Hoe afkomst van Trakehner merrie te traceren??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:06

marrlinde schreef:
wat raar eigenlijk, dat het hannoveraan stamboek een merrie opneemt als het al een trakehnerbrandmerk heeft? :?

Niet raar volgens mij. Als je 4 generaties Hannover of erkende oorsprong kan aantonen, kan je mits positieve keuring (waar je dan wel voor exterieur minstens 7 moet halen ipv 6) opgenomen worden in het Hauptstutbuch.
Erkende oorsprong is voor hen :

Anerkannte Herkünfte, so genannte fremde Zuchtpopulationen, sind Pferderassen, die der Zucht von Hannoveranern förderlich und anerkannt sind. Dieses sind das Englische Vollblut (xx), Araber und Vollblutaraber, Anglo Araber, Trakehner, Westfalen und Holsteiner.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 11:01

Balte schreef:
Dan is ze toch van 1987?

Ja sorry, helemaal gelijk! (Ik ben hard aan vakantie toe en die is gelukkig gisteren begonnen!)

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 12:14

Ik vond het al grappig dat je ijverig bleef volhouden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 22:01

Citaat:
Gast8253, ben benieuwd naar de halfbroer van jou [***]. Heb je er foto's van?

Als je even naar http://www.trakehnercontact.nl/ gaat en bij nieuws kijkt, dan moet je even scrollen naar dit 4 september 2007: Nakeuring afdelling Rheinland De bovenste foto is het halfbroertje van mijn paard.
Mijn paardje was het eerste veulen van [***] , daarna kwam er een hengstveulen Khalasnikof kampioen op [***] keuring 2006 die als jaarling verongelukt is, toen kwam in 2007 deze kampioen Kissinger , vorig jaar geen veulen en nu een merrieveulen Kappuchino.
Als je bij nieuws zoekt zie je nog wel foto's van [***] en haar nakomelingen op de keuringen van de afgelopen jaren, alleen niet van de mijne vls mij.

Fijne vakantie :D