Is er nu zo weinig vraag naar shetlanders?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:56

Elinaa schreef:
jij leest geloof ik dingen tussen de regeltjes door? want ik lees niks over stamboek
alhoewel ik zeker wel van mening ben dat je wat meer achtergrond informatie kunt hebben.

Denk dat ik het verkeerd gelezen heb :)
Vind wel dat je op marktplaats heus wel leuke pony's kan vinden hoor...

dromi

Re: Is er nu zo weinig vraag naar shetlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:58

Op marktplaats kan je best leuke beestjes vinden, maar je moet goed zoeken..

Maar een goed shetje vinden is tegenwoordig helemaal niet zo makkelijk meer.

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:10

Dat probleem is er niet alleen bij Shetten, maar ben er wel mee eens dat er erg veel shetten te koop staan. Vaak zonder papieren en voor een klein prijsje.

Wij hebben al erg lang een haflingerruin te koop. 4 jaar, grote! maat, wel onbeleerd, maar met papieren en iedereen wil er gewoon niks voor betalen. Ook dat komt doordat er steeds meer haflingers bijkomen zonder papieren en dus goedkoper zijn. Erg zonde, want die van ons is echt een plaatje, maar gelukkig hebben we geen haast. Wij vinden zijn baasje vanzelf wel. Als we zelf geen lichamelijke problemen zouden hebben, dan zou hij niet eens weggaan.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:25

arme shetjes.. als ik op zoek was naar een shet zou ik ze allemaal wel willen nemen.. vooral als ze al heel lang te koop staan en niemand wil ze ;(

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:29

TS, ik denk dat het niet beleerd zijn het probleem is. Een leuke en goede kinderpony raakt altijd verkocht. Een pony waar mensen nog veel tijd in moeten investeren om hem kindvriendelijk te maken niet zozeer.
Kan je hem niet eerst zadelmak maken en even door laten rijden en dan opnieuw in de verkoop zetten?

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:34

Een vriendin van mij zocht (nu niet meer gaat een wat grotere pony kopen) een makke Shetlandpony gewoon voor de kinderen om mee te knuffelen en aan de hand te "rijden". Die pony's zijn bijna niet te vinden. Ik zelf heb een Shetlander betuigd en beleerd en er zijn mensen die me vragen of ze hem kunnen kopen. Ik verkoop mijn Shetlander absoluut niet, maar ik kon hem heel makkelijk kwijt en dan ook nog wel voor een leuke prijs!
Beleerde en brave Shets zijn er veel minder te koop dan de onbeleerde jonge beesten.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:44

Dennis schreef:
Mensen hebben gewoon geen cent over voor een shet is mijn ervaring.
Mijn ervaring is ook dat als ze eenmaal een echt brave gevonden hebben ze begrijpen dat zo'n pony goud waard is. Ik ken mensen die meerdere keren een goedkope pony gekocht hebben, steeds was het hem dan toch net niet, toch een duurdere met wat garantie dat hij braaf is en dat die duurdere dan toch echt iedere cent dubbel en dwars waard blijkt te zijn.

idd, maar dat komt ook vaak voor bij grotere paarden.
Mensen die bezuinigen op de aankoop!
Juist de mensen met minder ervaring - die eigenlijk veel beter af zijn om er meer aan uit te geven.

Best dom, want een duur of goedkoop paardje kosten hetzelfde in onderhoud en bij de D.A - zorg dan iig voor een paardje waar je plezier mee kunt hebben :Y)

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 12:48

aan leuke shet hengsten op het moment geen te kort. echter is dat niet wat ik zoek.

ik zoek een leuk uitziende ruin rond de 6 jaar, onbeleerd geen probleem, beleer hem zelf wel net als mn huidige shet.

zit leuk kleurtje op, rastypisch hoofdje en bouw. kent inmiddels allles van longeren tot aangespannen tot naast de fiets lopen tot truukjes en rijden, daar is al twee keer door een vreemde goed geld voor geboden, en hij staat niet eens te koop,zal niet weg gaan ook.

