Advies gezocht bij aankoop 2.5 jarige hengst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:13

Bandida schreef:
sarabande schreef:
Vast niet als bitloos recreatie beessie

Zeg nu nog dat sommige zogenaamde sportruiters zich niet verheven voelen boven de rest }:0 .

Nee geeft aan dat je totaal geen zicht op deze markt en kwaliteit hebt.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:16

Alane schreef:
jonge hengsten geboren 2007, worden aangeboden vanaf 1750 euro (voor de sport ggk, kleine bemerking) soms zijn ze wat klein 1.60 m soms wat jeugdig..

Ja, neem voor max. 2500.. dat vind ik een correcte prijs voor de verhouding risico/potentieel. Je weet nog helemaal niks van zo'n 2,5 jarige, maar als je er heel veel in investeert heb je misschien voor jaren een zalig wedstrijdpaard. Misschien, en vanzelf komt het niet, mocht je zoiets in uurlonen uitrekenen...pfoe

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:17

sarabande schreef:

Kan je ophouden met persoonlijke opmerkingen te maken, je hebt geen idee.

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:18

Bandida schreef:
sarabande schreef:

No offence maar blijkbaar gezien jou denkwijze over de handel/fokkerij, heb je er vrij weinig verstand van ...
Of lijkt dat maar zo?? :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:19

Bandida schreef:
sarabande schreef:

Ik maak geen persoonlijke opmerken, maar relateer ze aan jouw prijsindicatie

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:20

Rambobo schreef:
No offence maar blijkbaar gezien jou denkwijze over de handel/fokkerij, heb je er vrij weinig verstand van ...

No offence maar ik ben niet de enige die hier opmerkt dat 5000 er dik over is.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:21

sarabande schreef:
Ik maak geen persoonlijke opmerken

Dan ben je niet al te taalvaardig.

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:22

Bandida schreef:
Rambobo schreef:

No offence maar ik ben niet de enige die hier opmerkt dat 5000 er dik over is.

en laten dat toevallig ook geen "fokkers" zijn, en met fokkers bedoel ik in dit geval kwpn en meerdere veulens per jaar

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:23

Volgens degene die bij ons altijd de paarden op de foto zet (röntgenologisch), is er tegenwoordig bijna bij één op de drie paarden wel iets te vinden op de foto's. Met dat in het achterhoofd is een paard wat helemaal goed is op de foto's minder vanzelfsprekend dan veel mensen denken. Daar moet dus ook voor betaald worden.

Een goed gefokt , gezond paard is gewoon iets waard en dat heeft niets te maken met imago, maar meer met niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

Het blijkt wel weer dat zowel bij de "sjiké" ruiters als bij mensen als Bandida veel vooroordelen heersen. Jammer.
Overigens voelen de profs zich echt niet te goed voor een paard van 1500 euro als dat paard gezond is en goed kan lopen of springen. De kans is alleen niet zo groot dat je zo een kunt vinden voor zo'n bedrag en dus is de vraag of je tijd moet gaan steken in zo'n zoektocht.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:24

Bandida schreef:
sarabande schreef:
Ik maak geen persoonlijke opmerken

Dan ben je niet al te taalvaardig.

Denk je? Dit is bijvoorbeeld een zeer persoonlijke opmerking waaruit ook blijkt dat je mij niet kent en net zoals over die prijs maar wat roept.

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:27

Karolien_ schreef:
Volgens degene die bij ons altijd de paarden op de foto zet (röntgenologisch), is er tegenwoordig bijna bij één op de drie paarden wel iets te vinden op de foto's. Met dat in het achterhoofd is een paard wat helemaal goed is op de foto's minder vanzelfsprekend dan veel mensen denken. Daar moet dus ook voor betaald worden.

Een goed gefokt , gezond paard is gewoon iets waard en dat heeft niets te maken met imago, maar meer met niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

Het blijkt wel weer dat zowel bij de "sjiké" ruiters als bij mensen als Bandida veel vooroordelen heersen. Jammer.
Overigens voelen de profs zich echt niet te goed voor een paard van 1500 euro als dat paard gezond is en goed kan lopen of springen. De kans is alleen niet zo groot dat je zo een kunt vinden voor zo'n bedrag en dus is de vraag of je tijd moet gaan steken in zo'n zoektocht.

Ik heb ook een steengoede merrie kunnen een kopen voor een "schijntje" (vergeleken met wat ze waard is)
Heb al een aantal x een bod gehad wat 3x zo hoog was als wat ik ervoor heb betaald + de kosten die ik tot nu toe heb gemaakt ...
Dit was dus ook een lucke shot en zal me niet zo snel meer overkomen.

Ik heb het paard IRL gezien en ik kan zeggen dat het de VP absoluut waard is ...

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:30

Karolien_ schreef:

Als het nu een merrie was, was het een ander verhaal Karolien. Jonge hengsten waarvan nu al duidelijk is het geen keuringsmateriaal is en die dus nul fokwaarde hebben..daar worden er ieder jaar 6,500 van geboren. Een handjevol is goed voor topsport, neem dat met een paar honderd een poging wordt gewaagd. Als je voor die gok op 2,5 al zo veel geld neer legt hou je jezelf toch voor de gek.

