Hackney en op rijden???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Sammy_

Re: Hackney en op rijden???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 14:46

Hoi, hoi

Ik ben zeer benieuwd eigenlijk naar foto's! als je die heb :)
Vanavond gaat er een ervaren iemand op voor inrijden, mijn beslissing is al genomen het wordt de hackney! mits er naruurlijk in deze maand proeftijd nog wat gebeurd of als hij niet goedgekeurd wordt :)

De jury mag je niet afstraffen omdat je met een ander ras rijd, als je je oefeningen goed doet moeten zei je punten geven toch? raar he, dus als ik jury ben en zie een bijv. een fries geef ik er ook commetaar op :+

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:50

Tuurlijk Sammy :P ... "Die stomme sokken moeten afgeschoren worden en die bonte daarzo... dat is net een koe en met een koe wordt niet gedressuurd!" :+ Het is belachelijk natuurlijk en het zou niet mogen, alleen op rijtechnisch gebied mogen ze commentaar geven, bijvoorbeeld bij niet getoond, kan dit wel meespelen in het ras.. Een IJslander zal misschien geen gestrekte draf a la Painted Black laten zien, zodoende wordt er commentaar geleverd op het ras. Lekker sch*t aan hebben :P .

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:53

Helaas heb ik zo geen foto op de computer, die zou ik moeten inscannen en aangezien ik net verhuisd ben is dat een beetje lastig om die op te snorren.

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 22:21

Ow haha, dat is jammer.. Aangezien je op site's en google geen enkele hackney foto kan vinden als "normaal" onder het zadel.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 08:10

Nou, je hebt geluk. Ik heb op het werk nog een ingescande foto op de computer gevonden, dacht al dat ik er nog ergens eentje moest hebben maar ik kon hem eerder niet vinden.

Dit is Reedhill's Mister John, tijdens een wedstrijd "hackney's onder het zadel" op het concours in Eersel. Toen deze foto gemaakt was liep hij al een tijd niet meer onder het zadel maar alleen op aangespannen wedstrijden, op dat moment in de grote limiet. Speciaal voor deze rubriek is er 2 keer onder het zadel geoefend, om vervolgens mee te doen. Dit was de enige kleine maat die meeliep trouwens, de rest waren allemaal grote maten. Reedhill's Mister John is een Exalted x Ardinglas Moonshine dacht ik zo uit het hoofd. Pony zal vermoedelijk niet meer leven, was van 1984. Hij was 1.37m groot, wel een behoorlijk grote kleine maat.

Afbeelding

Misschien niet helemaal normaal omdat het een wedstrijdrubriek was, maar toch op een gewoon trensje voorgesteld.

SheltieRex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:53

heb er zelf geen ervaring mee maar lijtk me wel een leuk ras.

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 22:45

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 23:00

Wil je het echt weten? Paard loopt linksachter dramatisch, is totaal niet nageeflijk, wordt wat aan gerukt en wordt een poging gedaan tot zijgangen waar dit paard al helemaal niet aan toe is. Basis hebben ze duidelijk overgeslagen. Jammer.

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 15:30

ik heb wel een op een hackney gereden ze staat bij mn nichtje en ik ben de enige die op haar wil rijden omdat ik daat maar een paar x per jaar kom staat ze groot deel van de tijd stil. als ik op haar ga rijden begint ze gelijk te draven heb wel eens geprobeerd te galoperen. ze kende de hulpen niet maar omdat ze graag agter een paard aan rent deed ze het wel maar verder kan ik niet zoveel met haar

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 18:45

Neonlight schreef:
Wil je het echt weten? Paard loopt linksachter dramatisch, is totaal niet nageeflijk, wordt wat aan gerukt en wordt een poging gedaan tot zijgangen waar dit paard al helemaal niet aan toe is. Basis hebben ze duidelijk overgeslagen. Jammer.

En deels hiervan geef ik je gelijk, het ging mij er meer om van leuk om te zien dat ik 1 hackney gezien heb onder het zadel die "normaal" nageeflijk loopt ipv. hackney houding.

:)

manegelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:48

bij ons staat er ook een en die is echt super hoor. die zijn ze nu aan het trainen ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:31

Nu zijn de hackney's die we thans op stal hebben staan wel niet onder het zadel gereden, maar allemaal kunnen ze normaal nageeflijk lopen, en ik denk dat ook 90% van de hackney's die op de aangespannen wedstrijden worden uitgebracht ook normaal nageeflijk kan lopen. Over het algemeen worden ze namelijk ook zo getraind, zeker in het begin van de training, later worden ze wel ooit wat hoger ingesteld.