Jazz X Gribaldi

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Re: Jazz X Gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 12:19

Gewoon het paard rijden, des noods een tijdje op proef nemen. Dat is meestal wel gebruikelijk (bv een maand).
Er is wel wat te voorspellen qua karakter, Jazz x gribaldi kan een bloederig heet paard zijn... maar er zijn ook genoeg voorbeelden te noemen waarbij dat niet zo is.
En er is altijd een kleine grens tussen bijvoorbeeld rillerig en gevoelig... dat ligt dan aan de ruiter hoe hij/zij het ervaart :)
Ik heb bijvoorbeeld een havidoff x Jazz... maar een koelere kikker vind je niet zo snel. Wel vreselijk brutaal trouwens :+

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 12:37

Moderatoropmerking:
Even tot 10 tellen mensen en dan verder gaan graag met hetgeen de Topicstarter om vraag en dat is nl info over de opgegeven bloedlijn en de ervaringen er mee

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 14:38

ik heb zelf een jazz merrie ze is braaf niet snel bang maar wel eenkennig ze moet even wennen aan nieuwe mensen. Verder zit er een flinke scheut pit in maar dat wil je ook voor het hoogsteniveau.

Verder heb ik een gribaldi x ferro x pele beleerd en door gereden, iedereen stond te huiveren bij de afstammeling maar dat was niet nodig het was wel een merrie met pit veel voorwaardste drang en was snel beledigd maar daar moet je gewoon mee om kunnen gaan.

Ik zeg altijd een afstammeling maakt het paard niet dat doet de opvoeding voor een groot deel als je je paard begrijpt en niet onderdwang zet zijn dit veelal paarden die voor je door het vuur gaan en nooit opgeven.

En het commetaar dat jazz afstammelingen altijd bak kabouters zien etc komt meer door een ruiter die ze niet bezig houd het zijn werkers met sensibbelle karakters niet iedereen kan daar mee overweg.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 01:17

Voor iemand met jouw capaciteiten lijkt het me topbloed. Dit is geen bloed voor een amateur die net van een manegepaard komt. De fokker zal blij zijn dat zijn fokprodukt bij zo iemand als jij terecht komt. ;) Die moet aan topsport hebben gedacht bij het maken van zijn keuze, dat is de jouwe ook dus was dat betreft komt het helemaal zo uit als de bedoeling was.

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 01:38

Veel mensen hier in nederland zeggen ook wel: Jazz brengt stres. Heb zelf ook een paar jazz-es gereden en kan dit vanuit mijn ervaringen beamen. Het waren geen coole paarden op concour en hadden veel leiderschap nodig, anders was je ze kwijt en dan kon je het gehele concour op je buik schrijven.

Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat een vriendin van mij een jazz in het z1 starte en dat dier liep super en was erg werkwillig. Dat is iets wat me wel opvalt aan zowel de jazz als gribaldi. Ze willen graag voor je werken en graag leren, maar ze hebben, zoals al vaker gezecht is, veel overtuigingskracht en vastigheid nodig. Ook presteren de jazz-es het fijnst onder 1 ruiter, ze kunnen er slecht tegen als er veel verschillende trainers op zitten.

Ga kijken, ga rijden. Lijkt het je wat? Inladen die handel want ik denk zeker dat jij de kwaliteiten heb om dit te kunnen rijden.

Let op dat ik nu de ervaringen uit mijn hand vertel, elk paard is en blijft een dier en dus een individueel.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:17

vagolijntje schreef:
Ik zeg altijd een afstammeling maakt het paard niet

vagolijntje schreef:
iedereen stond te huiveren bij de afstammeling

Een beetje flauw misschien, maar het is afstamMING. Een paard HEEFT een afstamming of IS een afstammeLING van...

Ik kom dit echt zo vaak tegen op bokt :D niet dat mijn nederlands nou altijd opperbest is 8-) , maar als we elkaar nou een beetje het goede voorbeeld geven ;)

vagolijntje schreef:
En het commetaar dat jazz afstammelingen altijd bak kabouters zien etc komt meer door een ruiter die ze niet bezig houd het zijn werkers met sensibbelle karakters niet iedereen kan daar mee overweg.

Een kennis van mij heeft een jazz en die is met bepaalde dingen heel rillerig, gewone dingen als opzadelen ofzo. Maar op een buitenrit is dat paard harstikke braaf.... Maar goed, het klopt wat je zegt; met de meer sensibele paarden moet je om kunnen gaan. Voor de hogere sport heb je nou eenmaal een bepaalde reactie-snelheid/gevoeligheid nodig.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:08

god het word af en toe weer een lekker topic hier :S... @ patrick: het is iets gewaagd bloed, niet de makkelijkste karakters,
ik ken een jazz x ferro die suuper!! braaf is, kan je echt alles mee doen.
heb zelf een aantal jazzen gehad voor de verkoop en waren iets afwachtend maar deden goed hun best als je ze leiderschap en complimentjes gaf!

aan je rijkunsten zal het niet liggen ;) (heb er ook nog wel 1 staan voor je :D :D )

succes en hou ons op de hoogte :D

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:48

Als je op niveau wilt rijden heb je niks aan die makkelijke, slome paarden.
Iedereen gilt altijd bij Jazz, gribaldi enz van moeilijk, lastig enz. Ja ze zijn sensibeler maar dat heb je voor het hogere werk ook nodig zolang ze rijdbaar blijven. Het ligt ook een stuk aan de opvoeding. ik zou hem echt niet laten staan om afstamming als hij de kwaliteit heeft en fijn rijd.

Ben benieuwd of TS al heeft gereden. Zo op foto lijkt het mij een plaatje maar dat kan ook niet anders met zulke vaders in de bloedlijn.

21Patrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 08:56

caroline78 schreef:
Als je op niveau wilt rijden heb je niks aan die makkelijke, slome paarden.
Iedereen gilt altijd bij Jazz, gribaldi enz van moeilijk, lastig enz. Ja ze zijn sensibeler maar dat heb je voor het hogere werk ook nodig zolang ze rijdbaar blijven. Het ligt ook een stuk aan de opvoeding. ik zou hem echt niet laten staan om afstamming als hij de kwaliteit heeft en fijn rijd.

Ben benieuwd of TS al heeft gereden. Zo op foto lijkt het mij een plaatje maar dat kan ook niet anders met zulke vaders in de bloedlijn.

Hallo allemaal!!!

Even een up-date, het gaat echt helemaal super met hem! Inderdaad is hij pittig, een echte hengst en enorm patserig. Maar damn, wat kan ie lopen zeg!

De eerste dagen waren even wen(n)en, veel schrik momenten, maar als je hem er met stabiele hand en rustig "door" rijdt, is hij het na een paar minuten vergeten. Weet je wat zo leuk is aan hem? Ik rij hem ong. 35/45 min. per dag (exlusief warm lopen en uit stappen) en hoe langer we bezig zijn hoe beter het gaat, maar serieus iedere dag gaat beter dan de dag ervoor.

Ben dus helemaal blij, over 2 weken 1e keer starten in het Z2, ik hou jullie op de hoogte!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 08:59

Dat is mooi nieuws!
Ze teen keer een filmpje van jullie neer. Iedereen zit dan vast te watertanden!!
Veel succes in het Z2 :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 09:02

Schitterend bloed zeer interssant

de Jazz en Ferro zijn zeer gevoelige paarden die regelmatig in verzet kunnen komen ze hebben moeilijke karakters (mijn ervaring)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 11:48

Wat gaaf dat het klikt. Zo te horen heb je een toppertje. Succes met hem. Ben benieuwd naar de resultaten en een filmpje

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 11:50

amai u heeft een prachtig paard met veel topbloed. en op film zie ik dat je goed kan rijden en het paard goed laat werken. Knap zeg!

Blij dat je de hengst leuk vind en dat je een paard hebt gevonden waar je goed op voelt. ik vind bloed niet zo belangrijk maar wel de klik tussen paard en ruiter! als het paard en ruiter elkaar snappen dat maakt het werken plezanter voor allebei! ik zou gewoon zeggen probeer alle paarden uit tot je eentje vind waarmee je de 'klik' hebt. en natuurlijk ook laten keuren hé.

op dat filmke is dat Krack C x ....?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 12:26

super patrick!! heeel veel succes met hem ! :D

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 15:29

Leuk!!! Keep us posted en foto's zijn ook altijd gewenst wat mij betreft...

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 16:20

Wat super zeg! Ik ben benieuwd naar jullie debuut in het Z2!

21Patrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 09:41

Hahahaha ok ok... opeens heel veel reacties, ik zat al vanaf 06.00 met spanning te wachten... Hahah! Maar goed, even on topic...

Het rijden ging gister super... Meneer moest even laten zien wie de stoerste op stal is, en de twee dames die ook aan het trainen waren in de bak kregen erg veel aandacht van hem (de andere 2 van mij ;)) maar het ging echt super... Vooral de wissels om de 2 passen, het lijkt wel alsof ik er alleen maar aan hoef te denken en hij springt ze al, ik ga mijn best doen voor een filmpje!

21Patrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 10:03

Hahaha!

Wie is Diego? Nu ik zo aan het speuren was, kwam ik nog 2 foto's tegen van mijn vorige paard... Ik heb hem tot het PSG getraind en toen is mijn broer er verder mee gegaan...

Wat voor afstammeling denken jullie :P

Afbeelding

Afbeelding

Wilmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 10:10

Mijn vriendin heeft zo een gehad!
Ik zal eens vragen aan haar,(Ze heeft hem na een tijdje verkocht ivm dat het ook niet de makkelijkste was...)

21Patrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 10:11

Wilmaa_ schreef:
Mijn vriendin heeft zo een gehad!
Ik zal eens vragen aan haar,(Ze heeft hem na een tijdje verkocht ivm dat het ook niet de makkelijkste was...)

Hmmm... dat is wel vervelend. Gelukkig klikt het hier wel tussen ons :D

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 11:22

Ik heb denk ik een stukje gemist maar hoe is het afgelopen met het paard :Y)
is hij het geworden..? En succes met de hordes boktvrouwen achter je aan
:(:) . Ik denk overigens dat wanneer je met karakterpaarden kan werken je
aan dit bloed een hele goede hebt, het zijn alleen geen huis-tuin en keukenpaarden
waar iedereen mee weg rijd.

edit: ik lees dat hij het is geworden, tijd voor foto's ;)

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 11:54

21Patrick schreef:
Thuis op stal in Ierland, toen sprong ik nog af en toe for fun, kleine hindernisjes... ;)
Afbeelding

amai die springt wel goe hoog over. Welke afstamming is dat? ik ben eigenlijk geinteresseerd in springpaarden dan in dressuurpaarden :)

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 12:30

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 12:31

Jord schreef:
21Patrick schreef:
Hoi!

Ik kwam nog een filmpje tegen van mijn vorige paard en mij!

Wat voor afstammeling denken jullie?

http://www.youtube.com/watch?v=KkSxAbcmozY

Dit is Nick Wagman zelf op dit paard?

Zat ik me ook al te bedenken vorige keer

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 12:33

Moderatoropmerking:
Groot aantal offtopic berichten verwijderd. Mag ik er met klem op aandringen om ontopic te blijven zodat dit niet in een HK topic veranderd?