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:33

Bandida schreef:
Karolien_ schreef:

Als het nu een merrie was, was het een ander verhaal Karolien. Jonge hengsten waarvan nu al duidelijk is het geen keuringsmateriaal is en die dus nul fokwaarde hebben..daar worden er ieder jaar 6,500 van geboren. Een handjevol is goed voor topsport, neem dat met een paar honderd een poging wordt gewaagd. Als je voor die gok op 2,5 al zo veel geld neer legt hou je jezelf toch voor de gek.

E5000,- voor een gezond paard/goed papier/goede gangen veel geld??
whahaha nouu als dat de werkelijkheid was had ik al een stal vol staan met goede paarden!
tegenwoordig betaal je voor een manegepaard al E3000,-

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:34

Hoe veel ruiters rijden nu in de topsport? Juist de mensen in de "gewone" wedstrijdsport vormen een grote markt. Ook die hebben graag een goed en gezond paard, maar hebben dat beetje extra niet nodig. Sterker nog, dat is vaak te veel.

Bandida, laten we het erop houden dat we van mening verschillen.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:34

ik snap niet waarom je op bokt advies gaat vragen over iemand anders zijn paard, heb je profiel gezien en jij lijkt mij niet iemand gezien de prestaties en je handel in paarden die advies op bokt nodig heeft. Als het mijn paard was die je hier neer zou zetten zou ik je wat :(

of de eigenaar moet hier van weten en heb je toestemming verleend :+

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:35

Rambobo schreef:

Kom je paarden dan maar 200 km naar het zuiden kopen zou ik zo zeggen. Je kan hier in de meeste maneges gelijk wat opladen voor 1500.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:38

Karolien_ schreef:
Bandida, laten we het erop houden dat we van mening verschillen.

We verschillen niet van mening. Ik had met plezier 5000 (of meer) betaald voor een goed gefokt, gezond, betrouwbaar weekend-sportpaard (jumping wel), maar wel voor een goed ingereden paard + voor een merrie met een degelijk papier. Ik vind alleen een 2,5 jarige hengst zoiets niet waard.

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:40

meredith schreef:
ik snap niet waarom je op bokt advies gaat vragen over iemand anders zijn paard, heb je profiel gezien en jij lijkt mij niet iemand gezien de prestaties en je handel in paarden die advies op bokt nodig heeft. Als het mijn paard was die je hier neer zou zetten zou ik je wat :(

of de eigenaar moet hier van weten en heb je toestemming verleend :+

zozo grote mond heb jij zeg!
overigens wordt nergens de naam van de eigenaar vermeld
en buiten dat wordt er door de TS ook geen slecht woord over de hengst/eigenaar gezegd

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:41

Bandida schreef:
Rambobo schreef:

Kom je paarden dan maar 200 km naar het zuiden kopen zou ik zo zeggen. Je kan hier in de meeste maneges gelijk wat opladen voor 1500.

Thanks voor de tip, die onthoud ik hier durven ze om voor een versleten oud manegepaard E3000,- te vragen en geloof me ze krijgen het er nog voor ook :(

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:45

Bandida schreef:

Dit topic gaat, het is je misschien ontgaan, over een gezond paard.
Die liggen in het zuiden niet voor het opscheppen.
Vandaar dat die mensen uit het zuiden in Nederland paarden komen kopen en vaak grif het dubbele of meer neerleggen voor zon paard.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:47

Hmmm, vind 7000 erg veel voor een 2,5 jarige hengst...

Heeft hij zo'n bijzondere moederlijn?

Ik ga eerder met Kiwiko mee... 3500 euro vind ik een mooie prijs...

Rambobo

Re: Advies gezocht bij aankoop 2.5 jarige hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:48

prijs is E5000,-

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:55

sarabande schreef:
Die liggen in het zuiden niet voor het opscheppen.
Vandaar dat die mensen uit het zuiden in Nederland paarden komen kopen en vaak grif het dubbele of meer neerleggen voor zon paard.

Excuseer? Genoeg gezonde sportpaarden hier hoor. Dressuurpaarden niet nee, die zullen idd uit een buurland moeten komen.
Laatst bijgewerkt door Ruga op 18-10-09 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:56

Het ligt er uiteindelijk maar aan wat je eisen zijn. Bagger, gezond of niet gezond, die ik nog niet gratis zou willen hebben is er genoeg op de markt. Maar een paard met het gouden draadje dat veel potentie heeft voor de sport is veel minder makkelijk te vinden en daar hangt een bepaald prijskaartje aan. Dat hij geen hengstenkeuringsmateriaal is zegt mij niets. Dat kan om zo veel redenen zijn, afstamming, predikaten in de moederlijn, jeugdigheid enz. Voor kwaliteit betaal je gewoon of je moet veel mazzel hebben.

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:58

Nikka schreef:
Het ligt er uiteindelijk maar aan wat je eisen zijn. Bagger, gezond of niet gezond, die ik nog niet gratis zou willen hebben is er genoeg op de markt. Maar een paard met het gouden draadje dat veel potentie heeft voor de sport is veel minder makkelijk te vinden en daar hangt een bepaald prijskaartje aan. Dat hij geen hengstenkeuringsmateriaal is zegt mij niets. Dat kan om zo veel redenen zijn, afstamming, predikaten in de moederlijn, jeugdigheid enz. Voor kwaliteit betaal je gewoon of je moet veel mazzel hebben.

inderdaad :Y)