[TI] Heel apart dit...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 17:02

ellepel schreef:
toen ik het filmpje zag moest ik denken aan een paard met hanetred op 4 benen.
:+
Dat is volgens mij ook precies wat het is. Als je kijkt hoe slap alles is.
Merrie heeft geen enkele vat op haar rug waardoor die helemaal weg gedrukt wordt. De tact is ook ver te zoeken en het achterbeen wordt op geen enkele manier onder gebracht. Het koot erg ver door en je ziet het achterbeen helemaal strekken in de sprong is de stap. Wel jammer dat er geen filmpje van de draf is vanaf de zijkant.
Een enorme mislukking m.i., niet meer waard dan 2 % van de vraagprijs voor de fricandellen. :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 17:16

ik vind dat ze haar achterhand wat wazig gebruikt.
ik ben niet zo'n expert hoor,maar voor mij lijkt het alsof ze "waggelt"
ik zie ook net dat ze ijzers onder heeft?is vast zo getraind.
hanetred achter kan,maar aan de voorbenen kan dat toch haast niet?

ik ben ergens wel benieuwd of er ook iemand contact gaat opnemen met de verkoper en wat meer gaat vragen?
ik wil haar wel hebben hoor,hoeft ze niet de frikandellen in..da's zonde :D

KootMiraDrum

Re: Heel apart dit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 18:43

Paardje staat voor een Amerikaanse prijs te koop, en dit is nou eenmaal qua lopen wat veel Amerikanen graag zien, daar wordt op ingespeeld. Wij Ollanders geven dit soort bedragen niet voor een sTinkie uit.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 20:56

Grobegni schreef:
Bovendien telgangt ze bijna zuiver in de 'stap'stukjes. Wat een vertoning :D En dat voor zoveel geld...

Ja dat viel me ook meteen op :j en vraag me af hoe ze zou lopen als ze de teugels wat zouden laten vieren...

:\ :n :(:)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:10

Anne Marie schreef:
Vasthi schreef:
Een paard met 2 beleren voor de wagen is normaal hoor.

Over de gangen. ...Knip... want ze loopt zeker ruim.

Dus niet! Ze stapt een ruime hoef achter...
Zo'n jong dier hoort zeker een of twee hoeven over te stappen! Ze is dus feitelijk erg kort in haar gangen. Kan ook bijna niet anders als je ziet hoe week gekoot ze is, en met hoeveel druk ze gereden wordt. En ze wordt dus al gereden. Dit dier hoort in mijn ogen nog minimaal een jaar op de wei. Je hebt nu m.i. al behoorlijk wat corrigeer werk als je haar over een jaar weer op zou pakken, door deze (ook nog veel te vroege) manier van trainen...

Dat ze in stap een hoef achterblijft is ook mij opgevallen..... jeej zelfs mijn shetmerrie stapt stukken ruimer over dan dit paard....

Amerikanen zijn inderdaad wat 'extremer' (in eigenlijk alles wel :+ ) dan wij 'nuchtere Hollanders', maar kan me bijna niet voorstellen dat zij dit wel mooi zouden vinden.... Tenessee Walking Horses, tsja daar houd ik persoonlijk ook niet van, maar dit lijkt gewoon echt een compleet verkeerd geinterpreteerd, slap aftreksel van de TWH en de tuigsport.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:18

Deze merrie staat ook niet in Nederland.... En eerlijk is eerlijjk... De Engelsen gaan nu eenmaal anders met hun dieren om dan ons... Met 2 jaar voor de kar heeft bij mij ook de voorkeur niet, maar met 2 jaar drachtig vind ik ook niks...
Maar het gebeurd gewoon regelmatig en de merries lijden er niet altijd onder.

