Henkjan schreef:Wij hebben een Zeoliet X Purioso X Joost. Wordt volgend jaar gedekt door Zirocco blue.
Intelen op de karlastam
goed idee. Ik heb zelf Jupilot op mijn lijstje staan. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Senja_x schreef:In tygo zit Landgraff en Purioso, Landgraff geeft lange benen en Furioso kan soms wel slecthe been werk geven in bepaalde combi's IN tygo zitten ook nog wel wat andere volbloeden die kunnen aanhaken bij de moederlijn dus het zou me niet verbazen.
Wat is er mis met het beenwerk is het voos ofzo?
Senja_x schreef:Henkjan schreef:Wij hebben een Zeoliet X Purioso X Joost. Wordt volgend jaar gedekt door Zirocco blue.
Intelen op de karlastamgoed idee. Ik heb zelf Jupilot op mijn lijstje staan.

liesje23 schreef:Ik meld me hier ook met twee nakomelingen uit de karla/morka stam.
De paarden staan in mn profiel.
Hamorka ( Ulster x Pericles xx) is onze merrie, en daaruit hebben we Attitude ( v. Future) gefokt.
Onze 1e fokproduct uit Hamorka ( v. Ronaldo) hebben we verkocht, en loopt nu M2.
Leuk dat hier een topic over loopt.!
iris_okke schreef:liesje23 schreef:Ik meld me hier ook met twee nakomelingen uit de karla/morka stam.
De paarden staan in mn profiel.
Hamorka ( Ulster x Pericles xx) is onze merrie, en daaruit hebben we Attitude ( v. Future) gefokt.
Onze 1e fokproduct uit Hamorka ( v. Ronaldo) hebben we verkocht, en loopt nu M2.
Leuk dat hier een topic over loopt.!
Jij hebt duidelijk eentje van de Karla stam. Hoe oud?
Emski schreef:.....
Karla was zelf een grote merrie. Vergeet niet dat we jaren teruggaan in de tijd. 20 jaar geleden was 1.65 een mooie maat, nu wordt dat "klein" genoemd. Tegenwoordig wil men ook in de springsport van die kastelen van liefst 1.75. Helemaal geen garantie voor een goed springpaard, want wie herinnert zich niet die kleine duvel Ratina Z (stond toen nog op Zangersheide)? Piet Raaymakers kon zo ongeveer met z'n voeten bij de grond, ik denk dat ze krap 1.60 was. Maar wel goud op de Olympics. Tenslotte: denk aan cumulaties die id loop van de jaren ontstaan. Soms is een vader of moeder uit een bepaalde stam (Karla in dit geval) minder dominant en krijg je een fokprodukt wat anders uitvalt dan verwacht.............Gr Emski

caro29 schreef:@ chilly wat een mooie merrie...