janderegelaa schreef:MargreetB schreef:Er staat niet dat hij gáát dekken, maar áls hij veulens zou krijgen dan komen die in het Vb. Voor echte goedkeuring zou hij idd eerst nog een verrichtingstest moeten lopen en aan de veterinaire eisen voldoen. Die medische molen hoeft dus kennelijk niet (meer) voor de erkenning, aangezien er staat dat het veterinaire rapport ids zal worden geplaatst; daaruit maak ik op dat dat dus al gewoon bekend is.
(edit: ik ben trouwens wel erg benieuwd naar dat rapport)
De veterinaire eisen voldoet hij blijkbaar aan want ze gaan het publiceren in IDS. Hengsten die GP lopen met deze scores hoeven geen verrichtingsonderzoek te lopen en doen normaliter alleen een 5 daags onderzoek naar stalgedrag maar dat hoeft Totilas blijkbaar ook niet meer te doen.
Erkenning of goedkeuring maakt niets uit als de veulens toch in het VB komen.
Ik meen recentelijk nog ergens te hebben gelezen dat de veterinaire eisen bij erkenning soms 'losgelaten' worden. Of liever gezegd: minder strak worden gehanteerd, maar dan wel alleen maar bij hoge uitzondering en als daar wel wat tegenover staat. (Nou lijkt me dat laatste bij Totilas niet echt een vraag). Weet niet meer waar ik het gelezen heb, dacht Kwpn-site of anders IDS. Dus of hij helemaal 'voldoet' is nog maar de vraag.