Meer mensen die hun dood geboren op sterk water hebben?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 11:42

Neonlight schreef:
Ik vind het ook geen belachelijk idee.
Je zegt dat een kennis ook een veulen op sterk water heeft? Misschien dat hij weet waar je zo'n pot kunt halen?
En ik las iets van de Hanos, zo'n groothandel is inderdaad ook nog wel een idee. Hanos, Sligro, Makro, wellicht dat bij de grootverpakkingen wel een grote glazen pot zit.

Die kennis van mij heeft een veulen op sterk water van 3 maand oud, die van mij is al 7 maand oud en dus wel 3 x zo groot.
Ik heb het ziekenhuis hier al gebeld, die had niet wat ik zocht. Ik zal vandaag verder proberen rond te bellen. En als ook het me vandaag niet lukt... ben ik heel erg bang dat het veulen heel erg gaat verkleuren. Als dat het geval is en ik echt niks kan vinden... dan laat ik hem cremeren.

chivaldi

Re: Meer mensen die hun dood geboren op sterk water hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 12:05

een afsluitbare aquarium bak of iets dergelijs?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 12:06

Ik ben straks wel heel benieuwd naar een foto! :o :D

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 12:11

ik had dit mischien ook gedaan
een vriend van me heeft van meerdere dieren zoiets.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 12:16

Ik vind het ook helemaal niks geks, eerder reuze facinerend :o

Heel erg jammer van het veulentje zeg! :(:)

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 12:46

Hannah_Menno schreef:
Ik ben straks wel heel benieuwd naar een foto! :o :D

Als je een foto van het veulen bedoelt op de 2 de pagina staan 2 fotos in link.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 12:47

Oh pardon niet gezien! :o
Wat een prachtveulen zeg, jammer dat het niet heeft mogen leven! :(:)

cvelthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:54

Dat is wel zonde
van dat veulentje!

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 14:04

Misschien een beetje vreemd maar zou een dierentuin niet ook van dat soort potten hebben in dat formaat? Ik heb in Artis ook wel eens een tijgerbaby in een pot gezien en een berenbaby die zo goed als volgroeid waren misschien dat ze daar wel nog een pot hebben. Succes.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 14:06

Wat zonde van je veulen.
Nog wat tips. Ik heb zelf ook meerdere dieren op sterk water. Zorg ervoor dat het dier helemaal schoon is voor je hem in de pot stopt. Elk vuiltje kan namelijk voor vertroebeling zorgen van het water. Dus goed onder de kraan schoonmaken. Daarna drogen met een theedoek (die pluist nl niet). Water en formaline (de niet officieele naam) mengen nl niet, dus dan krijg je een laagje water bovenin de pot.
Stop het dier in de pot en vul daarna de pot met formaline. Laat een cm of 2 open. De eerste paar dagen kunnen er nl nog gassen uit het lichaam komen. Die hebben ruimte nodig. Na een week open je de pot om de gassen eruit te laten. Dan vul je de pot tot aan de rand bij. Daarna niet meer open maken.
Mocht het dier kleiner zijn dan de pot, dan heb je kans dat het gaat drijven. Dit kan je tegen gaan door wat loodjes van een hengel met visdraad onderaan het dier vast te maken.

Trek handschoenen aan als je bezig bent, zorg ook voor een mondkapje en een bril. Het is zeer irriterend spul en kan schade veroorzaken aan je huid. Doe het vullen bij voorkeur buiten, zodat de damp weg kan. Houd andere huisdieren ver uit de buurt.
Mocht je het dier invriezen tot je een pot hebt, laat het dan wel ontdooien voor je het in de pot doet.
Voor een grote pot heb ik helaas geen tips. Wat je wel kan doen, is een glazen bak kitten. Een oud auquarium oid. Laat daar een passende deksel voor maken bij de glas handel en kit die erop.

Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het wel.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 14:08

Er was een paar maanden geleden wel 1 op bokt..
Kan wel even kijken of ik het topic nog kan vinden?
Ze heeft in ieder geval wel ergens sterk water gevonden, het ging om een shetveulentje.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 14:10

Cassidy schreef:
Heel sneu voor het veulen. Neem even contact op met een Apotheek voor de goede concentratie Formaldehyde, en onthoud dat je dit regelmatig bij moet vullen want het verdampt. Succes met het zoeken naar een voldoende grote glazen bak...

Je moet zorgen dat de bak/pot 100% luchtdicht is. Dan verdampt er niets en hoef je nooit bij te vullen. Je mag zo'n pot nl nooit meer open maken, zodra er zuurstof bij het dier komt, gaat het ontbinden.

Ik heb trouwens de ballen van mijn shet hengst ook op sterk water staan:P

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 23:04

Ik denk inderdaad ook dat je met een aquarium bak veel kanten op kan

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 13:07

Tijdens mijn opleiding hadden wij ook een mini-veulen op sterk water staan, dat te vroeg was geboren. Toevallig weet ik waar, hoe en waarom dit veulen bij ons op school is gekomen.
Veulen was ong. even 'oud' als jou veulen Guenivere, maar (zo aan de hand van de foto's te zien) iet wat kleiner. Maar ook helemaal af, en toevallig ook een Appaloosa ;) Dit veulen zat/zit in een pot van 30 cm hoog, met een doorsnede van 20 cm. Geeft je een kleine indicatie hoe groot jou pot zou moeten zijn ;)

edit; mag ik vragen van welke merrie dit veulen is? Ik zie nml. net wat paarden in je profiel staan die ik van Marcus & Shirley 'ken' ;)

Mariska80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 23:50

Sterkte met het verlies van je veulen.
Hoop voor je dat je alles nog op tijd kunt vinden.
Zodat je het veulen op sterkwater kunt zetten.

