Tandartscontrole bij shet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mariekkk

Re: Tandartscontrole bij shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 01:16

Vijlen met de hand is wel een ander verhaal dan elektrisch vijlen ;)... Ik zou m'n pony niet graag onverdoofd elektrisch laten vijlen, en vind dit zelfs tikkeltje onverantwoord.

prinstesje

Re: Tandartscontrole bij shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 01:23

ik heb geen shet maar gewoon kwpn en hij is flink aan het wisselen. half jaar geleden slokdarmverstopping met daarna longonsteking alleen doordat hij problemen had met wisselen. Beide voortanden zijn er niet uit gekomen en een dubbele rij tanden en 2 doppen op de kiezen die er niet af kwamen en een haak, dus dat was wel nodig. Nu is hij met de volgende ronde bezig en het eten wordt weer moeizamer en hij stinkt echt uit zijn mond dus meteen tandarts gebeld en over 1,5 week komt de tandarts weer. Normaal gesproken (bij zijn moeder) laat ik 1x per jaar checken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 18:39

Mariekkk schreef:
Vijlen met de hand is wel een ander verhaal dan elektrisch vijlen ;)... Ik zou m'n pony niet graag onverdoofd elektrisch laten vijlen, en vind dit zelfs tikkeltje onverantwoord.

Ik laat zowiezo niet elektrisch vijlen ;)
Met elektrisch voelt de behandelaar veel minder wat hij/zij doet, ze moeten ervoor verdoofd worden, en er komt veel warmte vrij wat vervolgens weer de kaak in slaat.
Ik kan begrijpen dat er gebitten zijn waarbij je moet, maar het gros van de gebitten zal handmatig kunnen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 19:12

stef schreef:
Ik laat zowiezo niet elektrisch vijlen ;)
Met elektrisch voelt de behandelaar veel minder wat hij/zij doet, ze moeten ervoor verdoofd worden, en er komt veel warmte vrij wat vervolgens weer de kaak in slaat.
Ik kan begrijpen dat er gebitten zijn waarbij je moet, maar het gros van de gebitten zal handmatig kunnen

Over met de hand vijlen of electronisch zijn verschillende meningen....
Het heeft beide voor en nadelen.

Mijn D.A zei dat het juist steeds meer wordt aangeraden omdat de voordelen groter zijn dan de nadelen...
maar dan nog is voor beide methodes een vakman nodig en alleen dan worden de tanden van je paard goed gedaan... ;)

Mariekkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 21:19

Iedereen zal inderdaad zijn voorkeur voor een methode hebben. Ongetwijfeld zullen zowel met de hand -als elektrisch vijlen, hun voor -en nadelen hebben.

Mijn pony had de eerste gebits-behandeling zoveel 'vijlwerk', dat de ene tandarts (die met de hand vijlt), mij doorverwees naar een andere tandartse die dit elektronisch doet. Deze eerste tandarts vond het namelijk niet eerlijk ten op zichte van mijn pony om 3 uur bezig te zijn met handmatig vijlen, terwijl dit elektrisch in een kortere tijd gedaan kon worden.

Overig is mijn tandartse die elektrisch vijlt erg vakkundig. Ik stuur niet zomaar de eerste de beste met die grote elektrische vijl m'n pony dr mond in ;)