als mensen zomaar aan je deur komen of je paardje alles kent en te koop is, is voor mij een teken dat dat op de markt moeilijk te vinden is.

en dan bedoel ik niet paardenmarkten, maar in het algemeen de verkoop punten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:00

Rapperijder schreef:
TS, ik denk dat het niet beleerd zijn het probleem is. Een leuke en goede kinderpony raakt altijd verkocht. Een pony waar mensen nog veel tijd in moeten investeren om hem kindvriendelijk te maken niet zozeer.
Kan je hem niet eerst zadelmak maken en even door laten rijden en dan opnieuw in de verkoop zetten?

En dat is best zonde. natuurlijk kost het tijd en heel wat bloed, zweet en tranen, maar je kan alles op je eigen manier doen. Mijn zoontje is er honderden keren afgevallen en soms hard ook. Maar we hebben een super fijne pony die we altijd houden. er is inderdaad al vaker om gevraagd, maar nee. wij hebben er ook tijd in gestoken en we hebben er ook veel plezier van gehad. Dus als je een beetje ervaring hebt met paarden en je stopt er tijd in, heb je echt een geweldige pony. Ik denk zelfs dat de shet ook gek is op mijn zoon, dus je krijgt er veel voor terug. Wij hebben hem altijd wel correct behandeld en als paard, niet als stuk speelgoed.

Als je een instelling hebt, van leuk een shet erbij, kunnen die kinderen mee spelen en doen, worden het vaak vanzelf minder leuke kinderpony's. Het blijven dieren en men moet eens niet zo makkelijk doen ermee.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:27

Bizzybijtje schreef:
stef schreef:
ik heb dan onlangs een pony gekocht, maar mijn zoektocht viel ook hard tegen hoor....
Allemaal (hengst) veulens.. En tja, ik wilde een minimaal 2 jarige merrie....
En op marktplaats echt, de ene nog krommer dan de andere. Denk dus ook dat je voor een goede pony niet op marktplaats moet zijn (hoewel die van mij er uiteindelijk wel op stond) maar direct vanaf de fokker

O ja, een goede pony moet natuurlijk wel een stamboom hebben....... :\ Sorry, maar stamboom zegt niet gelijk dat het een goede pony is. Dat vind ik dus nergens op slaan... Tenzij je echt voor de fok een shet wil.

Sorry, maar wil je me geen woorden in mijn mond leggen? Die ik gekocht heb heeft namelijk helemaal geen stamboek. Misschien eerst even vragen voor je aan dergelijke uitspraken begint?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 17:26

stef schreef:
Bizzybijtje schreef:

O ja, een goede pony moet natuurlijk wel een stamboom hebben....... :\ Sorry, maar stamboom zegt niet gelijk dat het een goede pony is. Dat vind ik dus nergens op slaan... Tenzij je echt voor de fok een shet wil.

Sorry, maar wil je me geen woorden in mijn mond leggen? Die ik gekocht heb heeft namelijk helemaal geen stamboek. Misschien eerst even vragen voor je aan dergelijke uitspraken begint?

Kijk eens naar de reactie die ik erna geplaatst heb?

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 17:07

kijk eens wat stef heeft geschreven er staat nergens dat ze zegt dat een een goede pony een stamboom nodig moet hebben

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 20:26

Mensen zoeken wel veel shetters maar degene die onder de brave rijpony's terug te vinden zijn. Heb op dit moment al 3 kopers gehad zonder ik men shetter te koop had gezet. Hij is 3.5 tegen de 4 jaar. kent zijn basis dressuur, longewerk alles op commando, springt met de man parcours 50-60, vrijheid een goede meter, verkeersmak en trailermak. Z'n shetters zijn wel snel weg maar de onze nog niet we gebruiken hem dit jaar voor lrv mee te starte

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 22:04

een 3.5 jarige shet die 50/60 parcoursen springt zou ik niet eens willen hebben eerlijk gezegt... :n

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 15:21

Ik vind juist dat er erg weinig te vinden is.

