Hengstencompetitie 2009/2010

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 15:56

celano schreef:
In vind 3,50 niet veel voor een dagje kijken via internet.

Nee, maar het is dan wel jammer dat het nog niet helemaal vlekkeloos draait.
Ik heb vanmorgen een paar proeven gemist en de Z heb ik vanmiddag helaas ook gemist.

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 15:57

KarinvdM schreef:
celano schreef:
In vind 3,50 niet veel voor een dagje kijken via internet.

Nee, maar het is dan wel jammer dat het nog niet helemaal vlekkeloos draait.
Ik heb vanmorgen een paar proeven gemist en de Z heb ik vanmiddag helaas ook gemist.

Ja, dan is het ineens wel heel duur! Ik wilde vanavond gaan kijken naar de springpaarden, maar geen aanrader dus?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 15:59

Het gaat nu steeds wel goed. :)
Ik heb nog gemaild met Uhorse en ze gaven toe nog wat problemen met de verbinding te hebben. Ik mag nu gratis nog een dag kijken, netjes opgelost dus!

Charly1989

Re: Hengstencompetitie 2009/2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 16:03

Leuk Andretti gewonnen :D.. was als 2 jarige een fijne hengst om mee te werken. Leuk dat ie het zo goed doet.
Joop heeft ook weer een goeie dag vandaag :D.. 2 hengsten in de top 3

Janniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 17:13

Ik ben net terug uit Assen en heb alleen de A jaargang gezien. Ik vond het er heel rustig, weinig publiek. Andretti vond ik wel het beste. Ik vond Apache ook wel een mooi beest. Alleen was deze nogal hengst en had dus ook veel last van spanning.

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:33

Leuk voor Andretti, ik heb dan misschien wel de goede keuze gemaakt!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 19:11

Heeft er toevallig iemand foto's gemaakt?

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:20

Ben wel geweest, maar geen foto's...

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 19:24

Kunnen we een verslagje verwachten dan :D

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:52

Margreet je maakt me nieuwschierig!

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:25

Een volkomen uitgekleedde competitie met een minimale deelname waarbij ik me afvraag of het nog zin heeft om mee te doen of, minstens zo erg,
er als toeschouwer die reis/ kaartje/tijd in te steken.
Startlijsten doen er niet meer toe, je wilt een aantal hengsten zien die wel aangemeld zijn maar om wat voor reden dan ook,
het af laten weten.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:32

Dit probleem is (helaas) niets nieuws .....
Ik maak eigenlijk elk jaar opnieuw mee, dat er 1 of meerdere hengsten, waarin ik geinteresserd ben ,in Hengelo (waar ik altijd naartoe ga) niet op komen dagen.
Tja , en dan zit je wel wat beteuterd op de tribune. :\

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:58

Ik heb wel foto's maar zet ze nu niet meer op internet, ga eerst slapen foto's komen later!

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 07:54

Deelname is idd wel erg minimaal, zonde hoor.
Ben benieuwd naar de foto's Inge!

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:47

Hier enkele foto's, steeds 1 foto per hengst resterende foto's van dezelfde hengst in een link.
Sommige foto's zijn een beetje bewogen, ik heb niet zo'n superdeluxe spiegelreflex :Y) .
Van Ziesto, Zjengis Kahn, Armani en Andretti heb ik nog filmpjes, die zet ik straks op YouTube.
Filmpjes zijn van betere kwaliteit ;-)

Wynton met Madeleine Witte
Afbeelding

http://farm4.static.flickr.com/3126/403 ... c06451.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2505/403 ... ed195c.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2485/403 ... c23fb9.jpg

Ziesto met Gerdine Maree
Afbeelding

Andretti met Theo Hanzon
Afbeelding

http://farm3.static.flickr.com/2757/403 ... 17f06c.jpg

Apache met Emmelie Scholtens
Afbeelding

Armani met Hans Peter Minderhoud
Afbeelding

http://farm3.static.flickr.com/2791/403 ... 77b02b.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2628/403 ... 4e95dc.jpg

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 06:56

celano schreef:
liliputter schreef:
Voorgaande jaren was het altijd gratis, vind het onzin dat ze dat nu ineens veranderen!

Maar (niet aanvallend bedoeld): wie vind jij dan dat de productie moet betalen? KWPN? Concours? Producent? Geen van allen zit op die kosten te wachten. Ik vind het wel reeel dat de gebruiker de kosten betaalt. (ik had natuurlijk ook liever gratis gehad)

Ik vind dat niet reëel. De stamboeken en hengstenhouders hebben baat bij veel dekkingen en het is ter promotie van hun hengsten. Ik vind dat dat openbaar en toegankelijk moet worden gemaakt voor iedereen zonder dat mensen er weer voor op kosten te moeten worden jagen. Als ze het dan toch willen afschermen behoud het dan voor aan leden.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 08:01

Mee eens ; helaas is het altijd nog wel zo dat je bij de HC zelf ook entree moet betalen .

