Ik zou dus voor de fjord gaan als ik jou was, lekker veelzijdig niet gauw onder de indruk, als ik mijn fjord vergelijk met de 2 friezen van de buren zit daar een wereld van verschil in hoor en ben ik heel blij met mijn kleine gedrongen gele monster
als ik jou was zou ik gewoon lekker bij een Fries en een Fjord kijken en dan maar zien met welk ras je de klik hebt.
toot
Geplaatst: 24-01-10 14:04
ik zou voor een fjord kiezen , wel wat luxer gebouwt, je kan er meestal ale kanten mee op, met een fries gaat springen over het algemeen wat moeilijker
judith1991
Geplaatst: 31-01-10 15:22
zelf rijd ik een fries, dus friezen vind ik leuker:)
voor een sprongetje, kan je denk ik beter aan een fjord denken, in t algemeen kunnen die beter springen dan friezen. Maar er zijn natuurlijk ook uitzonderingen. sommige friezen springen erg goed! en tja, dat is met dressuur t zelfde, friezen doen het vaak iets beter, maar dr zijn ook fjorden die super goed dressuur kunnen lopen, dus denk dat je gewoon moet blijven zoeken, naar een paard wat je echt wil!
Jantineee_
Geplaatst: 31-01-10 18:36
friezen en fjorden zijn moeilijk te vergelijken vind ik...
zelf vind ik een fries leuker, maar dat is ook omdat ik ze zelf heb.
paulientje07
Geplaatst: 01-02-10 14:22
Ik zal een fjord kiezen. Je kan er denk ik meer mee En ze zijn sterker en hebben minder kwaaltjes
vdTippe
Geplaatst: 02-02-10 22:20
paulientje07 schreef:
Ik zal een fjord kiezen. Je kan er denk ik meer mee En ze zijn sterker en hebben minder kwaaltjes
Nou dat is nogal overtrokken. Het ene paard is het andere paard niet.
Ik denk dat je nu wel ongeveer weet wat de voor- en nadelen van beide rassen zijn. Ik zou inderdaad nu een aantal paarden uitproberen en kijken waar jij het meest een klik mee hebt. Zelf ben ik grote voorstander van Friezen.
Loolotte
Geplaatst: 03-02-10 14:23
Ik wil zelf 2 paarden: een appaloosa en een fjord.. Friezen zijn duurder, maar ook groter en mooier, aan de andere kant: Ik persoonlijk vind fjorden ook heel mooi en ik vind dat je veel meer met een fjord kan als een fries,, (sorry voor de friezenmensjes)
Ik denk dat het heel persoonlijk is... Ik vind fjorden over het algemeen erg leuk, maar heb heel weinig met friezen. Is gewoon een bepaald gevoel...
rozahorse
Geplaatst: 11-02-10 21:47
Gwoon wat paardjes proberen. Ik heb 2 fjorden 1 is heel schrikkerig en snel en de ander is heel braaf. Net wat je leuk vind.
MadameFanny
Geplaatst: 11-02-10 22:01
Vind het eerlijk gezegd toch twee verschillende paarden. Dacht dat je bij friezen toch wat strenger in de hand moet zijn. Vind friezen ook altijd temperamentvoller ogen. Ik heb voor de optie fries gekozen puur omdat ik het prachtige paarden vind, maar qua rijden heb ik er geen ervaring in en het is misschien beter dat je op elk van deze twee eens een testritje maakt zodat je zelf kan ondervinden wel ras het best bij je past.