Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ellepel schreef:wat echt ontzettend leuke en mooie kruisingen geeft is als je je fjord laat dekken door een Friese hengst![]()
krijg je fjorden met een wat donkerder kleur, flink wat meer behang aan de benen
ongeveer zoiets:
http://i32.photobucket.com/albums/d42/w ... 905018.jpg
meer foto's staan hier:
[FJ] Kruisingen met fjord
Sonja schreef:Waarom baseren jullie "leuk" als je het hele lijf niet ziet dan? Of kennen jullie het betreffende paard?
Persoonlijk vind ik de combi fjordxquarterhorse namelijk behoorlijk kansloos klinken. Nergens te registreren, uitsluitend in de sport inzetbaar bij de WRAN, dus ik zie de toegevoegde waarde van het buiten het ras fokken niet.
FjordxFries ziet er inderdaad als je d'r snél overheen kijkt leuk uit. Maar als je verder kijkt zie je een vrij lang achterbeen. Dit paard zal niet makkelijk goed de achterhand gebruiken. Dus dan vraag ik me weer af met welk gebruiksdoel zo'n paard gefokt is.

_Sigrid_ schreef:Neemt niet weg dat je wel zorgvuldig te werk moet gaan bij het kruisen.
Sonja schreef:En ik ben dol op pizza met salami dus ik heb er ook geen moeite mee
_Sigrid_ schreef:Bovendien is kleur zoals Sonja al eerder aanstipt, eigenlijk van ondergeschikt belang.