KWPN Afstammelingenkeuringen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:19

Heel kort door de bocht: ik vond het best bewegende veulen van Zhivago minder dan de "minste" van Ampere.
Ze lieten echt fantastische bewegingen zien, in alle drie basisgangen. De galop is super, de veulens kunnen schakelen, ook de karakters leken prima, wat brutaler dan de veulens van Zhivago, die aan de moeder geplakt zaten.

Speciaal nog bij de veulens van Ampere op de beenstanden gelet, een enkele zwaaide iets met een voorvoet, verder heb ik de veulens van me af zien draven, een enkele wat hakkig maar ook een paar die eerder wat wijd gingen.

Iemand de veulens van Zambuka gezien? De berichten waren niet erg positief.

Lilliputter

Re: KWPN Afstammelingenkeuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:20

Zambuca was ook vandaag ja! Het kwpn mag wel is opschieten met die rapporten...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:23

Dus Zhivago valt wat tegen over het algemeen genomen??
Hm jammer, had ik niet verwacht.
Driekwart broer Vivaldi doet het beter dus... apart blijft dat toch he? Af en toe snap ik er niks meer van...

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:24

Vivaldi doet het overduidelijk beter, had het Zhivago zo gegund. Ook heel erg gehoopt. Vond het helaas wat tegen vallen...

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 19:59

Ik heb ff gekeken op de video, nr 3, 9, 12, 15, 16 en 20 heb ik er volgens mij niet op staan bij Ampere, klopt dit??

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:02

Het ligt in onze planning om naar de afstammelingenkeuring van Alexandro te gaan. Zijn eerste kampioensveulen is al weer binnen.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:05

Vandaag was de dressuurcommissie op pad om de veulens van Zambuca, Zhivago en Ampère te beoordelen

Evenals vorig jaar zal aan het einde van elke dag waarop een afstammelingenkeuring plaatsvindt er een korte samenvatting van het rapport op deze site geplaatst worden.

Onderstaand de korte samenvattingen de hengsten.

Zambuca (Scandic x Biotop)
Collectie uniforme, ruim voldoende ontwikkelde veulens die ruim voldoende in het rechthoeksmodel staan. De draf is ruim voldoende van ruimte met een goede voorbeentechniek en een achterbeen dat goed gebogen wordt maar meer tot dragen moet komen. De veulens galopperen makkelijk aan en hebben dan een goede ruimte en balans. In beweging zouden de veulens meer bergop moeten gaan

Zhivago (Krack C x Jazz)
Collectie uniforme, ruim voldoende ontwikkelde, hoogbenige veulens die ruim voldoende in het rechthoeksmodel staan en regelmatig overbouwd zijn. De draf is voldoende van ruimte en moet meer lichaamsgebruik hebben. De galop is voldoende van ruimte en balans. In beweging moeten de veulens meer schoudervrijheid hebben, meer bergop gaan en het achterbeen moet resoluter ondergebracht worden.

Ampère (Rousseau x Flemmingh)
Collectie uniforme rijtypische, ruim voldoende ontwikkelde veulens die ruim voldoende in het rechthoeksmodel staan. De draf is goed van ruimte met een zeer goed lichaamsgebruik. De veulens galopperen makkelijk aan en hebben dan een goede ruimte. In beweging gaan de veulens bergop, hebben dan veel balans, houding en kunnen goed schakelen.

De volledige rapportage wordt gepubliceerd in “In de Strengen” wanneer alle afstammelingenkeuringen zijn voltooid.

Komende dinsdag gaat de springcommissie voor het eerst op pad. Dan worden veulens bekeken van Lexicon, Kreator xx, O’Brien en Applaus.

(KWPN, overname zonder bronvermelding toegestaan.)

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 20:09

Nou dan hebben we deze keer toevallig naar dezelfde veulens gekeken :+ }> 8-)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:49

Gave foto's weer Sjoert!!! De Ampere spreekt me wel aan :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:50

Hij heeft er nog een geleverd :D
Die mag ik hier vast ook wel bijzetten.
Ze waren allemaal zo gaaf dat ik amper kon kiezen welke bij het nieuwsbericht moest komen te staan.

Afbeelding
(Sfeerfoto van een Zhivago veulen)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:51

Dat is de Zhivago x Ferro!

elude

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:57

Heeft iemand hier foto's van de Zhivago x Sandreo?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 22:08

Yeps.
Zal ik je morgen pb'en :)

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 09:44

Sjoert, zet je niet alle foto's van de afstammelingenkeuring op je site?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 11:54

Nee, geen tijd voor. :)

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 12:05

Hier de video van nakomelingen ampere: http://www.vimeo.com/6326505

Als je de video op full screen bekijkt, is er aan de rechter bovenkant in het scherm de mogelijkheid om scaling off te zetten, anders vertekend het nog al

Rachral

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 13:03

MargreetB schreef:
ART_UMA schreef:
Ja inderdaad druk zat, wat zeg ik, bij van Uytert hadden ze 300 boekjes beschikbaar en nog greep de helft (waaronder ikzelf) mis!!! Dus als iemand de nummers en afstamming ff opgeeft, kan ik ze in de video plakken.

