Wie heeft er nog meer een nakomeling van Winningmood?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

uletje

Re: Wie heeft er nog meer een nakomeling van Winningmood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:27

Nou gelukkig maar! Altijd fijn goed commentaar te krijgen van iemand als een inspecteur! We zullen zien hoe knap ze worden, nog anderhalf jaar dan zijn ze drie!!

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:01

Kan ik de spits afbijten want mijn Keetje wordt volgend jaar 3.

En altijd leuk inderdaad als je goed commentaar krijgt van een inspecteur. Die wordt toch geacht te weten hoe het eruit zou moeten zien toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 12:14

Bacannie, ga je Keetje dan houden tot na de keuring en dan pas verkopen?

En die inspecteurs... ik vind dat zo knap hoe die in 1 oogopslag kunnen beoordelen hoe goed een paard is!

judith1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 13:49

Uletje helaas genoeg moet ik nog zo'n 2 en een half jaar wachten voordat er een zadel opgegooid kan worden hij is van April dit jaar dus geduld hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 13:55

Oh dus jij hebt nog een ukkie! ;) Mijne is van mei 2008. Ook nog even geduld. En ze heeft ons dit weekend (natuurlijk moet mevrouw weer een dik been krijgen in het weekend :+ en niet doordeweeks) ook een fikse DA-rekening opgeleverd.

judith1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 14:19

Ja het is nog een veulen al zie je dat op de fotos niet af hij is behoorlijk groot.
Ojee ja alleen de da al laten komen ben je hier al €20 kwijt volgens mij is toch niet normaal hopelijk is ze nu weer beter.

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 15:51

Ja dat is zeker nog een ukkie dan! En ach voor je het weet staan ze weer op stal. Ik kan me nu al druk maken dat ik volgend jaar veeeeeeeeeeeel te veel paarden op stal heb, bleven ze nog maar even een tijdje in het land!!

Ffotuna: Goh wat vervelend, wat had ze dan??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:59

Een virusje... koorts en dikke pootjes. Vrijdag begonnen, nu weer over. Precies in het weekend natuurlijk :+

Judith, die eerste 20 euro snap ik hoor (voorrijkosten/consult) maar het weekendtarief is zo hoog! Maar ja mijn vriend is zelf ook paardenDA dus ik heb niks tegen ze ;) jammer alleen dat ze zo ver weg staat, anders hadden we t zelf opgelost...

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 13:44

Oh vervelend! Bij ons is nu ook weer een virusje in de koppel. Staan ook een aantal met dikke benen. Die van mij zijn gelukkig nog buiten schot gebleven..

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 15:06

Ffortuna schreef:
Bacannie, ga je Keetje dan houden tot na de keuring en dan pas verkopen?

En die inspecteurs... ik vind dat zo knap hoe die in 1 oogopslag kunnen beoordelen hoe goed een paard is!

Dat was oorspronkelijk het idee maar als ik eerder iemand vind dan mag ze nu al weg. Al heb ik best wel moeite om haar te verkopen omdat ik zo benieuwd ben hoe ze het gaat doen. Volgens mij wordt ze zo'n leuk paard... en dan kan ik er niet zelf bij zijn. Bovendien hoop ik dan dat ze naar iemand gaat die haar ook ter keuring brengt en voor de sport opleid. Maar ja, nu mag je blij zijn als je je paard überhaupt verkoopt geloof ik.

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 17:09

Dat zou natuurlijk wel het mooiste zijn!! Maar nu mag je inderdaad blij zijn dat iemand hem nog kopen wil. Maar aan de andere kant voor goede paarden is altijd markt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 17:50

Bacannie: da's ook de reden dat ik Datje niet nu inruil voor een Quarter. Naast dat ik hoop haar tegen die tijd ook aan te kunnen houden (studeer nu nog en weet niet hoe ik er financieel bij zit als ze uit de opfok komt, 2 paarden houden wordt wel erg duur), krijg ik er nu waarschijnlijk niet voor terug wat ze waard is. Dat plus het feit dat ze echt een scheetje is en ik het wel bijzonder vind om zo'n kleintje te zien opgroeien (al zie ik haar dan niet zo vaak), maakt dat we haar niet in de verkoop zetten.

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 10:42

Zo het is hier een beetje doodgevallen...

Maar dan maar even een update over mijn winningmood!!
Ze groeit als kool! Ze is altijd 10 cm kleiner geweest dan mijn andere jaarling maar dat is nu helemaal aan het rechttrekken! Dus komt ze toch nog fijn aan de maat!

