te houden. Dit was thuis ook al het geval, dus ik ga dat als ze terug is, gewoon heel langzaam opbouwen. En in het begin het rijden en longeren max 15 minuten (als ze zolang op kan letten haha) en dat steeds iets meer uitbouwen. En wel zo dat ik niet haar aandacht verlies, want ik ben bang dat ze dan andere manieren gaat verzinnen, en het rijden niet zo leuk meer is. haha

palissander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 12:15

Dreadlocks, yep! In de staart, zijn er wel na wat borstelen uit maar inderdaad zaten die er bij mij ook in toen hij kwam. Mooie dikke volle staart met ietskes slag erin. Een sieraad! Dikke bos manen, nu een zomerkapsel van een handbreedte maar toen hij kwam waren ze denk ik wel 40 cm lang! Ook zijn voorpluk is best behoorlijk lang, daar zitten we dus NIET aan!! :D
Lange plukken aan de benen, net een doorgeschoten Fries, haha! Nee hoor das overdreven maar wel echt aan de punt van de kogel lange dikke vetlokken. Zijn er nu ook af....
Probleem met Rubi is dat als hij wordt afgeleid, hij grappigweg gewoon over me heenkijkt met zijn enorme hoogte. Dat gaat dus nog wel een puntje van aandacht worden en ik denk dat op te lossen door veel van het opvoedwerk met een hoofdstel en bitje te gaan doen. Als ik aan zijn halster ga hangen is hij daar ècht niet van onder de indruk als het ergens anders spannender is!!!!!
Wandelen, stilstaan en lopen op commando is voorlopig al huiswerk genoeg. :j
Wat me dan wel weer een beetje vertederde is dat hij met zijn 1 meter 90 tòch maar een bitmaatje 13,5 heeft...... De merrie op de eerste foto (met bles) van 1 meter 175 heeft zelfs 14,5!! Èn hij past een gewone full maat! Valt ook weer niet tegen.

benweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 13:46

Wat grappig dat die van jullie ook dreads hebben! Dan weten we ook weer waar dat vandaan komt. Zijn manen heb ik al een keer gekortwiekt in de hoop dat het weer 'normaal' zou groeien, maar tevergeefs...
Rastafaripaard:
Afbeelding
Volgende keer neem ik een schaar mee het land in, want de sokken van Rupeggio hangen nu bijna tot op de grond. Dat is echt geen gezicht.

@danamuts: fijn dat het zadelmak maken zo goed verloopt! wij verwachten hier dus binnenkort mooie plaatjes van jou te paard ;)
@palissander: veel aandacht aan "het ABC" besteden verdient zich straks dubbel en dwars terug. daar zou ik inderdaad flink tijd in investeren.

palissander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 16:18

Ahhhhh Benweg, wat een schattige beige flosjes uit die oortjes!!!! Ik weet dat het niet erg 'geknipt en geschoren' toont maar ik vind het altijd zòòòò schattig staan!!!!!!
Jouw dreads op de foto zijn ongeveer wat ik aantrof in de staart van Rubi. En die staart was zo lang dat hij gewoon over de grond ging! Mèt dreads! Nu is het er wel allemaal uit en mooi recht geknipt, met wat detangler was het eigenlijk zo gebeurd.

@Danamuts, ik hoop dat je ons goed op de hoogte wilt houden dan weten wij wat ons ook nog te wachten staat, haha!!! Heel veel plezier in ieder geval morgen!!!! En succes natuurlijk!!

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:42

@ Palissander, wat een joekel zeg. In verhouding dus ook een klein hoofd, die van mij heeft met z'n 1.63 ook een klein cobmaatje :)

@benweg, Ik denk dat Rupeggio zijn dreads ook van moeder Arizona heeft, ze heeft namelijk echt krullen in haar manen. Mijn Ruby heeft overigens ook wel een hele dikke enigzins krullende staart.

Vanmiddag ben ik met een buitenritje over een dubbelsprong van boomstammetjes gegaan. Ik wou proberen om er eentje te doen vanuit draf maar hij galoppeerde zo door naar de volgende en sprong die ook mee echt super. moet nodig nieuwe foto's maken.

benweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 22:03

ccathalijne schreef:
Vanmiddag ben ik met een buitenritje over een dubbelsprong van boomstammetjes gegaan. Ik wou proberen om er eentje te doen vanuit draf maar hij galoppeerde zo door naar de volgende en sprong die ook mee echt super. moet nodig nieuwe foto's maken.

Wat een braaf dier! Ik hoop dat de mijne ook zo is/wordt :D

palissander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 09:59

@ ccathalijne
Echt leuk dat ze zo makkelijk denkend zijn, dat geeft me goede hoop voor 'straks'!
Wil je ook echt verder gaan in het springen of een combi van dressuur en springen of was dit een éénmaleige actie, haha!
Mijn joekel staat nu alleen nog maar te groeien..... hij is nog steeds ietsjes overbouwd maar ik stop gewoon met meten, 't is goed hè!!
Na de zomer mag hij spiertjes gaan kweken aan de longe en dan eens kijken of er van het najaar een zadel op hem kan.
En zorgen dat er een flinke trap in de buurt staat!!!!!! :D

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:53

Oei, dat wordt er één van 2 meter....... Misschien kan je beter een roltrap nemen anders moet je steeds zo klimmen. Hihi, nee flauw hè.

