Zeg jullie favoriete dressuurhengst om te helpen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 21:41

Ik zou gaan voor een springer die ook een boel aan de bewegingen toe kan voegen. ik weet niet op welk niveau je dressuur rijdt maar met een leuke beweger kom je ook al iets opgang. Als je de stam wil omgooien kan je beter eerst voor een allrounder kiezen want straks krijg je een te gemengt zooitje wat ook weer niet fijn werkt. Solitair lijkt een goede allrounder te worden maar is nog jong dus dat is afwachten.
verder aan dressuurpaarden vind ik dat Jazz leuke nakomelingen geeft en Lancet heb ik ook een paar hele leuke van gezien.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 21:47

Gezien nu ook weer de uitkomst van het verrichtingsexamen, wat dacht je van Goodtimes. Als er een hengst is die toppers in beide disciplines heeft is deze hengst het wel.
Ik ben weer heel blij met mijn 2 jarige Haha!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 22:38

VIVALDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 23:26

Als Belg ben je bij het BWP qua dressuur inderdaad zeer beperkt en het is goed dat je kijkt "over de grenzen heen".... Nederland en Duitsland staan qua dressuurfokkerij een eind verder.

Hou er wel rekening mee dat er bij het dekken met een niet BWP-hengst, niet alle nakomelingen kunnen worden ingeschreven in het BWP, als dit wel het geval is, er een kostprijs is van ca 200 Euro ipv 50 (25) Euro, ofwel laten inschrijven in een buitenlands stamboek. Als Belg is het bv goedkoper om, als je van een KWPN hengst laat dekken, het veulen te laten inschrijven bij KWPN.....Maar dit terzijde.....als je meer wilt weten hierover PB me eens....

Verder weet ik ook niet hoeveel "budget" je voorziet voor je eerste dek...

Favorite dressuurhengsten :

RICCIONE - (REGAZZONI - AROGNO - BOLERO) Hann van station St Ludwig, in Belgie gemakkelijk aan sperma te geraken. Jonge hengst die zeer gemodelleerde, rittige nakomelingen geeft. Interessant gefokt en via Werther wat inteelt op Wendekreis, en als Flaneur de Trakhener is (wat ik betwijfel), is de lijnenteelt nog interessanter.
Wel inmiddels 900 Euro dekgeld.

JAZZ Heb persoonlijk enkele Jazz-nakomelingen waar ik zeer tevreden over ben, een verbetering van de merrie qua exterieur en bewegingen....wel veel kans op vos..

ROYAL DANCE (ROHDIAMANT - DONNERHALL) Al enkele mooie goedbewegende nakomelingen van gezien....veel vos.

OO SEVEN vind ik interessant dressuurgefokt qua afstamming en goed voor een merrie met wat bloed, wat bij jou zeker aanwezig is (oa moederlijn VELCOME FONTAINE) - Inmiddels ook reeds 850 Euro dek

RHODIUM niettegenstaande ik niet erg "Ferro-achtig" ben, interesseert deze Ferro me ook wel. hoor positieve commentaren over de nafok en heb al enkele fraaie veulens gezien. Weet niet echt of hij op bewegingen zal verbeteren.......meer info kunnen de Bokkers uit Nederland geven. (Ook interessante bloedlijn voor jouw merrie FERRO x RAMIRO x VOLTAIRE) - 875 auro dek

Voor foto's of de linken naar de stations, neem eens een kijkje op mijn bescheiden website.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 23:56

Ik zou in dit geval niet gaan voor een hengst met Ferro bloed, omdat Ferro de draf meestal niet verbetert - hoewel ik niet precies weet hoe dat met z'n kinderen zit. Wat dat betreft zou Jazz helemaal niet zo gek zijn, maar op zo'n koppige merrie......
Misschien moet je gewoon eens naar de 'jonkies' kijken: Odermus R(springbloed dat ook heel erg goed kan bewegen) of Pacific bijvoorbeeld. Je hebt dan wel wat 'gemengd bloed' - ik zou daar ook zeker voor gaan, als je een merrieveulen krijgt en je wilt ooit nog weer gaan fokken heb je met een super-dressuurhengst de hele stamboom om zeep geholpen.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 00:03

Royal Dance is mooi maar daar hoor je te weinig van goed presterende nakomelingen, vind ik. Misschien ligt het aan iets buiten de hengst om...
Geef mij dan maar Royal Diamond in de plaats: www.gestuet-vorwerk.com
Daar gaan wij morgen sperma van bestellen Lachen

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 09:52

Zannekin schreef:
Heb je die al zien lopen Quavarotti?

ja meerdere keren.

op hengstenshow en op training.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:58

Ik vind hem niet speciaal. Hij is een mooi sportpaard maar als dekhengst moeten ze toch zoiets extra hebben, vind ik Lachen .

jacobien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 11:37

rubinstein is heel fijn bloed!
rubinstein heeft al vele goedgekeurde zonen rondlopen.
ik heb zelf ook een rubinstein en het is echt een waanzinnig paard!
succes met het vinden van een geschikte hengst!