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:51

Zozo, die is een eindje gegroeid! 10 cm :wow:

Ik kan helaas niet melden hoe het met mijn Keetebolletje gaat... ben alweer even niet geweest. Weet alleen dat het een dominante dame is, dat hoorde ik van de eigenaar van de opfok. Zou mij niets verbazen want haar moeder is het ook. Ik hoop wel dat ze ook op zo'n prettige manier dominant is net als haar moeder en niet zo'n vuile... maar ik zie het wel als ze thuiskomt van de zomer. :) en anders maar de ~~}> erover :oo :+

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 13:40

Ja echt niet normaal! Ben wel heel blij hoor! Want haar moeder is niet de grootste (1.65M) en ze is altijd niet de grootste geweest dus ik was blij dit te zien. Want aan een paardje die net de 1.60 haalt heb ik niets.

Die van mij is helemaal niet dominant.. Ach je moet maar zien als ze terug komt! Komt vast wel goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 13:57

Ik ga volgende maand weer eens kijken bij Datje, ik hoop dat ze ook 10 cm gegroeid is, zou mooi zijn hihi. En zij is ook totaal niet dominant overigens, meer juist een schijtbakje, haha. Ben erg benieuwd of dat nog steeds zo is.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 14:26

op m n werk hebben ze een 2.5 jarige winningmood en ik kan alleen maar zeggen :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 echt super bewegen met een achterbeen om u tegen te zeggen! :) dus volgend jaar zien jullie haar wel op de keuring ;)

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 14:29

Nou dat is fijn om te horen! Ik hoop dat ik dat over mijn dame binnenkort ook kan zeggen! Haha! Lijkt me heel erg leuk als alle Winningmoodjes het heel goed gaan doen. :D :=

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 14:40

zeker :D had haar op stal gezien en toen viel ze me niet zo erg op.. ja.. zwart haha maar niet erg opvallend maar toen ik haar voor het eerst zag bewegen.. WOOOOWWW was meteen verkocht echt waar! is er toevallig een filmpje van de afstammelingenkeuring van winningmood toen?? daar moet ze bij lopen nl ;) winningmood x lt. generaal (uit de oma van uphill) :9

AEP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 14:46

Ja dat :9 kan ik bevestigen Essiesilly, wat een prachtig veulen was dat! Ik stond naast de eigenaresse toen ze hem uitzocht ;)
Blij te horen dat ie nog steeds zo gaaf is!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 14:52

haha ja ik wist echt niet wat ik zag beste paard van stal als je het mij vraagt 8-)
maar zen is nogsteeds mijn grootste vriend :+:

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 15:13

Die van mij pik je er ook niet uit als ze in de opfok in het hok staat. Maar van het voorjaar als de hele koppel in volle galop door het weiland ging bleef zij maar draven! Die kan zo verschrikkelijk van de grond gaan! Nog wat harder, gewoon een tandje erbij en nog groter gaan! Maar zo op stand geef je der niet zo heel veel, alhoewel dat wel aan het bijtrekken is!

Hoop dat ze met drie jaar net zo loopt als toen ze drie dagen was..

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 15:51

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 15:58

uletje schreef:
Die van mij pik je er ook niet uit als ze in de opfok in het hok staat. Maar van het voorjaar als de hele koppel in volle galop door het weiland ging bleef zij maar draven! Die kan zo verschrikkelijk van de grond gaan! Nog wat harder, gewoon een tandje erbij en nog groter gaan! Maar zo op stand geef je der niet zo heel veel, alhoewel dat wel aan het bijtrekken is!

Hoop dat ze met drie jaar net zo loopt als toen ze drie dagen was..

Ik ken het! Onze oogde iig tot de laatste keer dat ik haar zag (in augustus :Y) ) echt niet bijzonder, zelfs wel wat lelijk :o maar lopen kon ze, daar herkende ik haar ook meteen aan. (En aan die schuine bles.) Daar kregen we ook behoorlijk wat complimenten over.

En ze heeft nog een fijn karakter ook want vorig jaar deze tijd stond ze op de kliniek, ongeveer tot half januari, en de kliniek is in een woonwijk. Dus ze was meteen vuurwerkmak en gewend aan verkeer (naast de kliniek staat een grote binnenbak, ik ben tijdens een wedstrijd eens rondjes gaan lopen over het terrein langs vrachtwagens, trailers, auto's, kinderen, paarden... binnen no time keek ze nergens meer vanop, zelfs niet toen zo'n rotkind een rotje naar ons gooide. Ik sprong een meter de lucht in en zij keek nieteens meer op (:) ).

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 15:59

Ik moet erbij zeggen dat ik de eerste helft zo ongeveer gemist heb wegens een gigantische file onderweg naar Wapenveld. Helaas pindakaas.