[H] Fokadvies Ferro x Belisar

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 10:31

Persoonlijk vind ik Vivaldi's nakomelingen niet echt overtuigen van de souplesse.Maar ja ik heb het achterbeen van San Remo weleens gezien,en die is niet sabelbenig.Daar zit het minpunt in {in mijn ogen en voor deze merrie} verder vererft die natuurlijk geen super achterbeen.Maar op een merrie waar dat zo verankerd zit kan er nog wel iets heel fraais uitkomen denk ik.

tamoreliefje

Re: [H] Fokadvies Ferro x Belisar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 11:33

Sandreo daar zou in niet voor gaan, is mooie hengst heeft mooie nakommelingen. Maar, souplesse ontbreekt lengte en rek. En het gangen werk is ook niet zo een pluspunt. Deze hengst heeft echt merrie's nodig met die heel langelijnt zijn en dan schiet er nog niets over.

Waarom geen Krack C , goed karakter, veel beweging, rek en souplesse. Voorbeen weet ik niet zo goed.

_Tomba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:21

Is Armani niks voor dr? In ieder geval een hengst met veel maat! Nicol, dr halfzus...Havidoff x Belisar x Duc is er nu drachtig van :D (hebben haar helaas niet zelf meer in bezit)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:29

tamoreliefje schreef:
Sandreo daar zou in niet voor gaan, is mooie hengst heeft mooie nakommelingen. Maar, souplesse ontbreekt lengte en rek. En het gangen werk is ook niet zo een pluspunt. Deze hengst heeft echt merrie's nodig met die heel langelijnt zijn en dan schiet er nog niets over.

Waarom geen Krack C , goed karakter, veel beweging, rek en souplesse.

Nou sorry hoor,alle Sandreo's die ik tot nog toe gezien heb,hebben allemaal lengte en rek.Mooi voorbeengebruik geeft ie ook door,alleen achter niet.Krack fokt absoluut niet uniform..je weet nooit wat eruit komt.Veel beweging geeft ie door,maar ook moeilijke ruggen.Persoonlijk denk ik dat die juist niet veel lengte toe gaat voegen,mischien wel veel beweging.

http://hengsten.kwpn.nl/openbaar/abonne ... 0000011246

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:01

Ja die ik ken vind ik helemaal niet rekky of mooi voorbeen.

Het is maar een voorstel van Krack c. En je weet nooit wat er uitkomt geldt voor meeste hengsten als je een merrie hebt die niet goed doorfokt.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:46

Ik zie hier ergens in dit toppic staan San Remo??

Die kan volgens mijn mening niet veel nuttigs toevoegen.
Ten eerste voegd hij geen bloed toe, de maat heb ik ook mijn twijfels over, ik heb er meer kleintje van gezien als grote.
Zijn achterbeen laat hij ergens in Tokyo staan.
En over zijn karakter laten we het maar niet hebben, ik vindt het een varken.
Mijn ervaring is als je een san remo aan het werk wil zetten je nog al eens in de problemen kan komen.
Want de meeste willen niet werken. waarom? mischien te weinig bloed, (is maar een suggestie hoor)

Buiten het feit hij bloed en bloed mooi is, mijn hengst is het niet.

En natuurlijk zit er weleens een uit schieter tussen die wel goed is. (ze hebben altijd nog een moeder)
Maar het totaal plaatje van hem is meer min dan plus.

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 22:54

Aller eerst top hoe jullie met me meedenken en héérlijk om de suggesties en discussies te volgen, hierdoor krijg ik toch een beter inzicht in mijn merrie, de hengsten en de mogelijkheden.

Weet niet meer wie wat heeft geschreven, dus doe ik het maar op deze manier..

Oscar; ben helemaal gek van zijn nakomelingen en zou dolgraag een merrieveulen van hem willen hebben.
Heb een hengst (jaarling) van hem, die ik echt geweldig vind (alhoewel ze vanuit het KWPN hem waarschijnlijk niet edel genoeg vinden). Word bij gezondheid waarschijnlijk een super sportpaard.
Nog een keer met Oscar dekken doe ik niet, omdat de bevalling van dit veulen zo zwaar was dat ik bijna merrie en veulen kwijt was (veulen was gróót).
De hengst mag dus niet te zwaar/grof zijn... merrie kan dat niet hebben!

Mijn merrie is ondanks haar bloedlijn Ferro x Belisar een schatje, je kunt haar weken stilzetten en dan weer gewoon opstappen.
Wel kan ze 'drammen' (Ferro). Haar veulens waren op de Johnson na, ongecompliceerd. Toen de Johnson later bij mijn vriendin op stal kwam, was ook zij een braaf dier, makkelijk leerbaar, die genoot van alle aandacht.
Maar het Jazz bloed is dus niet aan mij besteed, ik kan daar niet zo goed mee overweg. Sandreo en San Remo prachtig exterieur, mooie fronten, maar slap van achteren en dat vind ik een gemis.

Bellisimo M is zelf wat zwaar, maar zijn nakomelingen zijn misschien wel weer interessant.

Vivaldi daar is mijn merrie dus drachtig van geweest in 2008, helaas is deze dracht toen laat in het jaar opgebroken.
Weet niet wat Joop dit jaar voor 'dekgeld' gaat vragen, maar € 1500,00 vind ik wel aardig aan de prijs voor mijn portemonnee... maar ook hij staat nog steeds op mijn lijstje.

Begrijp dat de meeste mij toch afraden om een goed bewegende springer te gebruiken, dus zal ik eventueel over de grens moeten gaan kijken.

