Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
tjady schreef:Sommige doen een register A merrie eerst naar de keuring en als dat goed uit pakt dan PROK, cornage en een IBOP als ze 3 jaar zijn.
Als de merrie voor jezelf is en je haar niet wilt verkopen, zou ik ook deze volgorde aanhouden. Het kost allemaal veel geld.
Commercieel gezien doen mensen soms het PROK en Cornage vooraf. Als dat dan niet goed is, gaan ze dan soms niet meer mee naar de keuring.
tjady schreef:Volgens mij mogen ze dan wel deelnemen, alleen worden de punten dan niet verwerkt. Hoe de hoog de punten dan ook zijn, de merrie kan dan niet opgenomen worden en geen predicaat krijgen. Jij kan ook je merrie aanbieden na het afleggen van een IBOP test, waarna een stamboekopname ter plaatse gedaan kan worden. Als je haar dan ook PROK hebt, dan ben je gelijk klaar. Mist ze slaagt voor de test.
Je zei ergens in je begin post, dat ze al deels gerontgend is en je dan nog enkele foto's bij moet maken. Let wel op dat je foto's niet onbeperkt kan aanbieden. Vraag ook even na hoe oud de foto's maximaal mogen zijn, anders zou ik nu al voor het PROK gaan.
Voor de zekerheid moet je even naar KWPN bellen met je vragen.
misterA schreef:tjady schreef:Volgens mij mogen ze dan wel deelnemen, alleen worden de punten dan niet verwerkt. Hoe de hoog de punten dan ook zijn, de merrie kan dan niet opgenomen worden en geen predicaat krijgen. Jij kan ook je merrie aanbieden na het afleggen van een IBOP test, waarna een stamboekopname ter plaatse gedaan kan worden. Als je haar dan ook PROK hebt, dan ben je gelijk klaar. Mist ze slaagt voor de test.
Je zei ergens in je begin post, dat ze al deels gerontgend is en je dan nog enkele foto's bij moet maken. Let wel op dat je foto's niet onbeperkt kan aanbieden. Vraag ook even na hoe oud de foto's maximaal mogen zijn, anders zou ik nu al voor het PROK gaan.
Voor de zekerheid moet je even naar KWPN bellen met je vragen.
Afstammelingen van Sorento moeten alleen een aanlegtest doen om in het stamboek te worden opgenomen. En uiteraard de stamboekkeuring.
Natuurlijk is het wel belangrijk als je een prokwaardige merrie hebt, maar volgens mij heeft Sorento zelf het prok-en cornage certificaat.
Amika123 schreef:Dat zou ideaal zijn! Ja, ze is rontgenologisch al goedgekeurd. Heb 21 foto's van haar laten maken 2 weken geleden. Hoe gaat zo'n aanlegtest te werk dan?
Ik zal komende week eens contact opnemen met KWPN.
Jibbel schreef:Lekker wegbrengen en keuringsklaar laten maken!
Dan weet je zeker dat het gebeurd door kenners en dat er een goede training achter zit. Zij zien ook vaak al of het paard het wel of niet in zich heeft.
Zo voorkom je teleurstellingen en je hebt er zelf minder zorg van.
Amika123 schreef:Dat zou ideaal zijn! Ja, ze is rontgenologisch al goedgekeurd. Heb 21 foto's van haar laten maken 2 weken geleden. Hoe gaat zo'n aanlegtest te werk dan?
misterA schreef:Amika123 schreef:Dat zou ideaal zijn! Ja, ze is rontgenologisch al goedgekeurd. Heb 21 foto's van haar laten maken 2 weken geleden. Hoe gaat zo'n aanlegtest te werk dan?
Hoogstwaarschijnlijk zijn die foto's niet geschikt voor prok-beoordeling,
De opnamen moeten gemaakt zijn door een door het kwpn erkende dierenarts, ze moeten speciaal voor het prok zijn gemaakt
nl. onder nummer (dus geen naam van paard of eigenaar), en volgens strenge technische richtlijnen.
Nogmaals, afstammelingen van Sorento hoeven voor stamboekopname niet geprokt en gespiegeld te worden.