Shetlander wel of geen kinderpony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joy2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:25

Mijn dochter van 6 heeft een 5-jarige grote shetlander (ruim 1.10m). Hij is op zijn tijd behoorlijk ondeugend maar zal haar niet bewust pijn doen. Tuurlijk valt ze er wel eens af, staat hij wel eens op haar teen oid maar dat gebeurd bij een ander ras ook.
Het voordeel van een shetlander tov een welsh vind ik dat ik hier zelf ook nog op stap als hij even gecorrigeerd moet worden. Op zo'n smalle welsh zie ik me nog niet zitten... :+

Met rijden is er overigens altijd iemand bij haar in de bak, met poetsen durf ik haar alleen te laten met hem.

Dus wat mij betreft: De ultieme kinderpony!

LadyMadonna

Re: Shetlander wel of geen kinderpony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:08

Ik vind shetlanders geen kinderpony, maar om een andere reden dan het karakter.
Veel shetlanders zijn op de rug heel breed, zeker in vergelijk met een welsh of kleine forrest. Vaak is dit voor jonge (4/5) kinderen zelfs te breed, waardoor ze pijn in het bekken kunnen krijgen

Bobbie456

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:03

Ik heb een shetje,Maar dat is absoluut geen kinder pony,die van mij is helemaal de weg kwijt }>
Vandaag voor het eerst gelongeert,vond hij beetje te leuk,bijna mijn hoofd eraf gebokt!!scheelde echt niet veel,Dus het inrijden word helemaal wat!!
Zal de volgende x foto's maken! :+

Samsa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 09:34

Ik zal je eens over mijn Shetlandertje vertellen hij heet Rocky boy en was vroeger dekhengst.
Er kwam vroeger en meisje van 9 Rijdt al 4 jaar paard maar was naar mijn gevoel beetje bang van um hij voelde dat en wuup hij schoot opeens in draf en zij maar trekken in zn mond zijn mond hoeken kapot en bloedde zelfs ik heb dat meisje er niet meer op gezet maar rocky boy is eigen best wel geschikt als kinderpony na 19 jaar dekhengst te zijn en nu ruin. Vroeger kon ik niks met hem ..
Maar als ik naast hem loop en er zit een klein kindje op is het een heeeeeele lieve pony maar loop ik er niet naast is het een deugeniet en luistert hij niet.
Dus het ligt eigen aan de Shetlander zelf.

suuzepuus

Re: Shetlander wel of geen kinderpony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 09:36

mijn shetlander is wel een kinderpony (iemand interesse? ze is te koop...) maar ik denk niet dat dat van het ras afhangt. er zijn ook kindvriendelijke fjorden, welschjes en kwpn ers. ik denk dat het de opvoeding is die het bepaalt. niet persee het ras.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 17:17

Sorry voor mijn offtopic reactie maar het moet er even uit!

Bobbie456 schreef:
Ik heb een shetje,Maar dat is absoluut geen kinder pony,die van mij is helemaal de weg kwijt }>
Vandaag voor het eerst gelongeert,vond hij beetje te leuk,bijna mijn hoofd eraf gebokt!!scheelde echt niet veel,Dus het inrijden word helemaal wat!!
Zal de volgende x foto's maken! :+

Ik snap niet waarom je Bobbie nu al longeerd?
Hij is nog maar 1 jaar oud, hardstikke slecht voor zijn gewrichten.

Bobbie is niet de weg kwijt, hij heeft een opvoeding nodig. Die heeft hij tot nu toe nog niet gehad.