En Engelsen mennen ook anders dan hier... Zit ook verschil in africhting... Goede hoefsmeden zijn ook zeldzaam in Engeland, dus waarschijnlijk is deze merrie gewoon slecht of verkeerd bekapt. Wat je overigens heel veel ziet bij tinkers die uit Engeland komen...
Laatst bijgewerkt door Lucy_1 op 16-11-09 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:18

ik vind het er erg onnatuurlijk uit zien, ik dacht meteen: hoe hebben ze die benen zo hoog gekregen? en ik weet dat voor de kar minder belastend is maar dit slaat echt alles!

het deed me ook denken aan een hackney

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:25

BlackDevils schreef:
ellepel schreef:
toen ik het filmpje zag moest ik denken aan een paard met hanetred op 4 benen.
:+
Dat is volgens mij ook precies wat het is. Als je kijkt hoe slap alles is.
Merrie heeft geen enkele vat op haar rug waardoor die helemaal weg gedrukt wordt. De tact is ook ver te zoeken en het achterbeen wordt op geen enkele manier onder gebracht. Het koot erg ver door en je ziet het achterbeen helemaal strekken in de sprong is de stap. Wel jammer dat er geen filmpje van de draf is vanaf de zijkant.
Een enorme mislukking m.i., niet meer waard dan 2 % van de vraagprijs voor de fricandellen. :D

Beest is nog maar 2 en volgens mij niet helemaal fijn aangeleerd. Om het dier nu gelijk een enorme mislukking te noemen, vind ik kort door de bocht.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:29

Nouja; als ik zoiets zie lopen en het paard zou me qua exterieur helemaal aanspreken, maar dan op zo'n manier lopen, dan haak ik snel af hoor.... tuurlijk kan je altijd dingen nog wat 'vertimmeren'; maar of dit er uit te halen valt.... je weet het natuurlijk niet hoe dit gekomen is, hoe ze haar hebben getraind e.d. maar het risico zou mij veels te groot zijn.

Edit: en daarbij; hoe jong een dier ook is, het afleren gaat natuurlijk áltijd stukken moeilijker dan het aanleren. Misschien heeft het paard zelfs nu al schade opgelopen, of is er inderdaad al wat mis met de achterbenen in de zin van weke koten, hanetred e.d.
Als koper áls je haar dan zou willen kopen, zou ik haar echt eerst medisch helemaal laten keuren en doorlichten...

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:41

Mindim schreef:
Beest is nog maar 2 en volgens mij niet helemaal fijn aangeleerd. Om het dier nu gelijk een enorme mislukking te noemen, vind ik kort door de bocht.
Ook een tweejarige moet normaal over de benen kunnen gaan. Maar met een dergelijk slap gestel denk ik dat het nooit de leeftijd zal halen die een paard normaal doet.
Een aangeboren (erfelijke) afwijking.

ellepel schreef:
ik wil haar wel hebben hoor,hoeft ze niet de frikandellen in..da's zonde :D
Gezien de leeftijd kun je er ook nog wel biefstuk van maken. ;)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:42

Voor een "veel beter dan dit gaat 't niet worden" neigt 't wel een beetje naar een mislukking, zeker voor dit geld.

Als Amerikanen hier van houden zijn ze imo niet helemaal lekker.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 23:49

En de Gipsy's maar lachen als ze weer een Tink voor heeeeeeeeeeeeeeeel veel centjes overseas kunnen sturen :+

Zou mij niets verbazen als dit paardje pas een paar dagen voor een karretje heeft gelopen. Gewoon ervoor geknoopt en gaaaaaaaaaaaaaaaan.
Heeft ze geen biet gekost verder. Echt Gipsy's gold.

Ben toch erg gecharmeerd van dit dametje hoor. Zou haar graag eens los, of aan de hand willen zien lopen want beweging zit erin!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 23:57

Vasthi schreef:
En de Gipsy's maar lachen als ze weer een Tink voor heeeeeeeeeeeeeeeel veel centjes overseas kunnen sturen :+

Zou mij niets verbazen als dit paardje pas een paar dagen voor een karretje heeft gelopen. Gewoon ervoor geknoopt en gaaaaaaaaaaaaaaaan.
Heeft ze geen biet gekost verder. Echt Gipsy's gold.

