Ijslanders

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:21

Dan bleef ze gewoon braaf rondtolten haha, misschien dat ik er binnenkort wel weer een keertje ga rijden. (als 't weer wat lekkerder is).
Aha, stom dat we in de dressuur dan wel 't zware zitten gebruiken eigenlijk :?
Ik moest echt wennen aan de gestrekte houding, voelde mijn buikspieren naderhand ook echt. Zitten tijdens tölt vond ik toch zwaar ja, waarschijniljk omdat ik 't gewoon niet gewend was. Omdat 't een stille gang is hoefde mijn spieren ook niet contino aan en ontspannen te worden (net zoals wat je bijv doet met lichtrijden in draf, dan span en ontspan je je spieren ook telkens). Nu zat ik continu mijn buikspieren aan te spannen haha :D

Edit; maar goed, weer back on topic ;)
Ijslanders vind ik zeker de moeite van 't overwegen waard!!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:26

Om toch nog heel even op je verhaal terug te komen mirkip:

mirkip schreef:
Aha, stom dat we in de dressuur dan wel 't zware zitten gebruiken eigenlijk :?

Ja, snap ik ook niks van ;)
Kijk, het paard spiegelt wat jij doet. Om te kunnen tölten moet hij de buikspieren aanspannen en de rug bol maken. Dus doe jij dat ook. Ook wordt je rug sterker als je je buikspieren traint, net als bij een paard :D

rakni

Re: Ijslanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:30

ik heb ook een ijslander en daar geef ik nu een meisje les op, zij is 8. Maar ik zou haar niet alleen willen laten rijden.
Leuk dat je misschien een ijslander wilt kopen!
Kijk eens op www.ijslanderforum.nl leuk forum.

het ijslanderwereldje is vrij klein. mijn ijslander, geboren bij fitjar, gereden door marieke weber, maar ook bekend bij gaedingi. Ik heb rustig al deze personen afgebeld om informatie te verkrijgen over dit paard. Zo kreeg ik een goed beeld van zijn verleden. Dat vind ik ook een voordeel van een ijslander.
Veel succes!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:34

Ja, dat is een groot voordeel inderdaad :j Ik heb ook de fokker van mijn ijs gemaild toen ik informatie nodig had, en in augustus gaan we er op cursus :)