In z'n algemeenheid was ik niet kapot van de veulens van Zhivago. Ze waren best aardig gebouwd, hals was wel goed, spronggewricht leek zo hier en daar wat grof, maar in beweging vond ik het toch wel wat beperkt. Galop ging nog wel, maar draf had toch maar beperkte schoudervrijheid. De veulens leken wel koel en er zaten 2 echt wel grote veulens tussen (geen boekje dus weet ook niet hoe oud ze zijn).

De ampere veulens konden in z'n algemeenheid goed bewegen, zo hier en daar veel afdruk en voorbeen werd leuk weggezet. Spronggewricht werd best actief gebogen. Het lijkt toch wel dat Ampere verfijnt ten opzichte van de merries (waartussen erg veel predicaten zaten). Hoofden allemaal met veel uitstraling. Voorbeen werd netjes recht weggezet, achterbeen kon ik wat lastig beoordelen, maar het "koehakkige" van papa viel mij niet storend op, was misschien iets aanwezig?? Maat is voor mijn merrie een zorg en daar werd ik niet echt in gerustgesteld. Veulens waren heter dan die van Zhivago, maar niet overdreven druk leek me, wel alert.

De halzen van de Zhivagoveulen kwamen bijna allemaal te diep uit de borst met te weinig bovenhalsbespiering. Het verloop van de hals in de schoft - rug is slecht. De veulens hebben allen een korte steile schouder met weinig tot geen schoft. Daardoor lopen ze op de voorhand en komen achter niet tot ondertreden.

Ampere drukt zijn stempel op zijn veulens die zonder uitzondering makkelijk en soepel over de benen gaan en een mooi beeld geven. Zijn eigen koehakkigheid heb ik op een enkele uitzondering niet kunnen waarnemen. Wel viel mij op dat hij merries die achter nogal eng liepen mooi corrigeerde met een correct bewegend veulen.

Opvallend aan de rapportage van de keuringscommissie is dat slechts 2 gangen, de draf en galop vermeld worden.
Bij alle drie de hengsten was de stap, van de nakomelingen, net voldoende.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 13:20

Super!!! Dank je wel! Zo heb ik het toch nog kunnen zien. Ik vind er echt een paar positieve uitschieters tussen zitten, met name de Negro en de 2 Cabochons. Die uit de Jazz ging erg wijd achter en er zaten ook een paar hele gewone tussen waarbij wel moeten worden opgemerkt dat deze uit matige moeders kwamen. Deze mochten dan meer veer, afdruk en schoudervrijheid hebben maar dat hadden de moeders ook niet.
Over het algemeen vind ik wel dat hij model en beweging kan toevoegen. Hij heeft echt verbetert op de meeste merries qua houding, model en beweging.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 13:22

Rachral schreef:
Opvallend aan de rapportage van de keuringscommissie is dat slechts 2 gangen, de draf en galop vermeld worden.
Bij alle drie de hengsten was de stap, van de nakomelingen, net voldoende.

Dat is ook erg moeilijk te beoordelen bij veulens door al die spanning, ze stappen bijna allemaal kort en dribbelig daardoor. Je kan niet verwachten dat ze ontspannen over de rug, door het lijf, vanuit de schouder stappen.

Rachral schreef:
Ampere drukt zijn stempel op zijn veulens die zonder uitzondering makkelijk en soepel over de benen gaan en een mooi beeld geven.

Mwoah zonder uitzondering wil ik niet zeggen maar zoals eerder vermeld liepen er ook sommige erg matige merries bij de mindere veulens.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 13:24

ja suzanne daar zat ik ook naar te kijken net, die uit de jazz x ferro is HEEL comisch achter, niet alleen wijd maar ook gewoon echt krom (sorry!!) aan het begin ook 1 dat ik denk... die kan beter naar het zwembad haha
verder een stel nette veulens met een mooie houding, maar blijf nogsteeds de meeste fan van eos utopia ;) hahaha

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 13:25

essiesilly schreef:
maar blijf nogsteeds de meeste fan van eos utopia ;) hahaha

Welke was dat? Liep deze ook mee?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 13:30

uhm veulenkampioen 2009 ;):D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 13:32

essiesilly schreef:
uhm veulenkampioen 2009 ;):D

Ja maar wat voor een was dat er? En liep deze ook mee bij de afstammelingenkeuring??

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 13:36

ampere x negro
ik geloof niet dat deze meeliep op de afstammelingen keuring.
zij wonen in belgie

Rachral

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:14

De Ampere x Negro x Donnelhall was er ook!

Heel fijn beestje dat super kan lopen!

Uiteraard op de betere moeders die sterk konden bewegen brengt hij de betere veulens!
Vind ik heel normaal toch?

Bij de gewone merrie wil hij wel nog verbeteren.