Ja als je een veulentje zoekt loopt er genoeg rond.

Zoek je een correcte pony in de mini of kleine maat tussen de 3 en 5 jaar. Dan zoek je je rot en kan je je bankrekening flink gaan plunderen als je er eindelijk een gevonden hebt.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 15:31

Via internet is het best mogelijk om prima dieren te vinden in alle soorten en maten, met en zonder africhting, papier of geliefd kleurtje.
Ik zie er tenminste regelmatig leuke ponys langkomen, tot stermerries NAS en kroonshetten toe. ;)

Maar die vind je dan niet binnen een dag, dan moet je vaak wel even geduld hebben, en als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten, moet je niet verwachten dat het allemaal perfect is...

De markt voor shetten is verzadigd denk ik. Wij hebben ook al een tijdje een NSPS kroonmerrie te koop. brave fokmerrie, al wat ouder maar kerngezond. Leuke kleur, mooi koppie, mooi behang.
Nog nooit iemand via marktplaats gereageerd, of zo onserieus ( mensen die zich voordoen als 10 jaar oud en 100 euro willen betalen. :+ ) dat het echt nergens over gaat.
Of er wel of geen vraagprijs bij staat maakt ook niet echt uit.

Appaloosas ook, voorgaande jaren adverteerden we eigenlijk nauwelijks, via de website kwamen de mensen bij ons terecht. Scheelt wel dat we minder coulante kleurtjes te koop hebben, want iedereen weet zo goed wat kwaliteit is, maar intussen blijven gewonere kleurtjes uit heel goude ouders wel overal staan... :+

Als klap op de vuurpijl zijn er in de minifokkerij heel veel mensen ineens aan het 'inkrimpen', 'minderen' of 'beeindigen'. Daardoor komen er ineens heel veel meer (meestal erg mindere kwaliteit ponys maar wel met leuke kleurtjes, want broodfokkers kijken alleen naar de handel) minis, NAS ponys en shetjes op de markt.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 15:35

Zelfs als je weken zoekt met een redelijk budget vind je nog nouwelijsk iets.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 15:51

Wat heb ik geluk gehad dan :)
Nu moet ik zeggen dat ik ook niks beleerds zocht. Wel iets speciaals, en geen hengstje.
Heb een 11 jarig ruintje gekocht, ruim een meter hoog. Onbeleerd, maar wel redelijk opgevoed (tja... uitproberen doen ze dan toch wel ;) )
Er kunnen overigens wel kindjes op zitten, dit is geen enkel probleem.
Qua prijs vond ik het ook nog wel meevallen. Kijk, onbeleerd vind je ze nog wel goedkoper, maar hier had ik de garantie dat mocht t niet klikken met mijn paardje, dat hij altijd terug kon :)
Hij heeft trouwens nauwelijks een week op internet gestaan, ze was hem zo kwijt...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:16

je moet ook maar net ergens tegenaan lopen.

Ik zocht:
Merrie
minimaal 2 jaar oud
papieren niet noodzakelijk, wel een pré
90/100cm, absoluut niet groter dan 106cm.
Eventueel drachtig geen bezwaar.
apart kleurtje pré, geen must.
Budget: 500 euro absolute max

Nu heb ik inmiddels wat gevonden, maar ben zomaar eens benieuwd waar jullie dan mee aankomen

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:18

Stef is dat zo moeilijk te vinden joh? Stond laatst een leuke op bokt, maar geen idee wat die moest kosten, zal eens opzoeken voor je!

Mijne was trouwens wel papierloos...
Volgens een aantal heb ik er veel teveel voor betaald, maar vind t zelf wel meevallen.

missmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 14:54

Nou, ik vind het erg moeilijk om echt iets te vinden waar ik met de volle 100% ja tegen zeg.
Ik ben op zoek naar een shetland merrie, vanaf 2 jaar die al beleerd en bereden is, goed met
kinderen is en niet drachtig. Het liefst rond de 1 meter en bont vos vind ik erg leuk.

Het aanbod is er wel maar het is het elke keer nét niet helemaal....