Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sammie schreef:Waarom zou dat goed zijn? Wat heeft jou op dat idee gebracht om dat te denken? Er zijn tig merrie's die noooit een veulen krijgen en die hebben er ook geen last van hoor.
BJ05 schreef:Er zijn vrij veel merrie's die interne problemen hebben die erg opknappen van het krijgen van een veulen. Dus niet zo snel met je conclusie, want het is wel degelijk waar wat er aangegeven wordt.
Saffie1 schreef:ik denk dat het goed is voor mijn merrie om een keer een veulen te krijgen.
ik heb er zelf misschien niet zoveel verstand van maar de mensen om mij heen en op stal wel.
bulck schreef:Eeerlijk is eerlijk. Predikaten is een ding, maar laten we eerlijk zijn. Voor een merrieveulen is dat interessant, maar hoeveel hengsten worden niet geruind. Uiteindelijk is een leuk sportpaard overhouden of fokken toch ook een mooi doel.
Verder zeggen predikaten van de ouders niets over het veulen.
En hoe snel heb je al niet gewoon een stermerrie. Een beetje correcte bouw en beweging en je hebt een predikaat.
Vind dat je je niet enkel en alleen daar aan mag verkijken.
Heb zelf jaren met een gewone sportgefokte merrie gefokt.
Dus wel een leuk papier in de merrie, maar ze had geen predikaten. Wel een heel goed sportpaard geweest, dat we nooit getwijfeld hebben om te fokken met haar. Veulens gingen allemaal van de hand voor 2.500-5.000 euro.
Ze had altijd hengstveulens, mooie paarden die allemaal in de springsport zitten.
Ik koop nu zelf geen veulens. Maar op papier afgaan is 1 ding, maar het is wel wat je voor je hebt staan dat van tel is.
En prijs is altijd wat de grootste zot ervoor wil geven.
sarabande schreef:BJ05 schreef:Er zijn vrij veel merrie's die interne problemen hebben die erg opknappen van het krijgen van een veulen. Dus niet zo snel met je conclusie, want het is wel degelijk waar wat er aangegeven wordt.
Nou dat vind ik ook nogal een snelle conclusie. Hoe weet TS van te voren dat het krijgen van een veulen goed voor haar merrie is. Welke indicatie geeft de merrie daarvoor. Die vrij veel merries kan je dat aangeven in procenten.
Het lijkt me nogal een kul opmerking.
Het zal best wel eens voorkomen, maar vrij veel betwijfel ik.
BJ05 schreef:Ik heb echter vrij veel merries zien opknappen van het krijgen van een veulen.