Gelukkig is dat sinds enkele jaren (nadat ik en hoogstwaarschijnlijk ook anderen ;) een brief daarover heb geschreven) bij de NMK nu wel anders -maar dat even terzijde. :D

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 08:57

Het zijn bijna altijd de vrouwen die op de centen passen :D

Lilliputter heeft het m.i. over de drie-en-eenhalve euro voor het live-verslag op internet.
Lijkt mij een redelijke bijdrage.
Ook de 10 euro voor de toegang lijkt mij geen enkel probleem, als fokker krijg je er wel wat voor terug tenminste bij een grotere deelname.

De fokkers zouden hun ongenoegen kunnen laten blijken door bijv.alleen nog maar te dekken met hengsten die zich niet verstoppen en wél op komen dagen ;)
Het zijn vaak toch de beteren.

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 09:53

misterA schreef:

Lilliputter heeft het m.i. over de drie-en-eenhalve euro voor het live-verslag op internet.
Ook de 10 euro voor de toegang lijkt mij geen enkel probleem, als fokker krijg je er wel wat voor terug tenminste bij een grotere deelname.
De fokkers zouden hun ongenoegen kunnen laten blijken door bijv.alleen nog maar te dekken met hengsten die zich niet verstoppen en wél op komen dagen ;)

Precies, wel bij een grotere deelname. Assen viel mij kwa prijs niet tegen, 10 euro en gratis parkeren. Hengelo is al duurder (ik meen vorig jaar 12.50 en 5 euro parkeergeld dus 17,50). Ik kom alleen voor de dressuurhengsten en als daarvan ook nog eens de helft afmeldt of zich al niet eens aanmeldt dan is dat best prijzig. (Kaartje is de hele dag geldig, dus als je ook - of alleen - voor de springers komt heb je absoluut waar voor je geld).

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 09:58

misterA schreef:

Dat had ik begrepen :j
Het is toch voor ggk hengsten verplicht 2(of is het 3) jaar deel te nemen aan de HC ,en ook minimaal op 3 locaties ?

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 10:30

Voor de 4-en5 jarigen, dus de klasse L en M is het verplicht, minimaal 3 van de 4 voorronden.
Bij de Z-jaargang, dus de klasse M, telt de uitslag van de Pavo-cup mee.
Zhivago had dus een riante voorsprong.

De 6-jarigen, de klasse Z, zijn niet meer verplicht mee te doen.
Willen ze echter deelnemen aan de finale in Den Bosch, dan moeten ze minimaal drie van de vier vooronden hebben gelopen.
Het wordt dus druk in de volgende wedstrijden.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 11:10

MargreetB schreef:
misterA schreef:

Precies, wel bij een grotere deelname. Assen viel mij kwa prijs niet tegen, 10 euro en gratis parkeren. Hengelo is al duurder (ik meen vorig jaar 12.50 en 5 euro parkeergeld dus 17,50). Ik kom alleen voor de dressuurhengsten en als daarvan ook nog eens de helft afmeldt of zich al niet eens aanmeldt dan is dat best prijzig. (Kaartje is de hele dag geldig, dus als je ook - of alleen - voor de springers komt heb je absoluut waar voor je geld).

Heb je een Divoza-klantenkaart/pas?
Dan krijg je 20% korting in Hengelo, kan je net een half patatje voor halen :=

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 13:16

Mansolein schreef:
Ik vind dat niet reëel. De stamboeken en hengstenhouders hebben baat bij veel dekkingen en het is ter promotie van hun hengsten. Ik vind dat dat openbaar en toegankelijk moet worden gemaakt voor iedereen zonder dat mensen er weer voor op kosten te moeten worden jagen. Als ze het dan toch willen afschermen behoud het dan voor aan leden.

Dat een live-stream geld kost is duidelijk. Dat iemand die kosten moet betalen ook. De vraag is alleen wie. Het KWPN vindt bv voor de hengstenshow in Den Bosch een live-stream niet nodig en heeft daar dus geen geld voor over. Als de leden van het KWPN het daar niet mee eens zijn, moeten ze dus bij het KWPN zijn om dat kenbaar te maken. Een aktie om dan maar naar de hengten te gaan die wel openbaar bekeken kunnen worden zet geen zoden aan de dijk. Dan weet het KWPN nog niet dat je het er niet mee eens bent. Als uHorse die livestream zou verzorgen is het ook nog zo dat iedere hengst wordt opgenomen in de database van uHorse en kun je daar de beelden van die hengst opvragen wanneer je wilt. Die database is nu nog klein, maar groeit met ieder evenement die ze bezoeken. Zo'n database lijkt me in het belang van iedere fokker, dus ook in het belang van de KWPN. Maar zolang een organisatie niet bereidt is voor iets dergelijks te betalen zal het geld ergens anders vandaan moeten komen, zo eenvoudig is het.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 12:16

Blijft uhorse.tv het uitzenden of komt horsus.nl/filmloop ook nog in actie?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 18:25

Wynton wint Z, Zhivago wint M en Andretti wint L