Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Todorien schreef:Lante schreef:Ik heb tot nu toe de opfok altijd zelf gedaan en eerlijk, ik kan het niet voor 50 euro.Ik snap niet dat iemand anders dat wel kan voor dat geld en er dan blijkbaar ook nog wat van over houdt (anders doe je dat niet voor een ander toch?).
Een pak goeie kwaliteit voordroog kost (hier) al gauw 30 euro en ik per paard heb je er wel 1 per maand nodig ongeveer. Dan het werk er nog bij, eventueel stro (als ze op stal staan en nog meer werk, mesten, binnen en buiten zetten e.d.)
Maar goed, als je zo'n adres hebt dan is het de moeite waard natuurlijk!
hey yvonne,
bij stal ludema staat mijn hengst voor 50 euro en als je kijkt wat er voor dat geld allemaal wordt gedaan, het zal vast wel uit kunnen want anders doen ze dat niet zou je zeggen, ze krijgen ruwvoer, en als ze het nodig hebben krijgen ze brok en 1x in de twee maanden worden de opfokboxen geleegd met een kraan en komt er nieuw stro in en elke maandag wordt er opgestrooid......... ik kan ze dus beter daar hebben staan dan thuis...... hahahahahahahaaha

Ik vind dat ze de pensionstalling ook erg goedkoop hebben. 

Yvonniej schreef:In welke regio zoek je?
Charaz schreef:Maar brok alleen 'als ze het nodig hebben' ? Imo heeft élk veulen brok nodig.
)ceasario schreef:De start van de opfok op een opfokbedrijf is het belangrijkste.
Je dient een veulen daar heen te brengen in optimale conditie, dus ruim afgespeend en kan brok opnemen en goed ontwikkeld.
Ik zie vaak beestjes binnenkomen op bedrijven van wat moet je ermee.
Te klein, niet goed ontwikkeld, mager, duf, slecht in de haren,etc. en dan kan je niet verwachten dat je na 3 jaar er een 'topper' weg haalt.

nikkeia schreef:@ Maseike: waar staat die van jou precies? Komen ze daar dagelijks buiten?
elbee schreef:Opfokbedrijf On-y-va http://www.on-y-va.nl/index.htm kun je je veulen met een gerust hart naar toe laten gaan.
Professionele bedrijfsleiding, hier zijn de jonge paarden regelmatig in handen en worden sowieso iedere dag gecontroleerd. Je kunt je paard daar ook keuringsklaar of zadelmak laten maken en zelfs laten starten. Een aanrader.