Hoe maken jullie je pony's keuringsklaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 16:47

YWC schreef:
De "toiletteer- en voorbrengdag" van Welsh Belgium

Wordt er in Nederland misschien ook zo'n dag georganiseerd?

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 18:31

volgens mij is er in afdeling Noord door de Kaneelstreek wel eens zoiets georganiseerd. Jong Welsh Nederland is ook van plan om dit in 2010 te gaan organiseren als ik het goed heb begrepen.

_Tien_

Re: Hoe maken jullie je pony's keuringsklaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 19:31

Dat zou echt leuk zijn. Ik ga het in de gaten houden.

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 22:34

kijk eens op www.ronddeschelde.nl die organiseren ook altijd een toiletteer en voorbrengdag! Word meestal georganisserd in Heinkenszand. Dit is denk ik dichter in de buurt voor je dan het noorden!

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 11:09

dion1anouk schreef:
kijk eens op http://www.ronddeschelde.com die organiseren ook altijd een toiletteer en voorbrengdag! Word meestal georganisserd in Heinkenszand. Dit is denk ik dichter in de buurt voor je dan het noorden!

Goeie tip! Dank je wel +:)+

alvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 00:17

Beste mensen,
Ik wou even reageren na het lezen van dit topic. Velen spreken over het wegknippen van de tastharen. Dat is zeer onvriendelijk naar je paard toe. Dat is de enige bron van actieve tastzin die een paard heeft. Dat is hetzelfde als je vingers afknippen. Op vlak van paardenwelzijn is dat absoluut niet aan de orde en is in vele stamboeken net om die rede verboden! Je creeert dus een grote handicap voor je paard.
Doe zelf ook mee aan heel wat keuringen (andere rassen) en heb al heel wat gewonnen, ben dus zeker niet tegen keuringen maar het paard moet wel paard kunnen blijven.
Veel succes voor het nieuwe keuringsseizoen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 10:32

ik geloof dat het paard er niets van voelt als je het kort knipt en het is ook zo na een paar dagen weer aangegroeit....dat is mijn ervaring tenminste

succes met je eigen keuringen en je baardjes...

AnnetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 11:22

Ik knip ze bij ons meestal heel kort zodat ze nog iets te voelen hebben. Groeit zoals inowa zegt ook best wel weer snal aan.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 11:33

Volgend jaar wil ik mijn merrie ook naar de keuring doen, ik zit er alleen sterk aan te twijfelen of ik haar keuringsklaar laat maken, aangezien ik dit zelf niet red kwa tijd. Heeft iemand nog goede adressen hiervoor? Niet dat het al tijd is om haar weg te brengen, maar zo kan ik mij vast orienteren :+

Zitake, succes met je mooie pony!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 18:54

Ik knip de tastharen zelf niet af, baardje zelf onder de kaaktakken wordt wel mooi kort gemaakt, maar de tastharen vind ik zelf niet hoeven. Is, vind ik zelf dan, ook niet zo storend. Maar goed, is idd wel iets wat snel aangroeit.
Bedankt trouwens Temptation. Ik denk haar wel zelf klaar te maken, mss dat ze op de keuring zelf wel voorgesteld wordt door iemand anders of de fokker. Voorbereidingen zal ik gewoon zelf doen denk ik, is gewoon iets wat ik leuk vind.