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 22:55

_Tomba_ schreef:
Is Armani niks voor dr? In ieder geval een hengst met veel maat! Nicol, dr halfzus...Havidoff x Belisar x Duc is er nu drachtig van :D (hebben haar helaas niet zelf meer in bezit)

Nee Armani is niets voor Kiss. Zag dat Nicol weer te koop stond... volgens mij al 2x na jullie van adres verhuisd?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:39

Duidelijk! Je wilt dus een bloederige hengst met een goed achterbeen gebruik.Dan zou ik wel aan Krack nakomelingen gaan denken.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:56

Bellisimo M is zelf wat zwaar, maar zijn nakomelingen zijn misschien wel weer interessant.
??????????????

Ik weet niet of je belissiomo M in het echt bekeken hebt?
Die is alles behalve zwaar.
Het is juist een bloederige hengst om te zien.
Denk zelfs een echte aanrader voor jou merrie. ;)
Dat ik daar zelf niet op gekomen was.

Heb hem zelf afgelopen jaar real live gezien op de dalhoeve, hij is echt niet zwaar van type.
Anders ga je dit jaar naar de show van de dalhoeve, waarschijnlijk zal hij daar weer aanwezig zijn.
Hij wordt daar immers ter dekking aangeboden.
Suc6!

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:00

manueeltje84 schreef:
??????????????

Heb hem zelf afgelopen jaar real live gezien op de dalhoeve, hij is echt niet zwaar van type.
Anders ga je dit jaar naar de show van de dalhoeve, waarschijnlijk zal hij daar weer aanwezig zijn.
Suc6!

Ja?????? heb je hem goed bekeken?
Een paar zeer bekende fokkers zeiden tegen mij "goed dat we zijn geweest" en "door hem op de show te laten komen scheelt het minstens 50 dekkingen" :D

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:11

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 01:35

misterA schreef:
manueeltje84 schreef:
??????????????

Suc6!

Ja?????? heb je hem goed bekeken?
Een paar zeer bekende fokkers zeiden tegen mij "goed dat we zijn geweest" en "door hem op de show te laten komen scheelt het minstens 50 dekkingen" :D

Moet ik dit positief of negatief opvatten?

Ik heb hem dara van de veewagen af zien komen, vlak voor mijn neus door het gangpad zien lopen, voor mijn neus stil zien staan, toen zijn beenbescherming en zijn dekens afgehaald werden.
En ik constateer zelf dat dit absoluut geen zware hengst is.
Ik vindt hem wel veel front hebben. (maar dat zou ik alleen als een positief plus punt zien)
Maar op het lijf en kwa beenwerk is het een bloederig ding om te zien.
Maar wat ik al zei: waarom ga je niet naar de show, dan kun je het met eigen ogen zien.
Je kunt altijd wel op verhalen af gaan wat mensenje vertellen, maar je moet het toch zelf met eigen ogen ervaren.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 09:32

Qua beweging kan Bellisimo mij echt niet bekoren. Tis een typische duitser die afbreekt in het achterbeen.
Ik denk ook dat MisterA dat bedoeld. ;)

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 09:52

Als de merrie voldoende kracht van achter heeft hoeft dit geen probleem te zijn.
Je moet de gok durven nemen, dat is ieder voor zich.

Maar het ging er even meer over wat zijn type was, niet zwaar iig :+

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:36

Een duits type is mischien best interesant voor deze merrie,ze zijn vaak net wat langer in het lijf en hals.Maar moet je er wel 1 hebben die veredeld en achter iig niet slecht is.

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:50

Doorom had ik al voorgesteld voor Londonderry zoon van de volbloed Laurius cursador xx.
Lange hengst , achterbeen goed genoeg, goede galop. en veel swung ( wat vaak ontbreekt bij duitse paarden).

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 19:26

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 23:02

Het wordt naar alle waarschijnlijkheid een halfbloed hengst. Iemand heeft me getipt op de hengst Krokant, een zoon van Lauries Crusador xx x een mooie trakhener bloedlijn.

Hij staat hier ter dekking; http://www.klosterhof-medingen.de/
Wil nog kijken of er een filmpje van hem is, maar op zich ben ik wel van hem gecharmeerd.

Ook staat Vivaldi nog op mijn lijstje, maar zijn dekgeld was dit jaar al aan de hoge kant en ben benieuwd wat het in 2010 gaat worden.

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 02:58

Ja ziet er best mooie hengst uit, en de bloedlijn is ook héééééél er mooi.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 09:30

Onze jaarlinh heeft deze zomer bij een Krokant gelopen. Hij liep bij een Trakhener keuring in Duitsland helemaal vanvoor erbij end aar hebben ze veel geld voor geboden, Krokant is zéker een goeie hengst!

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 19:08

Moet héél eerlijk zeggen dat ik nog nooit van hem gehoord had, maar vind het wel héél leuk dat er nu (naast de tipgever) nog 2 personen zijn die het "wat" vinden :D
En een gok blijft het tot een bepaalde hoogte altijd...

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 21:51

Er was nog een 'tip' om op mijn merrie Westpoint te gebruiken.
Dit ivm hoogbenig en bloed toevoegen. Is dit eventueel ook een optie?

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:54

Daar heb ik niet zo direct een beeld van, is ook nog heel jonge hengst. Maar is zeker een goede , en plaatje om de zien.

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:23

karinna schreef:
Het wordt naar alle waarschijnlijkheid een halfbloed hengst. Iemand heeft me getipt op de hengst Krokant, een zoon van Lauries Crusador xx x een mooie trakhener bloedlijn.

Hij staat hier ter dekking; http://www.klosterhof-medingen.de/
Wil nog kijken of er een filmpje van hem is, maar op zich ben ik wel van hem gecharmeerd.

Ook staat Vivaldi nog op mijn lijstje, maar zijn dekgeld was dit jaar al aan de hoge kant en ben benieuwd wat het in 2010 gaat worden.

1750 euro