Gaat het verder allemaal goed met je merrie?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 02:45

Kaisa schreef:
edit; mag ik vragen van welke merrie dit veulen is? Ik zie nml. net wat paarden in je profiel staan die ik van Marcus & Shirley 'ken' ;)

In haar onderschrift staat dat het veulen van Olga is ;)

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 02:53

Formol kan je normaalgezien toch bij de apotheker krijgen?

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 15:53

guanacotje schreef:
Formol kan je normaalgezien toch bij de apotheker krijgen?

Ja maar alleen in kleine hoeveelheden en dan is het veel duurder.

Ik heb nog steeds geen geschikte pot of fles etc kunnen vinden. Het veulen begint te verkleuren. De sneeuw is hier bijna helemaal weg en heb besloten morgen dus een gat te gaan graven naast mijn andere diertjes. Hier in onze tuin hebben we al 2 honden 2 katten en 2 veulens liggen.... Aangezien het niet meer vriest wil ik proberen om dit veulen er naast te begraven. Vind het wel jammer, maar ik wil het ook niet nog langer zo bewaren totdat het er straks helemaal niet meer uit ziet. Iedereen heel erg bedankt voor de tips. Heb overigens nog met meerdere mensen contact gehad die ook veulens op sterk water hadden maar die waren tussen de 3 en de 4,5 maand oud, mijn veulen is overigens al 7,5 maand oud.

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 15:55

Kaisa schreef:
Tijdens mijn opleiding hadden wij ook een mini-veulen op sterk water staan, dat te vroeg was geboren. Toevallig weet ik waar, hoe en waarom dit veulen bij ons op school is gekomen.
Veulen was ong. even 'oud' als jou veulen Guenivere, maar (zo aan de hand van de foto's te zien) iet wat kleiner. Maar ook helemaal af, en toevallig ook een Appaloosa ;) Dit veulen zat/zit in een pot van 30 cm hoog, met een doorsnede van 20 cm. Geeft je een kleine indicatie hoe groot jou pot zou moeten zijn ;)

Olga is een mini shetje van 80 cm:)
Heb diesje van markus en shirley gekocht. En dat zijn hele goeie vriendin van mij als het een beetje kan zien we elkaar elke dag.
Diesje is overigens ook nog drachtig :) vind het zo zonde ze waren allebei 16 april uitgerekend, wat ik al heel toevallig vond. Zag het al helemaal voor me die 2 veulens lekker met zijn 2en spelen in de wei... maar helaas heeft dat niet zo mogen zijn.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 16:01

ts-er , je vraagt om ongedierte als je het veulen gaat begraven he..
Tevens is dit verboden in nederland.

Als het veulen begint te verkleuren is deze in staat van ontbinding.
Dan zegt mijn gevoel nu toch wel wegdoen.. vind het nu wel smerig worden hoor :=

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 16:09

Hij verkleurd nu licht ja, maar verder is er helemaal niks raars te zien. Het is helemaal niet smerig ziet er niet smerig uit. En wij hebben al die dieren hier al begraven en nooit last gekregen met ongedierte. Er is zoveel verboden in nederland. Als ik de kans heb tussen het diertje te begraven of het op te laten halen door rendac dan kies ik er toch echt voor om het zelf te begraven. Heb verder niks tegen op rendac heb mijn 2 jarige paard van 1.60 ook op laten halen door rendac, maar gewoon weg omdat dat hier niet echt in de tuin paste.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 16:11

oke.

nou ik kan je vertellen dat als het dier verkleurd, dit dier zeker smerig is van binnen...
ik vind het nu ronduit onhygienisch om het dier te laten liggen.
Verkleuring = staat van ontbinding.

begraven is eigen keus, als je geen last hebt van ongedierte, prima.

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 16:17

Jolliegirl schreef:
oke.

nou ik kan je vertellen dat als het dier verkleurd, dit dier zeker smerig is van binnen...
ik vind het nu ronduit onhygienisch om het dier te laten liggen.
Verkleuring = staat van ontbinding.

begraven is eigen keus, als je geen last hebt van ongedierte, prima.

Hij begint licht te verkleurn, is nog steeds half bevroren, dus ja dan kan het mischien van binnen nu al minder worden maar dat zie je aan de buitenkant niet ;) dus die ene nacht kan ook nog wel wachten hij ligt verder afgesloten. En ook al vind jij het wel smerig, jij hoeft het gelukkig ook niet te zien ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:41

het maakt mij neit uit of ik het zie.
Heb vorig jaar zelf een tweeling moeten wegbrengen die in staat van ontbinding waren.
ben neit zomaar ergens vies van. Ik vind het gewoon onhygienisch om zoiets bewust boven de grond te houden.
Zeker als het bevroren is.

Lekker snel begraven dus :)

en hé vat me niet verkeerd op ;) Vind het triest zoals ik al eerder in eht topic zei, dat je je veulen bent verloren.
maar op een gegevemoment is er een punt...

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 15:52

Ik snap je hele punt wel, maar daarom heb ik dus ook besloten het te begraven voordat het in staat van ontbinding zou zijn. Heb het veulen vanochtend begraven en zag er verder nog helemaal goed uit. Op wat verkleuring na dan. En na mijn weten kan je het beter bevroren boven de grond houden.
Maar het is in ieder geval begraven :)