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 21:08

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 21:17

Wat dacht je van Don Renoir. BWP-gekeurde zoon van Donnerhall uit een Renoir I moeder. Vorig jaar kampioen bij de vijfjarigen dressuur onder Delphine Meiresonne. Zij staat met hem in training bij Coby van Balen.
Bij ons in de club loopt een Velcome Fontaine mee, supersjiek paard dat heel mooi beweegt en dan nog Wendekreis in de moederlijn van jouw merrie. Goed bloed genoeg dus om in de dressuurrichting te gaan.
Zelf heb ik een Don Renoir afstammeling, een tweejarige merrie, uit een moeder met Ibrahim-bloed in de moederlijn.
Don Renoir zelf is zwart en je vindt hem op www.kempenhoeve.be
Ik plaats nog even een foto van mijn tweejarige Don Renoir afstammeling.
Afbeelding

Balte, anderhalf jaar oud

[img]http://users.pandora.be/kempenhoeve/Foto's/Don%20Renoir1.jpg[/img]

Don Renoir
[img]http://users.pandora.be/kempenhoeve/Foto's/Don%20Renoir3.jpg[/img]
Laatst bijgewerkt door Balte op 22-05-03 21:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 21:20

Ik ben een tijd terug bij een hengstenkeuring geweest en zag daar Jetstet en een paar nakomelingen.
En op stal waar ik sta zijn ook 2 jetset veulens.

Nou mijn favoriet is dus echt Jetset
Wat een schitterende en heerijk bewegende veulens Kwijl

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 21:26

Als je in het Ferro-bloed zou vallen, BWP heeft net twee Ferro zonen goedgekeurd: Aga Khan en Warkant van 't Gestelhof. Deze Warkant is ook in Westfalen goedgekeurd. Vorig jaar is er ook een Ferro-zoon goedgekeurd nl Whitney.
Bij de laatste hengstenkeuring is er nog een KWPN-gefokte hengst aangenomen voor de optie dressuur nl. Sierappel en diens afstamming is Montecristo x Flemmingh

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 07:35

Klein??? In het BWP van de maand april staat er bij de bespreking van de hengsten van de hengstenkeuring dat hij 1.69m is die Aga Khan...
Volgens kenners zou Warkant qua bloedvoering etc een heel goeie hengst zijn.

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 09:54

Teigetje schreef:
Klein??? In het BWP van de maand april staat er bij de bespreking van de hengsten van de hengstenkeuring dat hij 1.69m is die Aga Khan...
Volgens kenners zou Warkant qua bloedvoering etc een heel goeie hengst zijn.

aga khan heb ik als veulen op de keuring in evergem gezien. daar gooide ie al hoge ogen op!

robbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 10:30

Ik vind Rubels en Rubiquil ontzettend goede hengsten.
Rubiquil staat op stal Hexagon.. Rubels geen idee.
Zijn allebei bij het nrps geodgekeurd www.nrps.nl

DiRrTy_LaDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 16:51

Zelf vind ik Elcaro, echt een heel mooi en goed paard....!!
Bij mij op stal staat ook een Elcaro, wat een super karakter....

ELCARO 86.719, STB, 24 MAART 1986, 1.67 M, DONKERBRUIN

v. ZEOLIET KEUR, v. G.RAMIRO Z PREF

m. RITACARA KEUR PREF PREST

v. LUCKY BOY XX PREF M. DICARA STER PREF

mv. VORST -- SELMON 489 B FPS

Fokker: G. DAM V HOFMAN te EMMELOORD/W. TEN HOVE te WOLVEGA

Eig.: H.B.C.STAL, FRANKHUISWG 30, 8043 PB ZWOLLE

VERR. RP S. 7 D. 8.5 G. 8 RP. 8 SP. 7 VS. 7.5 TP. 7 K. 9 ST. 9

Ik kan helaas even geen foto vinden Huilen

Groetjes Sharon....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 21:38

YuriDeGrave schreef:
.OK mensen? Nog meer reacties Knipoog

Loof je een geldprijs uit????

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 00:43

Die jonge mannen zijn toch geen 1000 euro???? Voor Don Renoir betaalde ik in zijn eerste dekjaar 25.000 oude Belgische frankskes en dat was toen de duurste hengst van de Kempenhoeve. Hij zal nu wel al meer kosten aangezien hij zo goed gepresteerd heeft. Je betaalde toen (is nu dus drie jaar geleden) 12.500 Bef bij dekking en dan in september als de merrie drachtig was nog eens 12.500 Bef. Bij niet drachtig was de dek het jaar daarop gratis.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 00:45

Volgens mij is zelfs in Belgie de Euro ingevoerd