Ben toch erg gecharmeerd van dit dametje hoor. Zou haar graag eens los, of aan de hand willen zien lopen want beweging zit erin!

Of het paard je wel of niet aanspreekt is inderdaad heel persoonlijk en kwestie van smaak.
Ik vraag mij echter af waar je die 'beweging' ziet; in de stap komt ze zoals gezegd minstens een hoeflengte te kort; haar draf is ook niet echt 'ruim' te noemen. De knie-actie is inderdaad 'extreem', de rest vind ik ook extreem alleen dan vooral in negatieve zin; er is in het filmpje ook echt geen ruime, uitgestrekte draf en/of stap te zien.

Staat die aanbieder, die 'Gipsy's Gold', daar ook om bekend dan? Ik zit verder niet in de Tinkers, maar het lijkt alsof ze al niet zo'n geweldig goede naam hebben dus?

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 00:09

De Tinkers zijn voor de zigeuners hun "goud", vandaar dat men Tinkers Gipsy's gold noemt . Deze fokker ken ik verder ook niet hoor.

Tinkers (met name die van het cobtype) hoeven niet superruim te lopen. Instappen is al meer dan genoeg. In draf laat ze dat al zien. De stap is gehaast en bovendien stapt ze bergop. D

Haar bewegingen zijn op dit filmpje raar vanwege de manier waarop ze gereden wordt. Net wat ik zeg, ervoor geknoopt en gaan (misschien met hier en daar wat hulpmiddelen om haar benen zo hoog op te trekken). Ze scharniert lekker en daarom denk ik dat ze aan de hand een heel ander beeld zal geven.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 02:34

ik vind het er om eerlijk te zeggen afschuwlijk uitzien!

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 09:03

Wat ik eigenlijk niet snap is wat Tinkerland met dit filmpje op de site moet?

De merrie staat overigens op deze site te koop... Staan nog zat andere beauty's op ook :9

http://www.gypsyhorses.co.uk/horseslist.asp?c=1

Wil deze merrie ook wel eens na een paar goede bekapbeurten, los in de wei zien lopen...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 09:07

hier is zoveel mis mee, dat ik er niet eens aan ga beginnen om het allemaal op te noemen......... wat een slappe dweil zeg, met nog een slag in het wiel ook.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 09:18

Ik vind het er echt totaal niet fijn uitzien.. :n

Antics

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:16

Hartstikke leuk een tinkertje voor de kar, maar waarom op deze manier?
Paardje word helemaal weggedrukt.
Ik vind dit eigenlijk wel zielig!
Het ziet er echt niet fijn uit!

En KiWiKo Heeft helemaal gelijk! ;)
Haha, tenmiste duidelijk!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:23

Jeeh ze zakt met haar koten bijna in de grond!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:28

vind het ook geen prettig gezicht, dat koppie van dr....bah!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:32

brrr nee dit ziet er echt niet goed uit en ik ben echt iemand die niet heel snel ziet of een paard goed loopt of niet, maar dit is echt brrrrrr

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:34

Misschien moeten we haar redden? Zullen we een Boktactie opzetten om die 25000 pond bij elkaar te krijgen?
Ze mag wel bij mij in de wei hoor.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:35

Vasthi schreef:
Misschien moeten we haar redden? Zullen we een Boktactie opzetten om die 25000 pond bij elkaar te krijgen?
Ze mag wel bij mij in de wei hoor.

ik sponsor de eerste euro ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:37

Ze staat trouwens ook op marktplaats te koop door uitgeverij Tinkerland uit Eindhoven. Als je op She's electric en tinker googled is de eerste hit de marktplaatsadvertentie.

Vind het bijzonder dat een uitgeverij zich zo in the picture zet met een beestje die echt bizar slecht loopt :n