dressuur & haflinger

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: dressuur & haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:34

Tuurlijk kan dat :D
Ik rijd een haf die ik in een half jaartje naar L2 + 8 heb gereden. Zijn dr nu alleen ff vanwege veulen die over 2,5 maand komt.
Ik start maar zelden op haflingerwedstrijden , op de reguliere wedstrijden loopt ze met regelmaat bovenaan mee :)

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:58

Dat bedoel ik ook jullie starten beide bij de jeugd en ook nog eens met zeer moderne haflingers
beide toppers en van fokkers die al jaren in de top mee draaien
de gemiddele haflinger zal niet echt kunnen tippen aan de kwaliteit van jullie haffies

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 10:43

cam schreef:
je moet er wel rekening mij houden dat je als je alleen knhs wedstrijden rijdt en geen haflingercompetitie je er wel een stuk langer over zal doen om hoog te komen zeker in de M of hoger
als je nog bij de jeugd start zal het ook makkelijker gaan maar denk dat veel mensen die M starten met een haflinger ook veel wedstrijden hebben gestart in de haflingercompetitie
in de gewonen KNHS wedstrijden kom je gewoon vaak jury's tegen die haflingers niet goed genoeg vinden

dus het licht ook aan de jury , bedankt voor het reageren

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:59

cam schreef:
Dat bedoel ik ook jullie starten beide bij de jeugd en ook nog eens met zeer moderne haflingers
beide toppers en van fokkers die al jaren in de top mee draaien
de gemiddele haflinger zal niet echt kunnen tippen aan de kwaliteit van jullie haffies

Toch kan het ook met een ouderwetse haflinger en tussen de paarden. Ik was met Mazzel binnen anderhalf jaar Z1 en binnen 2 jaar Z2 startgerechtigd...

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:08

Efff tussen door heeft er misschien niets mee te maken hoor maar mijn vriendin springt met haar haflinger in het M bij de paarden en heeft winst voor de Z dus Haflingers zijn echt niet alleen boeren knollen..

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:21

ja het kan met een haflinger kan je ook heel hoog tussen de westernpaarden rijden maar dat zijn er gewoon niet heel veel toch
de meeste komen echt niet verder dan de M1/M2
jullie blijven altijd maar zeggen dat Haflingers zo lekker alround zijn inderdaad maar daarom meestal beperkt en meestal niet heeeeel goed in een klasse
ik vind dat je je niet blind moet staren op de gene die het wel kunnen
als ik naar je foto's kijk is mazzel een van de haflingers met ruime gangen en grote veruiming maar dat geld niet voor elke haflinger toch de meeste zijn juist daarin beperkt

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:21

Heb L2 gereden met me superhaffie. heb nu alleen de wedstrijdambitie aan de wilgen gehangen aangezien ik geen zin heb om elke week met em te moeten slepen... maar lopen kunnen ze wel!

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:45

vosje456 schreef:
hoi :D ,
Ik heb een vraagje:
Kan je met een haflinger hoog de dressuur in ? Bijv. M,L? Ik heb zelf nog geen paard/pony , maar mijn ouders zitten er wel over na te denken enzo. Ik wil dan wel graag een haflinger en zelf vindt ik dressuur echt super leuk om te doen. Dus ik was benieuwd of dat samen dus kon (dressuur & een haflinger ).

Groetjes Suzan !

Tuurlijk kan dat!
er Rijden genoeg Haflingers in het Z2 en ZZ-licht!
Ik rijdt zelf ook dressuur met mijn Haflinger en dat gaat prima!
Als je paardje gewoon goed kan dressuren kan je prima wedtrijdjes rijden..
en het is ook altijd wel leuk dat vanuit het stamboek ook paar keer per jaar haflingerwedstrijden worden georganiseerd.. dat is gewoon leuk om aan mee te doen.. ;)

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:47

ArabicQueen schreef:
Efff tussen door heeft er misschien niets mee te maken hoor maar mijn vriendin springt met haar haflinger in het M bij de paarden en heeft winst voor de Z dus Haflingers zijn echt niet alleen boeren knollen..

niet allemaal inderdaad.. ;)
Sommige zijn in het mennen weer beter dan dressuren en andere zijn met springen weer beter dan mennen.. en sommige zijn gewoon lekker om recreatief mee te rijden omdat er niet veel uit te halen valt.. het ligt er beetje aan wat voor bouw je paardje is..
Maar dr zitten er genoeg tussen die super kunnen dressuren en springen inderdaad!
Die van mij is met springen bijvoorbeeld wel beetje lomp want hij heb dan zoiets van nou moet ik echt me benen optillen om daaroverheen te gaan?? maar met dressuur is hij super leergierig en wil hij heel graag..

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:51

vosje456 schreef:
cam schreef:
je moet er wel rekening mij houden dat je als je alleen knhs wedstrijden rijdt en geen haflingercompetitie je er wel een stuk langer over zal doen om hoog te komen zeker in de M of hoger
als je nog bij de jeugd start zal het ook makkelijker gaan maar denk dat veel mensen die M starten met een haflinger ook veel wedstrijden hebben gestart in de haflingercompetitie
in de gewonen KNHS wedstrijden kom je gewoon vaak jury's tegen die haflingers niet goed genoeg vinden

dus het licht ook aan de jury , bedankt voor het reageren

MEE EENS!

wilou_sharon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:53

met elke paard kan je dressuren als je maar oefent lukt het vanzelf ikken zelf dravers die hoor lopendus ja

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 10:30

wilou_sharon schreef:
met elke paard kan je dressuren als je maar oefent lukt het vanzelf ikken zelf dravers die hoor lopendus ja

Okè ;)

maschke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 10:58

klopt, ik ben sinds deze zomer met haflingers bezig en ik moet echt toegeven dat ze niet voor de kwpn ers onder doen. mijn Abe ga ik nu starten. alleen niet iedere jury is atijd even positief, maar dat heb je zelfs bij een kwpn paard. dus ik ben helemaal om voor de haffies!!!!

saral

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 23:49

vosje456 schrijft:

Een stuk langer? Ik heb mijn bink in anderhalf jaar naar de Z weten te rijden. En geen enkele HTC-wedstrijd gereden..

http://www.geloofinjepaard.nl

Groetjes, Sara

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 13:12

Met Renske rijdt ik L1, maar dat vind ik niet echt hoog niveau.
Nico moet nog, maar die zou het zeker wel redden tot het M :j

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 13:42

Allemaal bedankt voor de antwoorden !!!! :D

Arthis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:37

ja dat kan
iemand op de manege bij ons rijd z met halfinger

Doerakje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:22

Ik rijd Z2 met mijn haf tussen de paarden. Begonnen bij de ponýs en daarna moesten we over naar de paarden. In 1,5 jaar waren we Z met winstpunten, en daarbij hebben we vrijwel alles klassen uitgereden.
Dit niet om te pochen, maar om te laten zien dat je er ook met een haflinger en correcte trainging kan komen. Ik heb nooit een jury gehad die mij benadeeld heeft omdat mijn paard toevallig wat kleiner is dan het gemiddelde wat op concours rondloopt.
Haflingers zijn juist vaak erg vergevingsgezind en bewerkbaar, heerlijk om mee te werken :D

mariska97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 19:20

Ja vast wel haflingers kunnen egt super mooi lopen! :D ;)

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 19:24

Leuke verhalen !!!!!