Ik geloof overigens dat mijn Ruby het karakter ook wel van zijn moeder heeft. Maar hoor hier inderdaad ook meer fijne karakters voorbij komen. Het ligt natuurlijk ook aan opfok en opvoeding denk ik. Wel fijn dat je mooi rustig aan doet met zo'n groot dier. Als hij een beetje braaf is, is wandelen/fietsen ook leuk. Tenminste dat vindt mijn Ruby wel.

palissander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:26

Hahahaha, ja lijkt me echt geweldig een eigen roltrap!!! :D "Ik ga op concours en ik neem mee; mijn paard, mijn zadel, mijn roltrap en mijn cap....", hihihi!!!
Maar wel een keigoed idee, we houden hem erin!!!! :j
Voor de liefhebbers, ik heb weer wat foto's. Hopelijk vinden jullie ze ook leuk.
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
De zwarte is Rubiniro en de donkerbruine is mijn lieve vriendje en huidige wedstrijdpaard Palissander (Clavecimbel x Voltaire).
De 2 vossen zijn mijn schattige echtpaartje met op de voorgrond, Rosso (Jazz x Ulft) en daarachter Sun (Gagson Wimborn x Legaat).
Echt genieten om zo in het land te staan en deze pracht om je heen te zien!!!! Ik voel me een gelukkig en bevoorrecht mens......

benweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 20:33

jammer dat het zulke kleine fotootjes zijn, zo'n knapperd verdient grote fotos :D
ze zijn wel heel leuk geworden!

palissander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 10:49

benweg schreef:
jammer dat het zulke kleine fotootjes zijn, zo'n knapperd verdient grote fotos :D
ze zijn wel heel leuk geworden!

Ja ik weet het, sorry. Krijg de fotootjes er niet meer groter op. Alleen de eerste die ik erop zette waren nog van een normaal bekijkbaar formaat maar de laatste 2x krijg ik van die iddibiddi fotootjes.... Iemand advies voor deze digibeet???

Vandaag feestje; wormenkuren geven!! Kijken of dat gaat zonder trappetje.... Voel me net Dikkertje Dap, haha!!

benweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 18:09

Mijn 'rastaman' is vandaag naar de kliniek gebracht. Morgen wordt hij gecastreerd.
Hij had teveel last van zijn hormonen. Hopelijk heeft hij na de ingreep weer wat meer rust op de wei.

Afbeelding

dreads mooi in beeld:

Afbeelding

Hoe gaat het met jullie Rubinero's?

SillieXTanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:51

Heey, alweer eventjes geleden :)
Met die van mij gaat het goed, op het einde van de zomer eindelijk eens beginnen met em ;D
Alleen was ik vandaag wel eventjes kwaad op hem, ik had zo hooi in zen ijzerkooiding gedaan en ik moet erlangs gaan staan voor mijn ander paard hooi te geven en hij duwde telkens het bovenste hooi wat op het ijzerkooiding lag over mij heen xd ik helemaal onder het hooi :p
( die dreads gaan eruit als je ze elke dag zen manen eens ontklit ;) had de mijne ook, zijn er nu helemaal uit :D )

Hier nog even een paar foto'tjes van Rubi Shine ;D ( foto's zijn van afgelopen winten ;) Dit was zijn eerste keer buiten in de sneeuw)

Afbeelding

Afbeelding
( De achterste is de moeder :) )

Afbeelding

zo nu hebben jullie die van mij ook eens gezien ;)

palissander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 08:42

Ahh, weer een knapperd erbij! Wat lijken die koppies toch allemaal op elkaar, ik verbaas me daar telkens weer over. Als ik naar die blik van "Rastaman' kijk dan zie ik precies mijn Rubi!
Die overigens op de wachtlijst staat om in oktober zadelmak gemaakt te worden.
Hij doet het grondwerk prima, snapt het allemaal vrij snel maar het grote probleem wordt om zijn aandacht vast te houden.....
Afgelopen week nog weer een voorval met hem meegemaakt; was aan het wandelen, voor het eerst met hoofdstel en bit in. Dat was al best spannend, het liep hem letterlijk dun uit de broek!!! Overal op het erf lagen vlaaien, leek wel of er een koe had gelopen! Toen we vervolgens de hoek om liepen bij de stal stond daar opeens een met rode bloeddoorlopen ogen en kwijlende slagtanden........ kalfje!!!
Die was alleen aan de wandel gegaan uit een kalverenbox. Nu is dat schatje super mensenmak, wordt namelijk met de hand grootgebracht dus die komt vrolijk op mij aflopen; hai mamma!!!
NOU ZEG!!! Nu Rubiniro is normaal natuurlijk al 1.90 en nu werd hij denk ik wel 3 meter hoog, hahahaha!!!!
ENG!!!!!!!! Snuiven en snurken, zich grootmaken, MEGA hengstenhals erop, kortom ik ben niet klein maar je zag mij even niet meer staan, hahahaha!!!
Gelukkig was Samantha mijn groom in de buurt en heeft het kalfje meegenomen. En ook gelukkig, Rubi bleef toch wel bij me staan en zette het niet op een lopen zoals mijn Jazz òngetwijfeld wel gedaan zou hebben dus dat was wel weer braaf. Maar goed, ik kan mijn borst natmaken als hij zich opblaast dan is het ècht een gebouw!!!!
Voordeel is dat hij wel snel weer nuchter wordt en het dan alleen nog spannend/interessant vindt, ik hoop dat dat zo blijft. Toen ik hem daarna bij de andere weer in de wei zette was er geen vuiltje meer aan de lucht. Het blijft gewoon een enorm grote knuffelbeer, liefst zit ie in je broekzak om maar dichtbij je te zijn, ik heb echt nog geen kwaad in hem kunnen ontdekken. Maar misschien bewaard hij dat wel allemaal tot oktober... :D