En een beetje gemak dient de mens hoor....
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

momo_lover schreef:ik ben zelf tegen het scheren, het kost wat aanpassingen en geduld maar die van mij is ook zwart en onder haar zadel netjes wit. Mensen vinden haar ook zielig totdat ik haar afzadel.
Ja er komt nog stof en zand onder vandaan maar als ik niet meer kan rijden als ze nat is geregend kan ik ooit meer rijden. Zit ze ook nog erg onder de modder een zweetmes met punten erover harde borstel en het moet maar even. Nog nooit in de 7 winters maar ook de zomers een drukplekje gehad.
TinkerTom schreef:Bij een goed passend zadel en normaal werk krijgen ze er echt niet zo snel last van hoor. Paarden zijn ook weer niet van suiker...dat vergeten sommige mensen wel eens.
Van de week nog dat we wilde gaan rijden, het regende, gaan we wel of gana we niet.
Tja regenjas en en gaan met die banaan, mijn paard wordt toch wel nat of we nou gingen rijden of niet dus daar hoef je het niet voor te laten hoor.
HummerTime schreef:En dan hebben TS en ik bijvoorbeeld nog het probleem zweten en niet droog te krijgen TinkerTom
En een beetje gemak dient de mens hoor....
Diesel_09 schreef:TinkerTom schreef:Bij een goed passend zadel en normaal werk krijgen ze er echt niet zo snel last van hoor. Paarden zijn ook weer niet van suiker...dat vergeten sommige mensen wel eens.
Van de week nog dat we wilde gaan rijden, het regende, gaan we wel of gana we niet.
Tja regenjas en en gaan met die banaan, mijn paard wordt toch wel nat of we nou gingen rijden of niet dus daar hoef je het niet voor te laten hoor.
Het heeft niks te maken met een goed passend zadel. Ook met een goed passend zadel wil je het zadel op een "redelijk " schone rug leggen omdat je niet wilt dat het zadel schuurt.
En nee, paarden zijn zeker niet van suiker, vandaar dat die van mij lekker de hele dag in weer en wind buiten staat en zich lekker vies mag maken maar daar gaat dit topic ook niet over.
En ja, ik rij ook in de regen en we komen regelmatig drijfnat thuis en ook daar gaat het niet om.
Waar het om gaat (nogmaals) is dat ik een oplossing zoek voor het feit dat ik heel veel moeite moet doen om zijn rug voor het rijden schoon genoeg te krijgen zodat het zadel erop kan. En dit komt omdat mijn stinkerd het liefst de hele dag in de modder wilt rollen en dit zo op zijn huid genesteld zit dat ik dat er niet afkrijg zonder water en spons (en zelfs dan nog echt goed moet poetsen)
Zoals Hummer zegt.. gemak dient de mens... en als ik dit kan oplossen door een regendeken en een beetje scheren.... lijkt me heerlijk.
En dit doe ik eigenlijk al zolang ik haar heb (6 jaar), en haar vachtje heeft er niets onder te lijden. Citaat:Ik ben ook helemaal niet tegen scheren hoor of wat dan ook, heb die van mij ook de afgelopen 2 jaar geschoren, maar het ging idd om het vuil en die van mij is net zo vies hoor die staat ook 24/7 lekker in wind zon en regen...
wanneer hij na het rijden bezweet is stap ik hem op adem en zo gaat ie nat terug de wei op. nog nooit ziek geweest.
het was ook geen aanval ofzo, maar meer van niet te moeilijk doen maar dat zal ook vast anders over komen dan ik bedoel![]()
Heb er vandaag eens op gelet, zo vies als dat ie is, heeft ook behoorlijk wat haar maar als ik tussen zijn vacht kijk is het hartstikke schoon dus schuren zal het niet zo snel.
Maar wanneer je hem scheert zal ik er geen dun regendekentje op doen maar zeker een 200 of 300 grams!
TinkerTom schreef:Ik vind geschoren ook wel mooier, hou niet zo van dat teddybeer maar ach voorlopig vind ik het wel prima
)
)Grit schreef:Wat lastig. Maarja, soms moet je ook iets proberen om te weten of het bevalt.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat de deken van binnen doornat is van het zweet. Dat is wel heel extreem. Hoop voor jou dat het aan deken ligt (wat wel heel kwalijk is) en ze jou een goede waterdichte deken ervoor terug geven. Gelukkig dat je het nog redelijk snel in de gaten had.
Ik worstel met hetzelfde scheerdilemma. Waarschijnlijk laat ik het dit jaar zo. Maar volgend najaar ga ik zeker zijn borst scheren. Hij loopt eigenlijk al vanaf september enorm te zweten.
Hij staat 24/7 buiten en heeft een nul grams regendeken op. Na het rijden even uitzweten en daarna krijgt hij zijn deken weer op (hij is dan nog steeds behoorlijk nat) en gaat hij naar buiten. Het is een bucas met zweetafvoerend fleecelaagje aan de binnenkant. Zijn vacht is altijd mooi droog en zacht, ik zie de dag erna ook geen opgedroogde zweetplekken ofzo.
Dus wat jij wil kan zeker, je hebt nu gewoon pech gehad met de deken.
)